Δοκιμάζουμε το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 2023 σε νέα έκδοση

To "Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 2023 απέκτησε έκδοση βενζίνης με 100 ίππους. Δείτε τις εντυπώσεις και ασφαλώς πόσο κοστίζει...
Δοκιμή Jeep Avenger

Όπως πιθανόν να θυμάστε, το Jeep Avenger ήταν το “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 2023. Το ντεμπούτο του στη Γηραιά Ήπειρο είχε γίνει στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στο παρελθόν. Πρόσφατα, όμως, το Jeep Avenger απέκτησε και νέα έκδοση βενζίνης με ισχύ 100 ίππων. Αυτή βρέθηκε στα χέρια και ευθύς αμέσως θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε την επετειακή έκδοση του Jeep Compass με τους 280 ίππους

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, δεν γίνεται να μην ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία μάλιστα διαπιστώσαμε πως ήταν ελκυστική βάσει των αντιδράσεων περαστικών στη διάρκεια της δοκιμής. Tο μικρότερο μοντέλο της εταιρείας διακρίνεται για τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός, ανάμεσα στα οποία τοποθετείται η γνωστή μάσκα που αποτελεί εδώ και χρόνια σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Δύο έντονα νεύρα διατρέχουν το καπό, ενώ στο πίσω τμήμα συναντάμε επίσης μικρής επιφάνειας LED σώματα. Αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε ότι το κάτω τμήμα του αμαξώματος φέρει πλαστικές επενδύσεις για μέγιστη προστασία, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.) δημιουργεί καλές “off-road” τιμές (προσέγγισης, διαφυγής, ράμπας) στις οποίες θα αναφερθούμε εκτενώς στη συνέχεια. Επίσης, η εταιρεία έχει τοποθετήσει πολλά γραφικά που παραπέμπουν στην φιλοσοφία της εταιρείας, όπως για παράδειγμα ο “εξερευνητής” εμπρός παρμπρίζ και το βουνό στο πίσω. Όσο για το μήκος του αμαξώματος, αγγίζει τα μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Το δε πλάτος φτάνει τα 1.776 χλστ. και το ύψος 1.528.

Σύγχρονη τεχνολογία και μοντέρνα σχεδίαση
Πάμε και στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την μοντέρνα και ευχάριστη σχεδίασή του. Κοινός παρονομαστής αποτελεί για όλες τις εκδόσεις το στάνταρ πλούσιο επίπεδο. Εφοδιασμένο με το σύστημα infotainment Uconnect με την οθόνη αφής των 10,25’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση), το Avenger εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω και των εφαρμογών mirroring, Android Auto και Apple CarPlay. Την ίδια στιγμή οι υπηρεσίες UconnectTM Services επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (σύστημα κλιματισμού, κλείδωμα, κτλ.) από απόσταση, μέσω του smartphone του χρήστη. Λίγο κάτω από την κεντρική οθόνη, συναντάμε τον επιλογέα έξι σχέσεων με την αλουμινένια λαβή. Όπως είναι λογικό, ο συγκεκριμένος επιλογέας ήρθε και εξαφάνισε την τεράστια θήκη που υπάρχει στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.

Βέβαια, στη ζωή κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Μπορεί να χάθηκε ο χώρος μπροστά λόγω του επιλογέα, αλλά η έκδοση με θερμικό μοτέρ κέρδισε πολύτιμα λίτρα για αποσκευές, μιας και δεν υπάρχει μπαταρία κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Έτσι, ο διαθέσιμος όγκος, από τα 355 λτ. της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης… έφτασε στα 380 λτ. και εκτοξεύεται στα 1.275 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε ανάκληση. Γενικά, οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν με τις αποσκευές τους χωρίς κανένα πρόβλημα.

Κινητήρας: Γνωστή “συνταγή” 100 ίππων του ομίλου
Κάτω από το καπό του νέου Jeep Avenger με το θερμικό μοτέρ συναντάμε έναν γνωστό κινητήρα που έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου. Ο λόγος για το τρικύλινδρο, turbo μοτέρ χωρητικότητας 1.199 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής από τις 2.750 σ.α.λ. Η κίνηση περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το αμάξωμα των 1.182 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Πάμε και στην κατανάλωση, με το μικρό μοντέλο της Jeep να πετυχαίνει σύμφωνα με την εταιρεία 6,1 λτ./100 χλμ. βάσει του WLPT σε μεικτές συνθήκες. Στην διάρκεια της δοκιμής, κινούμενοι σε μικτές συνθήκες, είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Στην πράξη: Άρχοντας της πόλης καθημερινά, “avenger” το Σαββατοκύριακο
Βλέποντας κανείς το σήμα της Jeep φαντάζεται εκτός δρόμου αποδράσεις… και είναι λογικό. Το νέο Jeep Avenger θα κινηθεί κυρίως σε αστικό περιβάλλον, ωστόσο η εταιρεία έχει προσθέσει κάποιες “πινελιές” που απέδειξαν ότι μπορεί να κινηθεί άνετα εκτός δρόμου. Για παράδειγμα, διαθέτει περιμετρικά προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα. Επίσης, φέρει την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.), η οποία προσφέρει εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (35 μοίρες). Άξιο αναφοράς είναι και το σύστημα Selec-Terrain που προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.

O κινητήρας θα κινήσει άνετα και χωρίς υπερβολές και σχετικά ελαφρύ αμάξωμα, ενώ θετικές ήταν οι εντυπώσεις μας και από την αίσθηση του κιβωτίου. Η δε ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και οι κλίσεις του αμαξώματος σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης δεν θα προβληματίσουν αν ο οδηγός δεν υπερβάλλει. Κάπως έτσι, το Jeep Avenger καθίσταται ως ένα μοντέλο που θα τα κάνει όλα αξιοπρεπέστατα. Εκτελεί καθημερινά τα αστικά του δρομολόγια άνετα και ξεκούραστα, ενώ το Σαββατοκύριακο μπορεί να βγει από την πόλη χωρίς το άγχος πλέον της αυτονομίας των ηλεκτρικών. Αν το θελήσετε, βέβαια, δεν θα πει όχι και στην πρόσβαση σε κάποια πιο… δύσβατη παραλία!

Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Jeep Avenger με τον θερμικό κινητήρα των 100 ίππων και το χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων ξεκινά στην Ελλάδα από τα 23.990 ευρώ στην βασική έκδοση “LONGITUDE”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;