Μέσα στη χρονιά που μας πέρασε, το Kia Sportage απέδειξε ότι είναι ικανό να “πρωταγωνιστήσει” στην κατηγορία των C-SUV και το απέδειξε, όντας το πιο επιτυχημένο εμπορικό μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρόσφατα, ανανεώθηκε, λανσάροντας νέο, ήπια υβριδικό μοτέρ 160 ίππων, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε. Πάμε, λοιπόν, να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Χαμηλότερη τιμή για το πιο φθηνό Honda στην Ελλάδα – “Καίει” 4,5 λτ./100 χλμ.
Το Kia Sportage διανύει αισίως την πέμπτη του γενιά και διαθέτει ένα σύγχρονο design με άκρως δυναμικά στοιχεία, κυρίως εμπρός. Κάτι τέτοιο, έγινε ακόμα πιο έντονο στη έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας, μιας και το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με το πακέτο “GT-Line”. Στο εμπρός μέρος συναντάμε μία μεγάλη γρίλια και εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα, ομοίως και πίσω με την LED λωρίδα να ενώνει τα δύο σώματα. Ασφαλώς δεν απουσιάζουν τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι ράγες οροφής, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 170 χλστ. και οι προστατευτικές επενδύσεις εμπρός-πίσω. Εννοείται ότι απαρατήρητες δεν περνούν και οι σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19 ιντσών, οι οποίες σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το Kia Sportage GT-Line και την κορυφαία Plug-In υβριδική έκδοση. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το SUV των Κορεατών έχει μήκος αγγίζει τα 4.515 χλστ., το πλάτος τα 1.865 και το ύψος τα 1.645 χλστ. (1.650 με τις ράγες οροφής).
Εσωτερικό: Με έμφαση στους χώρους
Ιδιαίτερα σύγχρονη είναι και η καμπίνα του νέου Kia Sportage. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία οθόνη αφής μεγέθους 12,3 ιντσών, η οποία είναι στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού (φέρει σύστημα πλοήγησης, συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay), ενώ σε ρόλο πίνακα οργάνων συναντάμε ψηφιακή οθόνη επίσης 12,3 ιντσών. Οι δύο οθόνες δημιουργούν ένα ενιαίο, κυρτό πάνελ. Λίγο πιο χαμηλά, συναντάμε ακόμα ένα, μικρότερο πάνελ μέσα από το οποίο οι εμπρός επιβάτες μπορούν ελέγξουν εύκολα τις σημαντικότερες λειτουργίες του infotainment και του κλιματισμού. Πρόκειται για μία πρακτική εφαρμογή που βοηθά τον οδηγό να μην τραβά το βλέμμα από τον δρόμο.
Επιπλέον ιδιαίτερα στοιχεία του εσωτερικού είναι το σπορ δερμάτινο τιμόνι του GT-Line, σχεδίασης “flat bottom”, τα αλουμινένια πεντάλ, η μαύρη επένδυση της οροφής, αλλά και τα καθίσματα με το χαρακτηριστικό κεντημένο λογότυπο του GT-Line. Μέρος του πλούσιου εξοπλισμού που χρήζουν αναφοράς είναι ο τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός τη νύχτα, αλλά και το πλήρως αυτόματο σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών. Όσο για την ποιότητα, αξίζει να αναφέρουμε πως στο μεγαλύτερο μέρος των επιφανειών της καμπίνας συναντάμε μαλακές στην υφή επιφάνειες. Μόνο χαμηλότερα θα συναντήσει κανείς πιο σκληρά πλαστικά.
Ασφαλώς μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στους χώρους, με την καμπίνα να φέρει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Σίγουρα, βέβαια, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερες “τσέπες” στις πόρτες ώστε να μπορούν να “φιλοξενήσουν” για παράδειγμα ένα μπουκάλι νερού 500 ml. Σχετικά με τον διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές, αυτός αγγίζει τα 562 λτ. Εννοείται, βέβαια, ότι η πίσω σειρά καθισμάτων είναι πτυσσόμενη (40:20:40) εκτοξεύοντας τον χώρο φόρτωσης στα 1.751 λτ.
Νέο ήπια υβριδικό μοτέρ
Το 2025 βρίσκει τη γκάμα του Kia Sportage ελαφρώς διαφοροποιημένη, μιας και πλέον υπάρχει μία ήπια υβριδική επιλογή 160 ίππων (αντί για τις δύο των 150 ή 180 ίππων). Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής συναντάμε τον τετρακύλινδρο 1.6 T-GDI, ο οποίος αποδίδει 160 ίππους και 265 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, ενώ αναφορικά με τις επιδόσεις ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το αμάξωμα που ξεπερνά οριακά τα 1.500 κιλά είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,4 δλ. Πάμε και στην κατανάλωση, με την εταιρεία να ανακοινώνει μία μέση τιμή της τάξης των 6,2 λτ./100 χλμ. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε σε μεικτές συνθήκες και η τιμή που είδαμε ήταν 7,8 λτ./100 χλμ. “Σύμμαχος” στην αποδοτικότητα του κινητήρα είναι το λεγόμενο “Sailing”, όπου όταν το φορτίο του κινητήρα είναι μηδενικό, αυτός απενεργοποιείται και το αυτοκίνητο “ρολάρει” με μηδενική αντίσταση/κατανάλωση. Μόλις ο οδηγός πατήσει το πεντάλ, το μοτέρ ενεργοποιείται ακαριαία.
Στην πράξη
Το Kia Sportage, στην πέμπτη του γενιά έρχεται ως μία άκρως ολοκληρωμένη επιλογή. Ο κινητήρας των 160 ίππων καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα όταν το θελήσει ο οδηγός και συνεργάζεται με το επίσης γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο, μάλιστα, φέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για μεγαλύτερη συμμετοχή στο “τελετουργικό”. Για να είναι ειλικρινής, βέβαια, δεν τα χρησιμοποίησα πάνω από δέκα φορές στη διάρκεια της δοκιμής. Άλλωστε για τις πιο γρήγορες μετακινήσεις, αρκεί η επιλογή του Sport Mode, η οποία βελτιώνει την απόκριση. Το τιμόνι σίγουρα δεν διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι ζητούμενο στην κατηγορία, ενώ εξαιρετικές ήταν οι εντυπώσεις από τα φρένα, με το πεντάλ να είναι ιδιαίτερα γραμμικό στην αίσθηση. Όσο για την ανάρτηση, μπροστά συναντάμε γόνατα τύπου Mc Pherson και πίσω μία υλοποίηση πολλαπλών συνδέσμων. Στην πράξη, το Kia Sportage καταφέρνει να κινείται άνετα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ οι κλίσεις στις απότομες αλλαγές πορείας δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση.
Στο ταμείο
Κλείνουμε με την τιμή του ήπια υβριδικού Kia Sportage (ΜΥ2025), η οποία ξεκινά από τα 29.990 ευρώ στη βασική έκδοση των 160 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο. Το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 32.490 ευρώ στην περίπτωση που επιλεχθεί αυτόματο σασμάν, ενώ για την έκδοση GT-Line της δοκιμής μας η τιμή φτάνει στα 37.490 ευρώ. Τέλος, για το Kia Sportage ισχύει εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας ή για 150.000 χλμ., αλλά και 5 χρόνια δωρεάν service.