Δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη Mercedes GLC 220 d

Mercedes GLC
Με ήπια υβριδικό μοτέρ που αποδίδει 197+20 ίππους και στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Δείτε τις εντυπώσεις μας από την "ταξιδιάρα" έκδοση της Mercedes GLC...

Τα τελευταία χρόνια, η Mercedes-Benz έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην γκάμα των SUV, προσφέροντας αυτοκίνητα κάθε λογής, από την επταθέσια GLB, μέχρι τα αμιγώς ηλεκτρικά SUV της σειράς EQ. Αυτή τη φορά, στα χέρια μας βρέθηκε η Mercedes GLC στην έκδοση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα πετρελαίου. Όπως ήταν λογικό, πήραμε τους δρόμους διανύοντας σε μία εβδομάδα σχεδόν 1.000 χλμ. Το γερμανικό SUV επιβεβαίωσε με το παραπάνω τι σημαίνει “ταξιδιάρα ψυχή”. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

“Premium” αύρα με την πρώτη ματια!
Ξεκινάμε από την εξωτερική σχεδίαση της νέας Mercedes GLC, εκεί όπου “πρωταγωνιστούν” τα κλασικά χαρακτηριστικά των SUV. Οι χρωμιωμένες ποδιές, οι ράγες οροφής και σκαλοπάτια, δημιουργούν μια ισορροπία μεταξύ κομψότητας, δυναμισμού και σκληροτράχηλου χαρακτήρα. Στα κυριότερα σημεία περιλαμβάνονται οι νέοι Full LED προβολείς, οι οποίοι συνδέονται απευθείας με τη μάσκα του ψυγείου και τονίζουν το πλάτος του οχήματος. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της σχεδίασης είναι η μάσκα με περίβλημα χρωμίου στο στάνταρ εξωτερικό της έκδοσης Avantgarde. Η σχεδίαση της GLC όμως της χαρίζει και εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή. Ο ελάχιστος συντελεστής οπισθέλκουσας της GLC είναι Cd=0,29. Μια αξιοσημείωτη απόδοση για ένα SUV. Άλλες εντυπωσιακές λεπτομέρειες είναι οι μεγάλες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20 ιντσών, το “μυώδες” αμάξωμα με τα έντονα νεύρα στο καπό, αλλά και το λογότυπο “4MATIC” στο πίσω μέρος που μαρτυρά την ύπαρξη τετρακίνησης. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος της Mercedes GLC αγγίζει τα 4.716 χλστ., το πλάτος τα 1.890 και το ύψος τα 1.640 χλστ.

Εσωτερικό: “Κλέβει” την παράσταση η οθόνη 12,3 ιντσών
Περνάμε στην καμπίνα της νέας Mercedes GLC, εκεί όπου οι πάντες θα εντυπωσιαστούν από τις μεγάλες οθόνες και τον κρυφό φωτισμό που δημιουργεί μία φουτουριστική αίσθηση τη νύχτα. Μία LCD βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, αναλαμβάνει την ενημέρωση του οδηγού με χρήσιμα στοιχεία και το μέγεθός της αγγίζει τις 12,3 ίντσες. Στο κέντρο είναι κάθετα τοποθετημένη η κύρια οθόνη αφής 11,9 ιντσών, η οποία “αιωρείται” και είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό, δίνοντας μία οδηγοκεντρική φιλοσοφία στο γερμανικό SUV. Στην τελευταία ενσωματώνεται και το προηγμένο σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο προσφέρει πληθώρα ευκολιών στον χρήστη. Από εκεί και πέρα, η πληθώρα χώρων αποθήκευσης εκτοξεύει την πρακτικότητα, ενώ ιδιαίτερες συστάσεις για την ποιότητα δεν χρειάζονται. Σε κάθε επιφάνεια συναντάμε ποιοτικά υλικά με μαλακή υφή, ενώ δεν απουσιάζουν και sportive στοιχεία, όπως για παράδειγμα το νέο, εντυπωσιακό flat-buttomed τιμόνι, τα αλουμινένια paddles για χειροκίνητες αλλαγές σχέσης και τα επίσης αλουμινένια πεντάλ. Ανοίγοντας ηλεκτρικά την πόρτα αποσκευών, εμφανίζεται ένας διαθέσιμος όγκος 620 λτ., ενώ με το πάτημα δύο κουμπιών πέφτουν τα καθίσματα και δημιουργείται ενιαίος χώρος με επίπεδο πάτωμα.

Κινητήρας: Ροπή και οικονομία στο ζενίθ!
Πάμε και στον κινητήρα, με την έκδοση της δοκιμής που ονομάζεται GLC 220 d να φέρει έναν turbo κινητήρα πετρελαίου με τέσσερις κυλίνδρους. Συνοδεύεται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα και η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.993 κ.εκ. Η ισχύς του συγκεκριμένου κινητήρα αγγίζει τους 197 ίππους στις 3.600 σ.α.λ., αλλά υπάρχει και μία επιπλέον ώθηση 23 ίππων από τον ηλεκτροκινητήρα. Η δε ροπή φτάνει στη μέγιστη τιμή των 440 Nm στο εύρος 1.800-2.800 σ.α.λ. Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 45:55 στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ τον ρόλο της μετάδοσης αναλαμβάνει αποκλειστικά το αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC των 9 σχέσεων. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των δύο τόνων είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 219 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα δεδομένων των τεχνικών χαρακτηριστικών. Στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 7,3 λτ./100 χλμ. (5,2-5,9 λτ./100 χλμ. η επίσημη τιμή), αξίζει όμως να αναφέρουμε πως στο ταξίδι είναι εφικτό να δει κανείς τιμές αρκετά κάτω από τα 7,0 λτ./100 χλμ.

Στην πράξη: Κατασκευασμένη για να “καταπίνει” χιλιόμετρα
Όπως θα διαβάσατε και στην εισαγωγή του κειμένου, με την Mercedes GLC διανύσαμε πολλά χιλιόμετρα και λίγο έφτασε να “γράψουμε” τετραψήφια απόσταση. Το μεγαλύτερο μέρος των χιλιομέτρων έγινε στον αυτοκινητόδρομο, σε συνθήκες δηλαδή που η Mercedes GLC “παίζει” εντός έδρας. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά έδιναν μία αίσθηση ότι ταξιδεύεις με πολύ μικρότερη ταχύτητα από την πραγματική. Οπότε δεν ήταν λίγες οι φορές που “συνέλαβα” τον εαυτό μου να κοιτά το κοντέρ ώστε να μην βρεθώ προ εκπλήξεων, κινούμενος με “αντικοινωνικές ταχύτητες”. Το συμπαγές αμάξωμα συνδυάζεται με ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ενώ τα φρένα είναι πανίσχυρα. Όσο για την ανάρτηση, αυτή δείχνει με το καλημέρα ότι μελετήθηκε περισσότερο για ασφάλτινες μετακινήσεις, ενώ ακόμα και με τις ζάντες 20 ιντσών, η απόσβεση σε ανωμαλίες είναι ικανοποιητική. Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual και Off-Road), ενώ για πιο συμμετοχική οδήγηση υπάρχουν και τα όμορφης αισθητικής paddles πίσω από το τιμόνι.

Στο ταμείο
Η τιμής της νέας Mercedes GLC ξεκινά από τα 73.300 ευρώ στην βασική έκδοση βενζίνης. Στην περίπτωση της GLC 220 d 4MATIC της δοκιμής μας, με το στάνταρ αυτόματο σασμάν και την επίσης στάνταρ τετρακίνηση, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 75.550 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;