Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper με τους 184 ηλεκτρικούς ίππους

Το MINI Cooper S "φρόντισε" να διατηρήσει τον 2λιτρο κινητήρα... και το ενδιαφέρον των petrolheads! Δείτε τις εντυπώσεις και ασφαλώς την τιμή του.

Το MINI Cooper είναι ένα μοντέλο που παραδοσιακά “τραβούσε” το ενδιαφέρον του petrolhead που αδιαφορεί για την πρακτικότητα, τόσο με τον ξεχωριστό χαρακτήρα του σε οδηγικό επίπεδο, όσο και με την εμφάνιση, που το κάνει να ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα. Πρόσφατα αποκαλύφθηκε η νέα του γενιά και τώρα έφτασε η ώρα της δοκιμής της ηλεκτρικής έκδοσης.

Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι όσοι επιθυμούν αυτή τη στιγμή ένα βενζινοκίνητο Coupe, υπάρχουν δύο επιλογές, το “C” και το “S”. Εμείς εδώ όμως δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SΕ. Η εμφάνισή του διατηρεί στοιχεία του παρελθόντος. Ενδεικτικά, στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα κυκλικά LED φωτιστικά σώματα. Στο πλάι, το τρίπορτο αμάξωμα ξεχωρίζει με τις διχρωμίες του και την παράλληλη γραμμή οροφής με το έδαφος, ενώ πίσω υπάρχουν ανασχεδιασμένα LED σώματα. Το μήκος του MINI Cooper αγγίζει τα 3.876 χλστ., το πλάτος τα 1.744 και το ύψος τα 1.452 χλστ.

Μία φουτουριστική εκδοχή του παρελθόντος συναντάμε στο νέο εσωτερικό. Η εικόνα του MINI Cooper παραμένει γνώριμη, με στοιχεία old school να “παντρεύονται” με σύγχρονες τεχνολογίες. Η μινιμαλιστική εσωτερική σχεδίαση του Cooper είναι εμπνευσμένη από το κλασικό Mini. Εκεί συναντάμε το νέο τιμόνι, την στρογγυλή οθόνη OLED, αλλά και υφασμάτινες επενδύσεις σε αρκετές επιφάνειες. Ασφαλώς δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία στο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ανοιγόμενη στην περιοχή των εμπρός επιβατών. Όσον αφορά τώρα στους χώρους, αυτός ο τομέας ποτέ δεν ήταν το “δυνατό χαρτί” του MINI Cooper. Ωστόσο, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς. Ειδικά για τις εμπρός θέσεις υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, ενώ οι βολικές ποτηροθήκες και οι θύρες φόρτισης Type-C είναι “παρών”. Πάμε και στους χώρους για αποσκευές, όπου αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από τα 210 λίτρα σε έως και 800 λίτρα.  Η κεντρική οθόνη, μέσω της οποίας ο οδηγός ελέγχει και ενημερώνεται για τα πάντα έχει ομολογουμένως εξαιρετική ευκρίνεια, προβάλλει όλες τις πληροφορίες οδήγησης (βλέπε κατανάλωση, ταχύτητα, σ.α.λ.) ενώ εκεί προβάλλεται επίσης εικόνα 360 μοιρών από τις κάμερες που βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο. Μέσω αυτής, ο οδηγός ρυθμίζει τον κλιματισμό, αλλά και τα προγράμματα οδήγησης (υπάρχει και φυσικός διακόπτης γι’ αυτό), τα οποία μεταβάλλουν το “περιβάλλον” πλοήγησης στο μενού, αλλά και τον εσωτερικό φωτισμό. Για να είμαι ειλικρινής, η εξοικείωση μαζί της απαιτεί λίγο χρόνο, μιας και είναι αρκετή και “συσσωρευμένη” η πληροφορία. Λίγο πιο κάτω υπάρχουν και διακόπτες αεροπορικού τύπου.

Το ηλεκτρικό MINI Cooper διατίθεται σε δύο εκδόσεις με εμπρός ηλεκτρομοτέρ. Η βασική έκδοση E αποδίδει 184 ίππους και 290 Nm. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία SE με 218 ίππους και 330 Nm. Η μπαταρία χωρητικότητας 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμη) εξασφαλίζει κατά WLTP αυτονομία 402 χλμ. Οι επιδόσεις του εργοστασίου θέλουν το συγκεκριμένο MINI Cooper να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, σε πραγματικές συνθήκες, η μέση τιμή της ήταν στα 14,8 kWh/100 χλμ.  (ο κατασκευαστής δίνει 14,1 kWh/100 χλμ. κατά WLTP). Από την άλλη για την φόρτισή του σε 11άρη φορτιστή απαιτεί 5μιση ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Σε ταχυφορτιστή, μισή ώρα για το 80% (δέχεται μέχρι 95 kW).

Στην πράξη η ροπή είναι διαθέσιμη ακαριαία, ενώ οι διάφοροι τεχνητή ήχοι κάνουν την εμπειρία ιδιαίτερη για τον οδηγό. Η αίσθηση των φρένων είναι αρκετά καλή και προοδευτική. Η ρύθμιση της ανάρτησης από την άλλη, όπως είναι λογικό, δίνει έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος, ούσα ωστόσο πιο άνετη και με καλύτερη απόσβεση σε σχέση με όσα μας είχαν συνηθίσει τα μοντέλα της μάρκας στο παρελθόν.

To ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Cooper στην χώρα μας ξεκινά από τα 33.450 ευρώ, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας είναι στα 37.450 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;