Αγωνιστική παρουσία και στο χώμα θέλει να έχει η Ducati και η νέα Desmo450 MX, που σχεδιάστηκε για να είναι φιλική με ερασιτέχνες αλλά και επαγγελματίες θα είναι ο “εκπρόσωπός” της, σε τοπικά, εθνικά αλλά και διεθνή πρωταθλήματα Motocross.
Διαβάστε επίσης: Νέα Ducati XDiavel V4: Η τιμή της power cruiser των 168 ίππων στην Ελλάδα
Η Ducati δημιούργησε μια ελαφριά και αξιόπιστη μοτοσικλέτα, με κινητήρα υψηλών επιδόσεων με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης για της βαλβίδες της και προηγμένη ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του αναβάτη της έχοντας ως στόχο να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία.
“Τους τελευταίους 18 μήνες πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί η Ducati αποφάσισε να εισέλθει στον κόσμο του επαγγελματικού motocross. Η απάντηση είναι απλή: η Ducati είναι μια υγιής εταιρεία που δημιουργεί πόρους και έχει έτσι τη δυνατότητα να αναπτυχθεί, ανοίγοντας σε ένα νέο κοινό”, δήλωσε ο Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding, ενώ πρόσθεσε: “Κοιτάξαμε γύρω μας, αναζητώντας τι ξεχωρίζει στον εταιρικό μας πολιτισμό και βρήκαμε αυτό που – πιστεύω – χαρακτηρίζει τη Ducati περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία: την εγγύτητα μεταξύ του κόσμου των αγώνων και της παραγωγής. Όλα αυτά μας επέτρεψαν να παρουσιάσουμε σήμερα τη Desmo450 MX – μια εύχρηστη υψηλών επιδόσεων μοτοσικλέτα, για ερασιτέχνες και επαγγελματίες – την οποία θα εξελίσσουμε συνεχώς μέσω του αγωνιστικού της προγράμματος, με την υποστήριξη ενός δικτύου πωλήσεων που μιλά τη γλώσσα του motocross και καταλαβαίνει πραγματικά τις ανάγκες των αναβατών.”
Διαβάστε επίσης: Νέα Ducati Multistrada V2 – Ολοκαίνουργια και 18 κιλά ελαφρύτερη
Η Desmo450 MX έχει σχεδιαστεί γύρω από τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 449,6 κ.εκ. Το ελαφρύ αλουμινένιο πλαίσιο έχει σχεδιαστεί με όσο το δυνατόν λιγότερες συγκολλήσεις, προς όφελος της στιβαρότητας και της ελαφρότητας της κατασκευής. Οι σχεδιαστικές αυτές επιλογές απέδωσαν καρπούς με τον Alessandro Lupino, ο οποίος αφού κέρδισε τον πρώτο αγώνα του Ιταλικού Πρωταθλήματος MX1, αναδείχθηκε εθνικός πρωταθλητής πριν η μοτοσυκλέτα βγει στην παραγωγή. Οι εν λόγω αγώνες συνέβαλαν καθοριστικά στη διαμόρφωση της τελικής έκδοσης της μοτοσυκλέτας, η οποία θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στα μέσα Απριλίου και θα αποτελέσει το ιδανικό πεδίο δοκιμών για την εξέλιξη της Desmo450 MX και των μελλοντικών μοντέλων της σειράς.
Η Desmo450 MX είναι επίσης η πρώτη μοτοσικλέτα motocross στον κόσμο εξοπλισμένη με σύστημα Traction Control που αναγνωρίζει τις φάσεις οδήγησης κατά τις οποίες δεν πρέπει να επεμβαίνει, ώστε να μην περιορίζεται η απόδοση της μοτοσυκλέτας. Το Ducati Traction Control μπορεί να απενεργοποιηθεί άμεσα από τον αναβάτη σε περιπτώσεις που απαιτείται η πλήρης απόδοση του κινητήρα, ενώ μπαίνει ξανά σε λειτουργία αυτόματα.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας προσφέρει επίσης πολύ ισχυρή καμπύλη ροπής στις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζοντας άφθονη δύναμη στις εξόδους των στροφών, με γραμμική απόδοση έχοντας το 70% της μέγιστης ροπής ήδη από τις 4.200 σ.α.λ. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στο σύστημα Desmodromic, το οποίο, μειώνοντας την ενέργεια που απαιτείται για το άνοιγμα των βαλβίδων, επιτρέπει σταθερά υψηλή απόδοση σε ακραίες συνθήκες οδήγησης.
Χάρη στις διαστάσεις διαμέτρου και διαδρομής 96 x 62,1 χλστ., κατέστη δυνατή η χρήση βαλβίδων εισαγωγής 40 χλστ. και εξαγωγής 33 χλστ. Οι πρώτες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, ενώ οι δεύτερες από ατσάλι, με κούφιο στέλεχος γεμάτο με νάτριο για βελτιωμένη θερμική απαγωγή, ενισχύοντας έτσι την αξιοπιστία και τη σταθερότητα της απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα Desmo450 ανέρχεται στους 63,5 ίππους στις 9.400 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 53,5 Nm στις 7.500 σ.α.λ. Ο κόφτης επεμβαίνει στις 11.900 σ.α.λ., ένα νέο σημείο αναφοράς για την κατηγορία.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο σύστημα ψύξης, το οποίο περιλαμβάνει ψυγεία ρομβοειδούς σχήματος. Αυτά αποτελούν μια καινοτομία για την κατηγορία και προσφέρουν 6,5% μεγαλύτερη επιφάνεια απαγωγής θερμότητας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές λύσεις, βελτιώνοντας την ψύξη του κινητήρα. Αυτό προσφέρει στον αναβάτη υψηλό επίπεδο ελευθερίας κίνησης προς το εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας. Οι Alessandro Lupino και Tony Cairoli αγωνίστηκαν το 2024 με τα εργοστασιακά ψυγεία, τα οποία απέδειξαν υψηλή αξιοπιστία ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες, όπως στον αγώνα του Ponte a Egola, όπου κυριάρχησαν οι δύο αναβάτες της Ducati, σε μια αναμέτρηση που διακόπηκε λόγω υπερβολικής λάσπης στην πίστα, αναγκάζοντας τις περισσότερες μοτοσικλέτες να σταματήσουν.
Το πλαίσιο είναι περιμετρικό αλουμινένιο και ζυγίζει μόλις 8,96 κιλά με τον ελάχιστο δυνατό αριθμό συγκολλήσεων, επιτυγχάνοντας τους στόχους και ακαμψίας. Το πλαίσιο συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσικλέτας, το οποίο, σε κατάσταση ετοιμότητας (χωρίς καύσιμο) είναι 104,8 κιλά. Αποτελείται από μόλις 11 διαφορετικά κομμάτια – περίπου τα μισά σε σχέση με τον ανταγωνισμό – και περιλαμβάνει χυτά, και σφυρήλατα μέρη. Το εμπρός τμήμα, που συνδέει το τιμόνι με το άνω σημείο στήριξης του αμορτισέρ, αποτελείται από ένα ενιαίο χυτό κομμάτι. Αυτή η τεχνολογία, την οποία χρησιμοποιεί η Ducati και στα πλαίσια των superbikes της, επιτρέπει απόλυτο έλεγχο του όγκου των υλικών, με χρήση μόνο του απαραίτητου όγκου υλικών σε κάθε σημείο.
Ο εξαιρετικά συμπαγής σχεδιασμός του πλαισίου εξασφαλίζει ιδανική εργονομία για τον αναβάτη, ενώ παράλληλα επιτρέπει γρήγορη και εύκολη συντήρηση στο συνεργείο ή στην πίστα, με εργασίες, όπως η αφαίρεση του αμορτισέρ, να πραγματοποιούνται άκοπα. Το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο σε κεντρική θέση και συνεργάζεται με ένα χυτό αλουμινένιο ψαλίδι και έναν σφυρήλατο σύνδεσμο. Η προοδευτικότητα του οποίου ορίστηκε κατά τη διάρκεια των αγώνων της σεζόν 2024.
Στις αναρτήσεις η Ducati εμπιστεύτηκε την Showa, με πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 49 χλστ., διαδρομή 310 χλστ. και επικάλυψη Kashima στους εσωτερικούς σωλήνες. Το αμορτισέρ είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, με διαδρομή τροχού 301 χλστ. Ο Alessandro Lupino αγωνίστηκε σε ολόκληρο το πρώτο μισό του Ιταλικού Πρωταθλήματος με τις εργοστασιακές αναρτήσεις, επιβεβαιώνοντας την ορθότητα της επιλογής.
Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, η Ducati συνεργάστηκε με την Brembo τοποθετώντας πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και πίσω μονή δαγκάνα ενός εμβόλου. Οι δίσκοι Galfer έχουν διάμετρο 260 χλστ. εμπρός και 240 χλστ. πίσω.
Η εμπειρία της Ducati στο MotoGP και το Superbike, όπου αποτελεί τεχνολογικό σημείο αναφοράς, επέτρεψε στους τεχνικούς του Borgo Panigale να ενσωματώσουν στη Desmo450 MX ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Σε αντίθεση με τα συστήματα που υπάρχουν σήμερα στην κατηγορία, το Ducati Traction Control (DTC) που εφαρμόζεται στη Desmo450 MX ρυθμίζει την παρεχόμενη ισχύ με βάση την πραγματική ολίσθηση του πίσω τροχού εξασφαλίζοντας έτσι μια αποτελεσματική, άμεση και γραμμική παρέμβαση.
Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει φάσεις οδήγησης στις οποίες δεν πρέπει να ενεργοποιείται – όπως τα άλματα – ώστε να μην περιορίζεται η απόδοση της μοτοσυκλέτας. Επιπλέον, αν ο αναβάτης επιθυμεί σε συγκεκριμένα σημεία της διαδρομής να εκμεταλλευτεί πλήρως την απόδοση του κινητήρα, μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα με τράβηγμα της μανέτας του συμπλέκτη. Το DTC ενεργοποιείται και πάλι αυτόματα λίγο αργότερα. Το Ducati Traction Control προσφέρει τέσσερα επίπεδα παρέμβασης.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης Launch Control και Engine Brake Control, τα οποία – όπως και το DTC – μπορούν να ρυθμιστούν σε διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης και να συνδυαστούν με δύο Riding Modes, προσαρμόσιμα στις ανάγκες του αναβάτη και στα χαρακτηριστικά της πίστας μέσω της εφαρμογής X-Link. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με Quickshifter για αλλαγές χωρίς συμπλέκτη κατά την επιτάχυνση.
Τα διαστήματα συντήρησης έχουν καθοριστεί με στόχο τη μείωση του κόστους χρήσης. Η αντικατάσταση του εμβόλου προβλέπεται κάθε 45 ώρες, μαζί με τον έλεγχο διακένου των βαλβίδων, ενώ το πλήρες service του κινητήρα προτείνεται κάθε 90 ώρες – τιμές που αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία, σύμφωνα με τους Ιταλούς.
Η μοτοσυκλέτα, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία από επιλεγμένους αντιπροσώπους, θα φτάσει στην Ευρώπη από τον Ιούνιο, και στη συνέχεια στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον υπόλοιπο κόσμο.