Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό SUV της Mazda – Με τετρακίνηση και 186 ίππους

Ένα SUV που κινείται "κόντρα" στο ρεύμα της εποχής! Δείτε τις εντυπώσεις μας από την τετρακίνητη έκδοση του ιαπωνικού μοντέλου...
Mazda CX-30

Μετά από ένα ήπιο “φρεσκάρισμα”, το Mazda CX-30 επανέρχεται στην ελληνική αγορά προσφέροντας μία εναλλακτική, πιο οδηγοκεντρική φιλοσοφία στην κατηγορία. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση με σύστημα τετρακίνησης και ισχύ 186 ίππων από το 2λιτρο μοτέρ.

Δείτε επίσης: Το μοντέλο που πέρασε Toyota Yaris Cross και Peugeot 2008 – Η τιμή του στην Ελλάδα

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση του ιαπωνικού μοντέλου, αξίζει να αναφέρουμε ότι στη διάρκεια της δοκιμής δεν ήταν λίγες οι φορές που παρατηρήσαμε ότι το Mazda CX-30 “τραβά” τα βλέμματα των περαστικών. Ειδικά το εμπρός τμήμα του είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo Design”, με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα και την μεγάλη γρίλια να δημιουργούν ένα άκρως δυναμικό αποτέλεσμα. Στο πίσω μέρος συναντάμε την διπλή απόληξη της εξάτμισης, ενώ οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών ολοκληρώνουν τον “sportive” χαρακτήρα του. Ασφαλώς, δεν απουσιάζουν τα “crossover” στοιχεία, όπως για παράδειγμα τα πλαστικά τόξα επάνω από τους τροχούς και στα χαμηλά μέρη του αμαξώματος για επιπλέον προστασία. Αναφορικά με τις διαστάσεις του Mazda CX-30, το μήκος αγγίζει τα 4.395 χλστ., το πλάτος τα 1.795 και το ύψος τα 1.435.

Κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό
Ένα από τα δυνατά στοιχεία του Mazda CX-30 ήταν και παραμένει η ποιότητα της καμπίνας. Σε κάθε επιφάνεια του “μίνιμαλ” εσωτερικού συναντάμε κορυφαία υλικά, με το επάνω τμήμα του ταμπλό να φέρει δερμάτινες επενδύσεις και τα υπόλοιπα μέρη να είναι ιδιαίτερα μαλακά στην υφή. Την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας αναλαμβάνει μία νέα, ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών, η οποία βρίσκεται “χωνευτή” στο ταμπλό και εξοπλίζεται με όλα τα απαραίτητα συστήματα, όπως πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας 360 μοιρών. Η Mazda έχει βελτιώσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και τεχνολογίας για το CX-30. Πλέον διαθέτει το Alexa Voice Assistant που επιτρέπει τον απρόσκοπτο φωνητικό έλεγχο στο αυτοκίνητο.

Εφικτή είναι η ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay / Android Auto, ενώ δεν απουσιάζει και η δυνατότητα παρακολούθησης της υβριδικής λειτουργίας και της τεχνολογίας SPCCI (θα αναφερθούμε σύντομα σε αυτήν). Ο έλεγχός της γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη, γεγονός που απαιτεί μερικές ώρες εξοικείωσης και θα δυσκολέψει σε κάποιες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα την αναγραφή της τοποθεσίας στο σύστημα πλοήγησης. Ασφαλώς απαρατήρητος δεν περνά και ο κορυφαίος εξοπλισμός που περιλαμβάνει ασύρματο pad φόρτισης, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, διζωνικό κλιματισμό, Head-Up Display, ηχοσύστημα της BOSE με 12 ηχεία και πολλά άλλα!

Σχετικά με τους χώρους, το Mazda CX-30 κινείται στα πλαίσια του ανταγωνισμού της C-SUV κατηγορίας. Η καμπίνα προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για μία τετραμελής οικογένεια, ενώ οι αρκετές θήκες μικροαντικειμένων εκτοξεύουν την πρακτικότητα. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, διαμορφώνεται στα 430 λτ. με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, ενώ στην έκδοση δοκιμής με το ηχοσύστημα της BOSE, η χωρητικότητα μειώνεται στα 422 λτ.. Ασφαλώς, με τις πλάτες σε οριζόντια θέση, ο διαθέσιμος όγκος εκτοξεύεται στα 1.406 και  1.398 λτ. αντίστοιχα.

Αναβάθμιση στον τομέα της ασφάλειας
Ο τομέας που υπήρξαν αναβαθμίσεις είναι αυτός της ασφάλειας, με το ιαπωνικό SUV να εξοπλίζεται με την σουίτα συστημάτων “i-Activsense”. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόνομη πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας (ISA) και υποστήριξη Cruising & Traffic (CTS).

Κινητήρας: Συνδυάζει “αρετές” βενζίνης και diesel
Το Mazda CX-30 της δοκιμής εξοπλίζεται με ένα τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.998 κ.εκ. με εντυπωσιακά υψηλή σχέση συμπίεσης (15:1), το οποίο διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα 48V και την τεχνολογία SPCCI. Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο είναι σε θέση να “επιλέγει” ανάμεσα σε συμβατική ανάφλεξη με μπουζί (όπως συμβαίνει σε κάθε κινητήρα βενζίνης) ή ανάφλεξης λόγω συμπίεσης (όπως συμβαίνει σε diesel μοτέρ). Στη δεύτερη περίπτωση, το καύσιμο μείγμα είναι ιδιαίτερα φτωχό και επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματική καύση. Κάπως έτσι, ο e-Skyactiv κατανάλωσε κατά μέσο όρο 7,3 λτ./100 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής (εργοστασιακή τιμή 6,6 λτ./100 χλμ κατά WLTP), ενώ οι 186 ίπποι και τα 240 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Ενδεικτικά, η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,0 δλ. για το αμάξωμα των περίπου 1.500 κιλών και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 χλμ./ώρα (μέτρηση κατασκευαστή).

Στην πράξη: “Sportive” όταν το θελήσει το δεξί πόδι
Πίσω από το τιμόνι του Mazda CX-30, ο οδηγός θα βιώσει από την αρχή τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του μοντέλου. Η εργονομία είναι εξαιρετική, το ίδιο και η ορατότητα, ενώ η κορυφαία ηχομόνωση “φιλτράρει” αποτελεσματικά τους εξωτερικούς θορύβους. Κινητήρας και κιβώτιο συνδυάζονται αρμονικά, με τον πρώτο να την ευστροφία του καθώς αποδίδει δυνατά ακόμη και μετά τις 4.000 σ.α.λ. Στην περιοχή του επιλογέα βρίσκεται και ένας διακόπτης, μέσω του οποίου ενεργοποιείται το “Sport Mode”, το οποίο διατηρεί αισθητά υψηλότερα τις στροφές λειτουργίας. Το τριάκτινο τιμόνι διακρίνεται για την εξαιρετική πληροφόρηση που παρέχει στον οδηγό, αν και ενδεχομένως να το βρείτε λίγο βαρύ σε αίσθηση συγκριτικά με άλλα σύγχρονα αυτοκίνητα. Βαριά είναι και η αίσθηση του πεντάλ γκαζιού. Αναφορικά με την τετρακίνηση, υπάρχει περισσότερο για την επιπλέον αίσθηση ασφάλειας και την πρόσφυση, παρά για τα “off-road” περιπέτειες, δεδομένου ότι η απόσταση από το έδαφος διατηρείται στα 180 χλστ. Τέλος, η ανάρτηση είναι όσο σφικτή πρέπει ώστε να αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να εξαλείφει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος όταν ο ρυθμός οδήγησης γίνεται ταχύτερος.

Στο ταμείο
Η τιμή του Mazda CX-30 ξεκινά αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά από τα 33.915 ευρώ. Για όσους επιθυμούν το σύστημα τετρακίνησης, το ποσό αυξάνεται στα 37.025 ευρώ, ενώ για τον συνδυασμό τετρακίνησης και αυτόματου κιβωτίου (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής), η τιμή ξεκινά από τα 39.983 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

“Έλα… Γιώργη”: Δείτε που βρίσκεται η πιο… viral στροφή της Ελλάδας!

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την στιγμή που το video "Έλα Γιώργη" ανέβηκε στο youtube και έγινε viral ανάμεσα στους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

kolosourtis

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)