Το CUPRA Formentor, από τα πρώτα του χρόνια, κατάφερε να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Μέσα στο 2024 ανανεώθηκε στα σημεία και επανήλθε πιο “φρέσκο”. Αυτή τη φορά, το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον ήπια υβριδικό 1.5 eTSI των 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG. Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά SUV της αγοράς.
Δείτε επίσης: Μείωση τιμής για το B-SUV της Volkswagen – Η έκδοση με όφελος 5.000 ευρώ
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, με το ανανεωμένο εξωτερικό να περιλαμβάνει το λογότυπο CUPRA στο καπό. Ανασχεδιασμένα είναι τα φωτιστικά σώματα εμπρός, ενώ στο πίσω μέρος τα σώματα ενώνονται και στο κέντρο υπάρχει το φωτεινό σήμα της εταιρείας. Ανανέωση υπάρχει και στην χρωματική παλέτα, με τα νέα ματ χρώματα, όπως το Century Bronze ή το Enceladus Grey να προσδίδουν ακόμα πιο έντονο χαρακτήρα. Ασφαλώς, το CUPRA Formentor εξακολουθεί να έχει τα γνώριμα στοιχεία, όπως για παράδειγμα τις ράγες στην οροφή και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Όσο για τις διαστάσεις, οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την ογκώδη εμφάνιση του αμαξώματος, με το μήκος να φτάνει τα 4.451 χλστ., το πλάτος τα 1.839 και το ύψος τα 1.505 χλστ. Τα δε ελαστικά, στην έκδοση της δοκιμής έχουν μέγεθος 245/45 R18 (υπάρχουν και μεγαλύτερες ζάντες 19 ή 20″).
Ανανέωση στο εσωτερικό και νέα οθόνη 12,9 ιντσών
Στο εσωτερικό του, το ανανεωμένο CUPRA Formentor παραμένει προσεγμένο και ποιοτικό, αλλά και έντονα… ψηφιακό! Πίσω από το εντυπωσιακό flat-bottom τριάκτινο τιμόνι, με το Engine Start button στην εσωτερική περίμετρο της στεφάνης του, βρίσκεται ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων και λίγο πιο δεξιά στο κέντρο του ταμπλό, μια έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών στραμμένη πάντα προς το μέρος του. Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη ενός πάνελ αφής ακριβώς από κάτω για την ρύθμιση της έντασης του ήχου αλλά και της θερμοκρασίας του κλιματισμού.
Όσων αφορά τώρα στους χώρους, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετά ικανοποιητικές μέσα στην καμπίνα και το coupe σχήμα δεν περιορίζει τον χώρο για το κεφάλι του επιβάτη που θα βρεθεί στο πίσω κάθισμα. Εννοείται πως τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν “αρχοντικά”, ενώ με μικρές παραχωρήσεις θα βολευτεί και ένας πέμπτος. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι καλοσχηματισμένος και αγγίζει τα 450 λτ.
Κινητήρας: Η γνωστή συνταγή των 150 ίππων
Η βασική έκδοση του Cupra Formentor εξοπλίζεται με έναν κινητήρα που έχουμε συναντήσει αμέτρητες φορές σε μοντέλα του ομίλου. Πρόκειται για τον 1.5 eTSI, ο οποίος έχει αποδείξει κατά καιρούς τις “αρετές” του. Είναι ήπια υβριδικός, τετρακύλινδρος, turbo και η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.498 κ.εκ. Αποδίδει 150 ίππους στο εύρος των 5.000 – 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 250 Nm έρχεται από τις 1.500 και διατηρείται αμείωτη έως τις 3.500. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω του αυτόματου DSG με 7 σχέσεις (διατίθεται και με χειροκίνητο). Κάπως έτσι, το αμάξωμα που “φλερτάρει” με τα 1.500 κιλά επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η επίσημη εταιρεία ανακοινώνει 5,7 – 6,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής σε μεικτές συνθήκες οδήγησης είδαμε την μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 7,2 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη
“Σιδερώνει” τις ανωμαλίες, “πατάει” εκτός δρόμου και είναι “ακλόνητο” στον αυτοκινητόδρομο. Αυτά είναι τα τρία συμπεράσματα που θα αποκομίσει κανείς από το νέο Cupra Formentor. Έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κύλισης, ενώ η ηχομόνωση προσφέρει ήσυχες μετακινήσεις. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η θέση οδήγησης που κατεβαίνει αρκετά και δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να γίνει “ένα” με το αυτοκίνητο, ασυνήθιστο για ένα μοντέλο που “παίζει” στην κατηγορία των C-SUV. Η ανάρτηση με υλοποίηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα εξασφαλίζει σταθερότητα και μηδενικές κλίσεις ακόμα και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και δίνουν μία αίσθηση μηδενικής κόπωσης ακόμα και σε παρατεταμένη πίεση, ενώ σίγουρα θα θέλαμε λίγο πιο “βαρύ” τιμόνι, με το τελευταίο να μην διακρίνεται για την κορυφαία πληροφόρηση.
Όσο για τον συνδυασμό του 1.5 eTSI με το 7άρι DSG, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Ο μεν κινητήρας έχει καλή απόκριση, ειδικά στο Sport πρόγραμμα οδήγησης και το αυτόματο κιβώτιο πετυχαίνει γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Εννοείται πως υπάρχουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά με το “S” mode του κιβωτίου να καλύπτει τις προσδοκίες σε πιο “επιθετική” οδήγηση, οφείλω να ομολογήσω ότι τα χρησιμοποίησα ελάχιστα.
Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου CUPRA Formentor με τον ήπια υβριδικό κινητήρα των 150 ίππων και το αυτόματο DSG 7 σχέσεων ξεκινά από τα 34.990 ευρώ.