Επίδειξη ανωτερότητας

Με τον τρόπο που νίκησε στο Silverstone ο Lewis Hamilton υπενθύμισε σε όλους – και κυρίως στον Valtteri Bottas – ποιος και γιατί είναι το «αφεντικό» στη σημερινή Formula 1

Η έννοια του «masterclass» τείνει να ξεφτίσει στις μέρες μας, λόγω της υπερβολικής συχνότητας με την οποία χρησιμοποιείται. Masterclass είναι, π.χ., όταν ένας μουσικός σαν τον Λεωνίδα Καβάκο παραδίδει σεμινάριο σε ήδη καταξιωμένους βιολιστές – ακριβώς διότι αυτοί μπορούν να κατανοήσουν την υψηλά εξειδικευμένη και εξαιρετικά σπάνια γνώση που μόνο σε αυτό το ανώτατο επίπεδο μπορεί να ανταλλαγεί.

Με δεδομένη τη χαοτική διαφορά ανάμεσα στη βιολιστική δεξιοτεχνία και την αγωνιστική οδήγηση, αυτά που έκανε ο Lewis Hamilton στο Grand Prix της Βρετανίας ήταν ο ορισμός του masterclass. Και οι «μαθητές» του σε αυτό το σεμινάριο δεν ήταν απλώς όλοι οι υπόλοιποι πιλότοι. Το προχωρημένο μάθημα απευθυνόταν κυρίως στην ομάδα της Mercedes, συμπεριλαμβανομένου του συναθλητή του. Δηλαδή του Valtteri Bottas, ο οποίος, ως γνωστόν, εφέτος έχει σπουδαία απόδοση, ενώ στο Silverstone ετοιμαζόταν για θρίαμβο μέσα στην έδρα του Hamilton.

Ο Φινλανδός ξεκίνησε κατακτώντας την pole position με μια απειροελάχιστη διαφορά μόλις 6 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Lewis και υποτίθεται πως θα συνέχιζε με τη νίκη και πιθανώς τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Όμως, ο Βρετανός πεντάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν απολύτως αποφασισμένος να μην αφήσει κανέναν να του χαλάσει το πάρτι μέσα στην πατρίδα του.

Κατέστρωσε το δικό του σχέδιο και το κράτησε για τον εαυτό του, αγγίζοντας ακόμη και το όριο της παραβίασης του εσωτερικού – πλην άρρητου – νόμου της ομάδας. Ο οποίος προφανώς ορίζει ότι, όταν οι δύο πιλότοι και η ηγεσία συμφωνούν εκ των προτέρων τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν στον αγώνα, οι όποιες δεύτερες σκέψεις κατατίθενται εις επήκοον όλων.

Ωστόσο, ο Hamilton λειτούργησε εντελώς εγωκεντρικά, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο την επιτυχία της ομάδας. Απλώς, το σενάριο έλεγε «στόχος το 1-2, με ασφαλή μονομαχία χωρίς παρέμβαση άνωθεν κι ο καλύτερος ας κερδίσει – αρκεί να οδηγεί ένα από τα δύο αυτοκίνητα της Mercedes. Υποσημείωση: Ο δεύτερος μετά την εκκίνηση έχει σχετική ευχέρεια πρωτοβουλιών ως προς την τροποποίηση της στρατηγικής».

Ο Lewis είπε «ΟΚ, θα πάμε για δύο pit stop, αυτό είναι το πιο λογικό» και εννοούσε πως ο ίδιος θα έκανε μόνο ένα. Άφησε τον Bottas να πιστεύει πως η ασφαλέστερη λύση είναι οι δύο στάσεις, ενώ ο Hamilton είχε δει από την Παρασκευή πως θα μπορούσε να παρατείνει σε σημείο άπιαστο για τους άλλους την παραμονή του στην πίστα με το πρώτο σετ ελαστικών και τη μεσαία γόμα. Με τη διαφορά ότι ο Lewis δεν πήγαινε συντηρητικά, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί το ότι ο Bottas θα έχανε χρόνο με το δεύτερο pit stop του. Αντιθέτως, πήγαινε τέρμα γκάζι από τον πρώτο γύρο. Το σύμπαν συνωμότησε, προσφέροντάς του χαμηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος, φυσικά μαζί με το στιλ οδήγησής του και την εξωπραγματική αίσθηση που διαθέτει για την κατάσταση του μονοθεσίου και έτσι ο Hamilton «τους τρέλανε όλους». Διότι ενώ τα ελαστικά των υπολοίπων φθείρονταν, τα δικά του έμοιαζαν να αποδίδουν όλο και καλύτερα.

Ακόμη και εάν δεν συνέβαινε το απρόοπτο με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας που τον ευνόησε προσφέροντάς του ένα ανέξοδο σε χρόνο pit stop, ο Hamilton θα είχε κερδίσει τον αγώνα από τον Valtteri Bottas. Τα χτυπήματα που κατάφερνε ο Lewis εις βάρος του συναδέλφου του στη Mercedes ήταν αλλεπάλληλα: Προς το τέλος, η ομάδα τον καλούσε για μια στάση ώστε να αλλάξει ελαστικά, εκείνος όμως τους αγνόησε. Και έγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα λίγο πριν από την εκπνοή του. «Μας έκανε να φαινόμαστε λίγο ανόητοι με τις αναλύσεις των δεδομένων» εξομολογήθηκε, κάπως αμήχανα, ο Totto Wolff, ο επικεφαλής της Mercedes F1. Αναγκάστηκε κι αυτός να παραδεχτεί ότι ο Lewis Hamilton ήξερε καλύτερα. Κι ο Bottas ότι δεν αρκεί μια pole position για να κερδίσεις το Νο1.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;