Δοκιμάζουμε το Plug-In υβριδικό Audi Q5 Sportback με τους 299 ίππους

Κινείται οικονομικά στην πόλη, αλλά όποτε ο οδηγός το επιθυμεί "καταπίνει" τα χιλιόμετρα ταχύτατα. Δοκιμάζουμε το Plug-In υβριδικό Audi Q5 Sportback...

Το Audi Q5 αποτελεί ένα μοντέλο “σταθμό” στην ιστορία της γερμανικής εταιρείας, μιας και την εδραίωσε στον όλο και πιο ανταγωνιστικό χώρο των premium SUV. Εδώ και αρκετά χρόνια προσφέρεται και σε Sportback έκδοση, ενώ πρόσφατα στη γκάμα προστέθηκε η Plug-In υβριδική έκδοση. Αυτή βρέθηκε στα χέρια μας πρόσφατα με την πλήρη ονομασία να είναι Audi Q5 Sportback 50 TFSI e quattro. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το Audi Q2 35 TFSI S Tronic

Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, με την έκδοση S-Line της δοκιμής να διακρίνεται για την “sportive” φιλοσοφία και την “total black” εμφάνιση να δημιουργεί άκρως επιθετικό αποτέλεσμα. Το Audi Q5 Sportback ξεχωρίζει μπροστά χάρη στους μεγάλους αεραγωγούς που πλαισιώνουν το οκταγωνική Singleframe γρίλια της γερμανικής εταιρίας. Οι LED προβολείς έχουν χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού ημέρας ενώ προαιρετικά είναι τεχνολογίας matrix LED. Φυσικά η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος είναι και εκείνη που κάνει τη μεγάλη διαφορά έναντι του Q5 και προσδίδει έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα στο πίσω μέρος του γερμανικού SUV, σε βάρος της πρακτικότητας ασφαλώς. Την δε ύπαρξη Plug-In υβριδικής τεχνολογίας “μαρτυρά” η δεύτερη υποδοχή πλήρωσης.

Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Audi Q5 Sportback φτάνει τα 4,69 μέτρα, είναι δηλαδή επτά χιλιοστά μακρύτερο από το αδερφό του μοντέλο, έχοντας ίδιο ύψος και πλάτος αλλά και βελτιωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30.

Εσωτερικό: Ποιότητα χωρίς “εκπτώσεις”
Περνάμε στην καμπίνα του Audi Q5 Sportback ξεκινώντας από το “ψηφιακό” περιβάλλον. Πρωταγωνιστής στο γερμανικό μοντέλο είναι το λεγόμενο “Audi virtual cockpit plus”, το οποίο περιλαμβάνει οθόνη μεγέθους 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι για την ενημέρωση του οδηγού. Εκεί προβάλλονται πληροφορίες όπως η αυτονομία (βενζίνης και ρεύματος), η κατανάλωση και άλλες. Στη κεντρική κονσόλα συναντάμε την οθόνη αφής μεγέθους 10,1 ιντσών. Μέσω αυτής γίνεται η ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών, ενώ προβάλλονται και όλα τα συστήματα του MMI Plus. Μερικά εξ’ αυτών είναι η κάμερα οπισθοπορείας και τα προγράμματα οδήγησης, ενώ δεν απουσιάζει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών. Λίγο πιο κάτω, υπάρχει ένα άκρως ευανάγνωστο πάνελ για την ρύθμιση του κλιματισμού. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε την ύπαρξη πολλών “φυσικών” διακοπτών που διευκολύνουν τον έλεγχο χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

Αναφορικά με τους χώρους, στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, όπως στο κεντρικό τούνελ (ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αλλά και στις “τσέπες” των θυρών. Επίσης, προσφέρονται θύρες Type-C για φόρτιση, αλλά και πάνελ για ασύρματη φόρτιση σε συσκευές που το υποστηρίζουν. Για τις αποσκευές των επιβατών προσφέρεται όγκος που μεταβάλλεται από τα 455 έως τα 510 λίτρα, λόγω της ύπαρξης συρόμενων καθισμάτων.

Κινητήρας: Συνδυαστική ισχύς 299 ίππων και μεγαλύτερη αυτονομία
Κάτω από το καπό του Audi Q5 Sportback 50 TFSI e quattro συναντάμε ένα δίλιτρο, τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης, το οποίο συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς, ενώ την τροφοδοσία του ηλεκτρικού μοτέρ αναλαμβάνει μπαταρία χωρητικότητας 17,9 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 299 ίππους στο εύρος 5.250 – 6.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 450 Nm εμφανίζεται από τις μόλις 1.600 σ.α.λ. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 2.150 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δλ. Η δε τελική ταχύτητα φτάνει στα 239 χλμ./ώρα. Πάμε στην μπαταρία, η οποία φορτίζει πλήρως σε περίπου 2μιση ώρες με παροχή wallbox ισχύος 7,4 kWh. Η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει έως και 73 χλμ. αυτονομίας βάσει του WLTP, ωστόσο εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε ότι τα 50 χλμ. είναι ένας ρεαλιστικός στόχος.

Στον τομέα της κατανάλωσης, τα πρώτα 100 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία απαιτούν περίπου 4,0 λτ. βενζίνης (1,5-1,8 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία), ενώ μόλις αδειάσει η μπαταρία, το Plug-In υβριδικό Q5 συνεχίζει να κινείται με μία κατανάλωση που αυξάνεται στα 9,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.

Φορτίζει και εν κινήσει
Όπως όλα τα αναβαθμισμένα plug-in υβριδικά μοντέλα της Audi, έτσι και το συγκεκριμένο, εκτός της νέας μπαταρίας έχει μία ακόμα πολύ χρήσιμη προσθήκη: εκτός των γνωστών και επιλέξιμων από τον οδηγό τρόπων λειτουργίας, για βέλτιστη χρήση της ενέργειας ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, δηλαδή των “EV”, “Auto” και “Hold”, υπάρχει τώρα μια τέταρτη λειτουργία που ονομάζεται “Charge”. Η τελευταία, επιτρέπει την εσκεμμένη φόρτιση της μπαταρίας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την οδήγηση, προκειμένου να υπάρχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να οδηγηθεί το όχημα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, όταν για παράδειγμα αυτό πρόκειται να κινηθεί αμέσως μετά σε περιοχή με περιορισμούς στην κυκλοφορία συμβατικών οχημάτων.

Στην πράξη: “Κρύβει” καλά την ταχύτητά του
Το γερμανικό SUV αποδείχτηκε εξαιρετικά ικανό σε ασφάλτινο τερέν και σε βατό χωματόδρομο, με την ποιότητα κύλισής του να ξεχωρίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα και την ανάρτηση να χαρίζει άμεσες αντιδράσεις στο αμάξωμα, παρά το μέγεθος του αυτοκινήτου και το βάρος του. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με ησυχία και παροιμιώδη άνεση. Χάρη στο σύστημα Audi drive select ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε οδηγικά προφίλ που μεταβάλλουν ανάλογα παραμέτρους όπως η απόκριση του υβριδικού συστήματος, η αίσθηση του τιμονιού και του κιβωτίου. Στην πόλη οι ομαλές αλλαγές του κιβωτίου, η απουσία θορύβου σε αμιγώς ηλεκτρικές μετακινήσεις και η κορυφαία απόσβεση δημιουργούν κορυφαία άνεση. Στον επαρχιακό δρόμο ο οδηγός θα απολαύσει την απώλεια κλίσεων του αμαξώματος, το οποίο μάλιστα ξεχωρίζει και λόγω της κορυφαίας του ακαμψίας. Τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα, με την αίσθηση του πεντάλ να υστερεί λόγω ύπαρξης συστήματος ανάκτησης ενέργεια, ενώ από την άλλη η αίσθηση του τιμονιού δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός θα απολαύσει την στιβαρότητα και την απώλεια θορύβων. Είναι γεγονός ότι το Audi Q5 Sportback “κρύβει” καλά την ταχύτητα του, γι’ αυτό είναι χρήσιμες κάποιες κλεφτές ματιές στον πίνακα οργάνων ώστε να μην βρεθείτε να ταξιδεύετε με… αντικοινωνικές ταχύτητες.

Η τιμή του
Το νέο Audi Q5 Sportback στην Plug-In υβριδική έκδοση ξεκινά από τα 76.900 ευρώ σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο, ενώ σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, μιας και εκπέμπει μόλις 36 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;