Δοκιμάζουμε τo Toyota Corolla σε… SUV

H Toyota πάει στα σίγουρα και παίρνει το όνομα Corolla προκειμένου να το ρίξει στην κατηγορία των SUVs, το προικίζει με δοκιμασμένη υβριδική τεχνολογία και μπαίνει με γκολ από τα αποδυτήρια!
Toyota Corolla Cross

Στην Toyota γνωρίζουν πολύ καλά την δυναμική του ονόματος Corolla και προφανώς πήραν το μάθημά τους πριν μερικά χρόνια με το Auris… Έτσι, όχι μόνο επανάφεραν την ονομασία με την παγκόσμια απήχηση και τα ρεκόρ πωλήσεων στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, αλλά πλέον την βάζουν και στην κατηγορία των SUVs. Αυτό βέβαια από μόνο του δεν φτάνει για να αντιμετωπίσεις καταξιωμένους αντιπάλους. Όμως προσθέστε και την δοκιμασμένη τεχνογνωσία της Ιαπωνικής μάρκας στην υβριδική τεχνολογία και τότε, η κίνηση της Toyota βγάζει νόημα. Το Toyota Corolla Cross είναι το μοντέλο το οποίο έρχεται να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στα C-HR και RAV4 και το πράττει με τον λιγότερο επισφαλή τρόπο, για τους λόγους που προαναφέραμε.

Σχεδιαστικά η Toyota έχει κάνει άλματα στη νέα γενιά των μοντέλων της και δυναμικές και αιχμηρές γραμμές, σε αμάξωμα με έντονο ανάγλυφο, διχρωμίες και επιθετικά σχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Η εποχή που τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας ήταν από αδιάφορα έως και φοβισμένα μήπως και δεν… αρέσουν ή αν θέλετε εύπεπτα σχεδιαστικά για να μην κόβουν πωλήσεις… έχει περάσει ανεπιστρεπτί! Στο Corolla Cross η εμπρός μάσκα επιβάλει τον ρυθμό της και σε συνδυασμό με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα κάνουν το εμπρός μέρος να ξεχωρίζει. Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.460 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 160 χλστ. Φυσικά τον σκληροτράχηλο SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου υπογραμμίζουν τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, οι ράγες οροφής και τα σκαλοπάτια.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη, αν είσαι εξοικειωμένος με την υπόλοιπη γκάμα μοντέλων της Toyota. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ η οθόνη στο ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων είναι αφής και έχει διαγώνιο 10,5’’ ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect είναι εύχρηστο και λειτουργικό αλλά θα ήθελα πιο σύγχρονα γραφικά. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι διαφορετικών ποιοτήτων και σκληρότητας. Η συναρμολόγησή τους ωστόσο είναι κορυφαία και δεν επιδέχεται κριτικής. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό, με τις πολυάριθμες θήκες μικροαντικειμένων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει 390 λίτρα πόρτμπαγκάζ (τιμή μικρή για την κατηγορία), λόγω της παρουσίας του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε επίσης το Toyota Safety Sense, με συνολικά 17 διαφορετικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στην υπηρεσία του οδηγού, ενώ διαθέτει ακόμη και αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Κάτω από το αμάξωμα του Corolla Cross η Toyota επέλεξε τα… καλύτερα από την φαρέτρα της, καθώς συναντάμε την 5η γενιά του υβριδικού της συστήματος. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στους 197 ίππους με 2λιτρο 4κύλινδρο μοτέρ 152 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 111 ίππων, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ισχύος 41 ίππων (AWD-i τετρακίνηση). Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος, είναι ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 1,5 kWh, η οποία φορτίζει με όπως και σε όλα τα υβριδικά Toyota με ανάκτηση ενέργειας, κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου ή κατά το φρενάρισμα. Το κιβώτιο e-CVT είναι και πάλι παρών και χάρη στα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά του επιτρέπει στο Corolla Cross να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. Όσον αφορά στην πραγματική μέση κατανάλωση, κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, αυτή ήταν στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. (με επιλεγμένο το ECO πρόγραμμα οδήγησης μπορείτε να δείτε και χαμηλότερη μέση κατανάλωση). Αν πάντως σκοπεύετε να κινηθείτε σε αυτοκινητόδρομο υπολογίστε κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Γενικά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο, αν και ο όγκος του θα προβληματίσει σε στενά σοκάκια, εντός πόλης. Η άνεση από την ανάρτηση είναι σε πολύ καλό επίπεδο, το ίδιο και η ηχομόνωση.

Εν κατακλείδι, θα έλεγα πως το Toyota Corolla Cross παίζει εκ τους ασφαλούς, κοιτάζει να… ασφαλίσει τα μετόπισθεν με το όνομα και την υβριδική τεχνολογία και πιστεύει πως θα βρει το γκολ με τα σχεδόν 200 άλογα και τη μέση κατανάλωση που παραπέμπει σε… ντίζελ. Είναι ένα καθόλα σύγχρονο SUV, γεμάτο νέες τεχνολογίες και μπόνους την υστεροφημία του ονόματος που το συνοδεύει. Τέλος να αναφέρω πως οι τις τιμές του ξεκινούν από τα 32.000 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;