Δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2020

Ο Κώστας Στεφανής μας αναλύει γιατί το 2020 προμηνύεται μια δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ας διαβάσουμε το άρθρο του.
ταξινομήσεις

Λίγες ημέρες μας χωρίζουν από τον ερχομό του νέου χρόνου και συνήθως, όλοι τον περιμένουμε με λαχτάρα και ελπίδα πως κάτι καινούργιο θα φέρει ή τουλάχιστον, θα είναι καλύτερος από τον απερχόμενο.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού, το 2020, ο μέσος όρος καυσαερίων που θα πρέπει να αποβάλλουν στην ατμόσφαιρα τα πωληθέντα μοντέλα τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Εδώ χρειάζεται μια διευκρίνιση. Τα 95 γραμμάρια δεν είναι για την κάθε μια εταιρία ξεχωριστά αλλά για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο λόγος είναι πως μια εταιρία μπορεί να παράγει μικρά αυτοκίνητα και μια άλλη να έχει στην παραγωγή της βαριά οχήματα είτε σαν SUV είτε σαν sedan μεγάλης κατηγορίας, συνεπώς, άλλο απόβαρο και άλλες καταναλώσεις.

Η δυσκολία που φέρνει το 2020 είναι πως τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά και τίθεται θέμα ακόμη και βιωσιμότητας για μια αυτοκινητοβιομηχανία. Το σενάριο λέει πως για κάθε γραμμάριο υπέρβασης του δικού της ορίου που έχει δεσμευτεί θα πληρώνει 95 ευρώ πρόστιμο για όσα αυτοκίνητα έχει πουλήσει παγκοσμίως!

Η αλήθεια είναι πως έχει γίνει τεράστια προσπάθεια μείωσης των καυσαερίων, ενώ, παράλληλα, οι μετρήσεις έχουν έρθει σε πιο πραγματικές συνθήκες με το νέο σύστημα WLTP.

Εκτός από την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί ταχύτατα και σε μια άλλη σειρά τεχνολογιών, όπως υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία, λόγω χαμηλότερων ή μηδενικών ρύπων, βοηθούν σημαντικά στη μείωση του μέσου όρου αποβολής CO2. Το θέμα είναι να εξασφαλίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέραν της ευαισθητοποίησης απέναντι στο περιβάλλον και βιωσιμότητα για το μέλλον.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

“Έλα… Γιώργη”: Δείτε που βρίσκεται η πιο… viral στροφή της Ελλάδας!

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την στιγμή που το video "Έλα Γιώργη" ανέβηκε στο youtube και έγινε viral ανάμεσα στους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

kolosourtis

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)