Έτσι γίνεται η κορυφαία βαφή της εξωτικής BMW 3.0 CSL

Οι αποκλειστικές σχεδιαστικές πινελιές της επετειακής και περιορισμένης παραγωγής BMW 3.0 CSL προέρχονται από το custom βαφείο των Βαυαρών στο Landshut της Γερμανίας.

Για να τιμήσει την 50η επέτειό της, η BMW M που ιδρύθηκε το 1972 αποκάλυψε το πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο που έχει αναπτύξει ποτέ: την BMW 3.0 CSL. Αυτή η περιορισμένης παραγωγής σειρά οχημάτων, που θα κατασκευαστεί σε 50 αντίτυπα, είναι εμπνευσμένη από την ιστορική 3.0 CSL – το “Batmobile” – των αρχών της 10ετίας του 1970 και υιοθετεί εξειδικευμένη τεχνογνωσία βαφής από το εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut.

Διαβάστε επίσης: Φόρος τιμής στην BMW M3 E30 από τη ναυαρχίδα της Samsung 

Περίπου 20 εξωτερικά εξαρτήματα που προορίζονται για τη δημιουργία της ακαταμάχητης εξωτερικής σχεδίασης του ειδικού μοντέλου θα βελτιστοποιηθούν από τους εξειδικευμένους τεχνίτες του βαφείου του Landshut. Αρκετά από τα εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) κατασκευάζονται επίσης στο Landshut, το οποίο διακρίνεται στις τάξεις του ομίλου των Βαυαρών για την κορυφαίου επιπέδου τεχνογνωσία του.

Το εργοστάσιο του Landshut είναι πολύ εξοικειωμένο με ειδικές τεχνικές βαφής όπως αυτή. Εκτός από τη δημιουργία custom βαφών καθώς και αντίστοιχων για μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, περισσότερα από 1.200 βαμμένα πλαστικά τμήματα εξωτερικών πάνελ βγαίνουν από το εργοστάσιο σε 40 τυποποιημένα και 200 ειδικά χρώματα κάθε εργάσιμη ημέρα – συνολικά 273.000 εξαρτήματα ετησίως.

Διαβάστε επίσης: Το επόμενο βήμα του BMW Group στις μπαταρίες στέρεου τύπου

Τώρα, η τεχνογνωσία του Landshut στις custom βαφές αναδεικνύεται στις 50 επετειακές BMW 3.0 CSL και σε σημεία του αμαξώματος όπως τα εμπρός και πίσω πλευρικά πάνελ, η πίσω αεροτομή, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, το καπό, η carbon οροφή και η πίσω πόρτα.

Το καπό και η οροφή – και τα δύο από CFRP – κατασκευάζονται με μια περίτεχνη, εξαιρετικά εξειδικευμένη χειροποίητη διαδικασία στο εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut.

Είναι επίσης σαφές από την εξωτερική της εμφάνιση ότι η BMW 3.0 CSL συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία πέντε δεκαετιών τεχνογνωσίας στους αγώνες αυτοκινήτου: Η βαφή της, στο στιλ των κλασικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, φέρει τις χαρακτηριστικές για τη μάρκα λωρίδες M, γνωστές ως livery, σε μπλε, σκούρο μπλε και κόκκινο, πάνω στο βασικό χρώμα Alpine White. Οι έντονες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος διαγράφουν την καμπυλότητα των επιφανειών του με εξαιρετικό αποτέλεσμα, ενισχύοντας τη δυναμική αισθητική του Coupé.

Ακριβώς αυτές οι λωρίδες αποτέλεσαν την μεγαλύτερη πρόκληση στη βαφή των τοποθετημένων εξαρτημάτων καθώς σε αντίθεση με πολλές άλλες οπτικά εντυπωσιακές ειδικές εκδόσεις, οι λωρίδες δεν εφαρμόζονται με τη χρήση φιλμ αλλά είναι ζωγραφισμένες.

Απαιτείται επίσης στενός συντονισμός με τους ειδικούς του εργοστασίου του BMW Group στο Dingolfing – αφού αυτοί εφαρμόζουν τη βαφή στην πόρτα, καθώς και στο αμάξωμα του οχήματος.

Το custom βαφείο του Landshut έχει αναπτύξει μια ειδική διαδικασία για τέτοιες απαιτητικές εργασίες: Το σχέδιο του livery προβάλλεται σε κάθε εξάρτημα με προβολέα λέιζερ, ώστε να ευθυγραμμίζεται με ακρίβεια με το επόμενο στοιχείο του αμαξώματος.

Η σχολαστική διαδικασία κάλυψης των γραμμών μεταξύ των διαφορετικών χρωματικών επιφανειών πραγματοποιείται χειροποίητα από ειδικά εκπαιδευμένους τεχνίτες που ακολουθούν τις προβολές με λέιζερ. Για κάθε εξάρτημα απαιτούνται έως και οκτώ προσαρμοσμένες περιμετρικές ταινίες (φιλμ) και έως και επτά στρώσεις βαφής.

Εκτός από την προσθήκη των λωρίδων M, οι βαφείς του Landshut πρέπει να τοποθετήσουν το σήμα “M Power” στην πίσω αεροτομή και το “50” στην οροφή. Ακόμη και αυτές οι λεπτομέρειες, που είναι τόσο καθοριστικές για την εμφάνιση του ειδικού μοντέλου, καλύπτονται με το χέρι.

Σε αντίθεση με τις λωρίδες του livery, οι ειδικοί του Landshut δεν εκθέτουν σε κοινή θέα κανένα στρώμα βαφής, αλλά, αντίθετα, αποκαλύπτουν το γυμνό ανθρακόνημα. Αυτό δημιουργεί μικρές εσοχές στην επιφάνεια – έτσι ώστε το υψηλής τεχνολογίας υλικό των εξαρτημάτων να μπορεί να γίνει αισθητό και απτικά.

Τα επιμέρους εξωτερικά εξαρτήματα της BMW 3.0 CSL συναρμολογούνται σε ένα προηγμένο εργαστήριο στο Moosthenning, μια εξωτερική εγκατάσταση την οποία διαχειρίζεται το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing. Αφού ολοκληρωθούν οι εκτεταμένοι τελικοί έλεγχοι, κάθε ένα από τα 50 οχήματα BMW M θα “ταξιδέψει” στο BMW Welt στο Μόναχο για να παραδοθεί στον πελάτη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;