Δοκιμάζουμε το κορεάτικο 1.600άρι SUV με τετρακίνηση, 7αρι DCT και 198 PS

Δοκιμή Hyundai Kona 198 PS
Με σύστημα τετρακίνησης, "sportive" πινελιές και τον ισχυρό turbo κινητήρα των 198 ίππων. Δείτε πόσο κοστίζει το κορεάτικο SUV!

Το Hyundai Kona, το B-SUV της κορεάτικης εταιρείας έχει μία επιλογή για κάθε αγοραστική ανάγκη. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοσή του (ναι, διατίθεται και τέτοια), η οποία φέρει τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας (εξαιρώντας φυσικά το κορυφαίο N). Πάμε να γνωρίσουμε το Hyundai Kona με τον 1.600άρη turbo κινητήρα των 198 ίππων, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση εξοπλίζεται με σύστημα τετρακίνησης, αλλά και με το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμό N-Line αλλά και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Hyundai Kona N 280 PS

Έχοντας δοκιμάσει πολλές και διάφορες εκδόσεις του Hyundai Kona, αυτή τη φορά θα δώσουμε έμφαση στα “καλούδια” του συγκεκριμένου πακέτου εξοπλισμού. Όπως μπορείτε να δείτε, στο εμπρός τμήμα εντοπίζουμε αλλαγές στη σχεδίαση του προφυλακτήρα, ο οποίος φέρει τρεις οριζόντιες οπές στο άνω τμήμα. Στο πλαϊνό τμήμα υπάρχουν ζάντες μεγέθους 18 ιντσών, ενώ πίσω συναντάμε την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Ασφαλώς δεν απουσιάζουν τα λογότυπα N-Line, αλλά και το “AWD” στο πίσω μέρος που “μαρτυρά” την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Hyundai Kona φτάνει πλέον στα 4.205 χλστ., με το πλάτος να βρίσκεται στα 1.800 χλστ. και το ύψος στα 1.500 χλστ. χωρίς τις ράγες της οροφής. Το μικρό SUV της κορεάτικης εταιρίας απέχει από το έδαφος 170 χλστ.

N-Line “φιλοσοφία” και στο εσωτερικό
Το κόκκινο αμάξωμα στην περίπτωση της N-Line έκδοσης δοκιμής συνδυάζεται με αρκετές “sportive” λεπτομέρειες ίδιου χρώματος στο εσωτερικό. Εκεί συναντάμε το τιμόνι με το σχετικό λογότυπο, ενώ κόκκινες ραφές υπάρχουν σε καθίσματα και επιλογές. Σε αρκετά σημεία του αμαξώματος συναντάμε επίσης και το λογότυπο, όπως για παράδειγμα τις πλάτες των καθισμάτων και τα μαρσπιέ, ενώ η κόκκινη απόχρωση υπάρχει και στους αεραγωγούς. Εννοείται πως στην κορυφαία έκδοση το περιβάλλον είναι άκρως ψηφιακό με δύο οθόνες. Πίσω από το τιμόνι, εκτός των paddles, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 10,25 ιντσών, ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό και αλλάζει χρωματισμούς ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγεται (eco, normal και sport). Άλλη μία οθόνη ίδιου μεγέθους, αφής αυτή τη φορά, βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα σε ρόλο infotainment. Yποστηρίζει ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay, φέρει κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση και πολλά ακόμη συστήματα.

Πάμε και στους χώρους, με το κορεάτικο SUV να είναι σε θέση να μεταφέρει πολύ άνετα τέσσερα άτομα φυσιολογικού μεγέθους. Το πίσω κάθισμα φιλοξενεί και τρίτο άτομο, με μικρές παραχωρήσεις. Το ύψος της οροφής θα προβληματίσει ελαφρώς μόνο εκείνους που ξεπερνούν σε ύψος τα 1,85 μέτρα και θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα. Ο οδηγός επίσης θα φέρει εύκολα και γρήγορα τη θέση στα μέτρα του, με μεγάλο εύρος ρύθμισης για το κάθισμα που προσφέρει μέτρια πλευρική στήριξη. Σε γενικές γραμμές και στο εσωτερικό του το Kona πείθει για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του με την εργονομία να βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα. Τα κουμπιά βρίσκονται σε θέσεις που απομνημονεύεις εύκολα, ενώ πολύ “εύπεπτος” είναι και το τρόπος που παρουσιάζει τις πληροφορίες το σύστημα πολυμέσων αλλά και ο πίνακας πληροφοριών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 374 λίτρα, ένα καλό νούμερο για την κατηγορία και μπορεί να φτάσει έως τα 1.156 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Κινητήρας: Τετρακίνηση, 7άρι DCT και 198 ίπποι. Σβέλτος συνδυασμός!
Κάτω από το καπό του τετρακίνητου Hyundai Kona βρίσκεται αποκλειστικά μία επιλογή κινητήρα. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο turbo χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. της οικογένειας Smartstream, ο οποίος αποδίδει 198 ίππους και 265 Nm ροπής από τις μόλις 1.600 σ.α.λ. έως τις 4.500. Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς (υπάρχει κουμπί “LOCK” για κλείδωμα της ροπής στους δύο άξονες) μέσω αυτόματου κιβωτίου με επτά σχέσεις και διπλό συμπλέκτη. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.395 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. (7,7 δλ. η εμπροσθοκίνητη έκδοση), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής, κινούμενοι κυρίως με το πρόγραμμα “Normal” είδαμε την μέση κατανάλωση να φτάνει τα 8,3 λτ./100 χλμ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία ανακοινώνει επίσημα 7,0-7,3 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα WLPT.

Στην πράξη: Εμπνέει εμπιστοσύνη ανεξαρτήτως συνθηκών
Στα θετικά στοιχεία του Hyundai Kona, είναι σίγουρα η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση και έχουμε ξανά αναφερθεί σε αυτά στο παρελθόν. Συνεπώς τώρα θα δώσουμε έμφαση κυρίως στα μηχανικά μέρη. Το σύστημα τετρακίνησης καταφέρνει να αποτελεί ένα επιπλέον bonus ασφάλειας στο μικρό SUV σε έντονες καιρικές συνθήκες με την “ατελείωτη” πρόσφυση που παρέχει, ενώ το αυτοκίνητο χειρίζεται και πολύ πιο “αποτελεσματικά” την ισχύ του κινητήρα. Αυτή είναι κυρίως η φιλοσοφία του AWD συστήματος και όχι να το μετατρέψει σε ένα “off-road” όχημα. Άλλωστε, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και οι ζάντες μεγέθους 18 ιντσών δεν αποτελούν τους καλύτερους “συμμάχους” σε εκτός δρόμου αποδράσεις. O κινητήρας καταφέρνει να κινεί γρήγορα το Hyundai Kona όταν το επιθυμήσει ο οδηγός, συνεργάζεται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο, ενώ το πρόγραμμα “Sport” επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και στις αλλαγές του κιβωτίου. Αξιοσημείωτο στοιχείο που βελτιώνει περαιτέρω την οδηγική συμπεριφορά της τετρακίνητης έκδοσης είναι η ύπαρξη ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες που φέρουν ημιάκαμπτο άξονα.

Στο ταμείο
Η τιμή του τετρακίνητου Hyundai Kona με τους 198 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά από τα 27.090 ευρώ, ενώ για την απόκτηση του πακέτου εξοπλισμού “N-Line” με τις ιδιαιτερότητες που αναφέραμε κοστίζει 28.890 ευρώ. Εννοείται πως και αυτό το μοντέλο συνοδεύεται από πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;