Δοκιμάζουμε το “best-seller” SUV στην υβριδική, τετρακίνητη έκδοσή του

Ολοκλήρωσε το 2023 ως το απόλυτο "best-seller" στα SUV! Έφτασε η ώρα να το δοκιμάσουμε στην πιο πλήρη έκδοση, με υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση...
Toyota Yaris Cross

Ιδιαίτερες συστάσεις για το Toyota Yaris Cross δεν χρειάζονται! Με το “καλημέρα” πήρε τα σκήπτρα της ελληνικής αγοράς και το 2023 ήταν μία χρονιά στην οποία αναδείχθηκε εύκολα ως το απόλυτο “best-seller” στα SUV. Η συμβίωσή μας μαζί του είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς μαζί του στην εμπροσθοκίνητη, υβριδική έκδοση. Τώρα, έφτασε η ώρα για την δοκιμή της έκδοσης που αποτελεί τη “ναυαρχίδα” στη γκάμα του. Ο λόγος για το τετρακίνητο, πλήρως υβριδικό Toyota Yaris Cross, για το οποίο θα μιλήσουμε αυτή τη φορά!

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο value for money 4WD Hybrid SUV

Ξεκινάμε όπως πάντα με την εξωτερική εμφάνιση! Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, ενώ χαμηλότερα βρίσκονται τα φώτα ημέρα σε κάθετη διάταξη. Ασφαλώς δεν απουσιάζουν τα στοιχεία που “μαρτυρούν” την ύπαρξη υβριδικού συστήματος, όπως το σήμα με μπλε απόχρωση, αλλά και το “hybrid” στο πίσω μέρος. Συνεχίζουμε προς το πλάι, εκεί όπου υπάρχουν πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα και τα τόξα των τροχών. Στο κάτω τμήμα της πίσω πόρτας υπάρχει και το “Yaris Cross”, ενώ συνεχίζοντας προς τα πίσω συναντάμε την διακριτική αεροτομή που είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα, αλλά και τα φωτιστικά σώματα που δίνουν την αίσθηση ότι ενώνονται στο ύψος του πίσω λογότυπου. Η εμφάνιση ολοκληρώνεται με κάποια crossover στοιχεία, όπως οι ράγες στην οροφή, ενώ δεν απουσιάζει και η διχρωμία του αμαξώματος, μιας και το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με “Bi-Tone” πακέτο. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Toyota Yaris Cross αγγίζει τα 4.180 χλστ., το πλάτος τα 1.765 και το ύψος τα 1.595 χλστ.

Εσωτερικό: Ευρύχωρο και πρακτικό
Περνάμε στην καμπίνα του Toyota Yaris Cross, η οποία είναι γεγονός ότι θυμίζει σε μεγάλο ποσοστό την εικόνα του “συμβατικού” Yaris. Οι επιβάτες περιβάλλονται από σκληρά στην υφή πλαστικά, αν και σε μεγάλο τμήμα του άνω ταμπλό συναντάμε κυρίως αφρώδη υλικά. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από δύο ψηφιακές οθόνες. Η μία αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και το μέγεθός της διαμορφώνεται από τις 4,2 έως τις 7 ίντσες στις πιο πλούσιες εκδόσεις.

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει και η κύρια οθόνη αφής σε ρόλο infotainment, με το μέγεθός της να διαμορφώνεται από τις 8 έως τις 9 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Προσφέρει εκτός των άλλων συνδεσιμότητα Android Auto / Apple CarPlay, σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Σημαντικό είναι να πούμε ότι πολύ σοφά έχουν τοποθετηθεί στην αριστερή πλευρά της οθόνης “φυσικά κουμπιά” για την ρύθμιση της έντασης και την επιστροφή στο κύριο μενού. Πάμε και στους χώρους, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν με κάθε άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Στην πίσω σειρά, ο χώρος είναι ικανοποιητικός για πόδια και κεφάλι, πλην της κεντρική θέσης που θα βολέψει μόνο επιβάτες κάτω του περίπου 1.80. Επαρκείς είναι και η θήκες για μικροαντικείμενα, ειδικά για αυτούς που βρίσκονται στις εμπρός θέσεις. Ο δε χώρος αποσκευών είναι δύο επιπέδων και ο όγκος του αγγίζει τα 320 λτ. (397 λτ. η δικίνητη έκδοση).

Κινητήρας: “Υβριδική” οικονομία, ακόμα και στην “‘έξυπνη” τετρακίνηση!
Το υβριδικό Toyota Yaris Cross της δοκιμής εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.490 κ.εκ. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 116 ίππους, με την ιαπωνική εταιρεία να ανακοινώνει ροπή 207 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα (120 Nm το θερμικό μοτέρ). Η κίνηση είναι εφικτό να περάσει και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου e-CVT, το οποίο διαθέτει και θέση “B”. Εκεί ενεργοποιείται η μέγιστη ανάκτηση από πέδηση, με όφελος στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και λιγότερο συχνές χρήσεις του πεντάλ φρένου. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει άξονα μετάδοσης ή κάποιο κεντρικό διαφορικό, μιας και την κίνηση των πίσω τροχών αναλαμβάνει δεύτερος ηλεκτροκινητήρας (δυνατότητα ροπής έως 40:60 εμπρός-πίσω). Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τον τρόπο λειτουργίας της.

https://www.youtube.com/watch?v=e0rBVi8u6Yc

Το αμάξωμα με βάρος αγγίζει τα 1.260 κιλά (τετρακίνητη έκδοση), είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,8 δλ. (11,2″ το δικίνητο), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Πάμε και στην κατανάλωση, η οποία αποτελεί και το δυνατό χαρτί του αυτοφορτιζόμενου Toyota Yaris Cross, ακόμα και στην τετρακίνητη εκδοχή του. H επίσημη μέση τιμή είναι τα 4,7-5,1 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Στην διάρκεια της δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 6,1 λτ. Σημαντικό όμως είναι να πούμε ότι σε αστικό περιβάλλον είναι εφικτό η μέση τιμή να περιοριστεί στα 5,0 λτ./100 χλμ., μιας και γίνονται περισσότερα χιλιόμετρα με τον κινητήρα απενεργοποιημένο.

Στην πράξη: Στιβαρό και… με διπλά ψαλίδια πίσω παρακαλώ!
Στη διάρκεια της δοκιμής, τα περισσότερα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Toyota Yaris Cross έγιναν σε αστικό περιβάλλον. Εκεί, το υβριδικό SUV κινείται αποσβαίνοντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, ενώ προσφέρει και ησυχία στην καμπίνα, μιας και λειτουργεί κυρίως ηλεκτρικά. Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι λίγο περισσότερο, το θερμικό μοτέρ ενεργοποιείται ακαριαία, χωρίς ωστόσο να είναι ιδιαίτερα θορυβώδες. Στον αυτοκινητόδρομο, η κύλιση του Toyota Yaris Cross είναι εξαιρετική, με τις τάσεις πλεύσης να απουσιάζουν. Σημαντικό εδώ είναι να τονίσουμε πως το τετρακίνητο Yaris Cross εξοπλίζεται με ανεξάρτητη ανάρτηση στον πίσω άξονα (διπλά ψαλίδια), κάτι που δεν ισχύει στις “απλές” εκδόσεις. Το ίδιο ισχύει και για τους αεροδυναμικούς θορύβους, οι οποίοι δεν ενοχλούν σε ταξίδι στα νόμιμα πλαίσια. Από την άλλη, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, μπορεί να προσφέρει και ήπιες off-road εξορμήσεις. Τα φρένα από την άλλη είναι ισχυρά (δισκόφρενα μπρος/πίσω) και το πεντάλ ιδιαίτερα γραμμικό. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν και τρία προφίλ οδήγηση, το Eco, το Power, αλλά και το EV που δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, όταν υπάρχει ενεργειακή επάρκεια στην μπαταρία.

Στο ταμείο
H τιμή του υβριδικού Toyota Yaris Cross ξεκινά στην Ελλάδα από τα 23.230 ευρώ. Στην περίπτωση του υβριδικού με σύστημα τετρακίνησης, το κόστος απόκτησης ξεκινά από τα 28.970 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;