Δοκιμή Seat Leon 1.5 TSI 130 PS ACT

Το Seat Leon αποτελεί πλέον γνωστή ποσότητα στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων και η προσθήκη του 1.5 λτ. TSI κινητήρα 130 ίππων είναι ευπρόσδεκτη

Το Seat Leon μπορεί να μην είναι ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε προσφάτως, παρόλα αυτά έχει όλα όσα πρέπει για να ανταγωνιστεί όλα τα σύγχρονα μοντέλα της κατηγορίας του και σίγουρα μία τιμή η οποία είναι άκρως ανταγωνιστική. Εμείς το δοκιμάζουμε στην έκδοση με την πιο πρόσφατη προσθήκη κινητήρα στην γκάμα του, η οποία δεν είναι άλλη από τον 1.5 λτ. TSI των 130 ίππων με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Ώριμο και ελκυστικό
Το Seat Leon δεν έχει να επιδείξει σχεδιαστικές ακρότητες. Είναι ήπιων τόνων, με βασικότερο χαρακτηριστικό του τον σχεδιασμό των φώτων τόσο εμπρός όσο και πίσω (χαρίζοντας έτσι μοναδική νυχτερινή εμφάνιση στο αυτοκίνητο) καθώς και τις χαρακτηριστικές ακμές στο προφίλ του αμαξώματος. Τα “νεύρα” του καπό στις δύο άκρες του αποτελούν νοητή συνέχεια της γραμμής των εμπρός κολόνων, οι καθρέφτες ενσωματώνουν τα πλευρικά φλας και στην πίσω πόρτα υπάρχει το όνομα αυτοκινήτου ολογράφως. Το μήκος του Seat Leon είναι στα 4.282 χλστ. το πλάτος στα 1.816 χλστ. (1.975 χλστ. με τους καθρέφτες) και το ύψος του είναι στα 1.459 χλστ.

Εργονομικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό του Seat Leon σχεδιαστικά ακολουθεί την ίδια προσέγγιση χαμηλών τόνων του αμαξώματος. “Καθαρές” επιφάνειες και ξεκάθαρες ζώνες ελέγχου με διακόπτες (κλιματισμός, φώτα), αφήνουν χώρο στην οθόνη αφής 5 ιντσών (8 ιντσών στις ακριβότερες εκδόσεις) για τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων. Η εργονομία είναι καλά μελετημένη, η θέση οδήγηση έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και η περιμετρική ορατότητα ικανοποιεί πλήρως. Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή και το ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Οι χώροι είναι ικανοί να φιλοξενήσουν έως και πέντε επιβάτες και μόνο το τούνελ δαπέδου θα ενοχλήσει τα πόδια του πίσω επιβάτη στη μέση. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές και είναι ευρύχωρες, ενώ ο χώρος αποσκευών με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα του έχει χωρητικότητα 380 λίτρων.

Ο κινητήρας σε πρώτο πλάνο
Αναμφίβολα στη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας, ο κινητήρας είναι αυτός που πρωταγωνιστεί, καθώς μιλάμε για ένα σύγχρονο, τούρμπο μοτέρ βενζίνης τεσσάρων κυλίνδρων που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή μέση κατανάλωση χάρη και στην δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων του. Συγκεκριμένα το μοτέρ αποδίδει 130 ίππους από τις 5.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής από τις 1.400 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Τα νούμερα επιδόσεων είναι ενδεικτικά των ικανοτήτων του Seat Leon καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα το ισπανικό μοντέλο χρειάζεται 9,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 203 χλμ.ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση στα 4,9 λίτρα με εκπομπές ρύπων 111 γρ./χλμ. CO2.
Στην πράξη το Seat Leon 1.5 TSI 130 PS ACT, είναι αρκετά ζωηρό και με πολύ καλή απόκριση. Η χρυσή τομή που έχει βρει ανάμεσα στις επιδόσεις και την κατανάλωση ακολουθείται και στο στήσιμό του, καθώς ισορροπεί επιτυχημένα ανάμεσα σε δυναμική οδική συμπεριφορά και άνεση. Στην πόλη είναι αρκετά ευκολοδήγητο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι στιβαρό και ήσυχο. Το τιμόνι έχει ικανοποιητικό βάρος και κόβει αρκετά, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και το πεντάλ προοδευτικό. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ικανοποιεί με την αίσθησή του, καθώς οι διαδρομές του επιλογέα είναι λογικές και το κούμπωμα των σχέσεων απροβλημάτιστο.

Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του που είναι ακόμη ένα από τα πλεονεκτήματά του. Το Seat Leon της δοκιμής μας ξεκινά από τα 17.405 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Style, ενώ όσοι θέλετε κάτι πιο οικονομικό δεν έχετε παρά να δείτε και την έκδοση με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα που κοστίζει 15.705 ευρώ. Όσον αφορά στον εξοπλισμό του 1.5 των 130 ίππων, αυτός είναι πλούσιος καθώς εκτός από τα καθιερωμένα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, η έκδοση Style περιλαμβάνει hill hold, XDS (ηλεκτρονικό διαφορικό), σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, μία θύρα USB, bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;