Διαπρεπείς Έλληνες: Στέφανος Θεοχάρης

Ο Στέφανος Θεοχάρης είναι ακόμη ένας νέος άνθρωπος που μετέτρεψε το πάθος του για την αυτοκίνηση σε επιστημονικές σπουδές, οι οποίες τον οδήγησαν στο WRC και το rallycross, μέσω αξιόλογων συνεργασιών.

Οι Έλληνες μηχανικοί κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο γίγνεσθαι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όντες ενεργά μέλη σε κορυφαίες αγωνιστικές ομάδες που συμμετέχουν σε θεσμούς παγκόσμιας εμβέλειας. Ο Στέφανος Θεοχάρης είναι ακόμη ένας νέος άνθρωπος που μετέτρεψε το πάθος του για την αυτοκίνηση σε επιστημονικές σπουδές, οι οποίες τον οδήγησαν στο WRC και το rallycross, μέσω αξιόλογων συνεργασιών. Πέρυσι, ο συμπατριώτης μας ήταν calibration και performance engineer των εργοστασιακών οδηγών της Toyota, στη χρονιά επιστροφής του ιαπωνικού κολοσσού στο WRC, ενώ από τις αρχές του χρόνου είναι μέλος της Subaru USA για τη συμμετοχή στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Ράλι & Rallycross.

– Η αγάπη μου για την αυτοκίνηση υπήρχε ανέκαθεν, είτε αφορούσε δίτροχα είτε τετράτροχα. Επειδή προέρχομαι από αγροτική περιοχή (Κορωπί Αττικής), έπρεπε να γνωρίζουμε όχι μόνο να οδηγούμε, αλλά και να συντηρούμε αυτό που οδηγούμε… Μέχρι και το τρακτέρ!

– Η εμπλοκή μου με τους αγώνες αυτοκινήτου ξεκίνησε από νεαρή ηλικία. Όταν ήμουν 13 ετών, συγγενείς και φίλοι, λάτρεις παλαιοί και νέοι, προετοιμαζόμασταν να πάμε στο Ράλι Παλάδιο. Για το Ράλι Ακρόπολις δεν το συζητάμε… Ήταν κυριολεκτικά ένα εθνικό ζήτημα!

Σπούδασα μηχανολογία για να λύσω τις απορίες μου, τα πώς και τα γιατί. Αν και τώρα τα έχω ακόμη περισσότερες… Σπούδασα εξειδικευμένη μηχανολογία αγωνιστικών οχημάτων στην Ουαλία. Μπορώ να πω ότι ανήκω σε μια τυχερή γενιά, καθώς έχοντας πρόσβαση στο διαδίκτυο, βρήκα αυτό που έψαχνα και μου δόθηκε η ευκαιρία να διαβάσω και να μάθω το motorsport μέσα από μια διαφορετική κουλτούρα. Η μηχανολογία σχετίζεται με αντίληψη και εφαρμογή, οπότε μέσω των σπουδών εστιάζεις, αντιλαμβάνεσαι και ακολουθείς-συμμετέχεις στα τελευταία τεχνολογικά standards.

– Στη Subaru USA έχω τη θέση του Rally, Test & Development Engineer. Ως μέλος της ομάδας, είμαι μηχανολόγος υποστήριξης του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια αγώνων, δοκιμών και εξέλιξής του. Το φάσμα είναι μεγάλο, καθώς περιλαμβάνει δυναμική οχήματος, αεροδυναμική, εφαρμοσμένα ηλεκτρονικά… Με λίγα λόγια, από νανόμετρα μέχρι milliseconds. Στην ομάδα όλοι έχουμε αρκετά καθήκοντα, ειδικά τώρα που εξελίσσουμε το νέο αγωνιστικό Rallycross, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχουμε και στο Αμερικάνικο Πρωτάθλημα Ράλι. It needs some effort!

– Το σημείο που με γοητεύει περισσότερο είναι το ενδιάμεσο service κατά την διάρκεια ενός αγώνα. Όταν η πίεση βρίσκεται στο κόκκινο, τότε καταλαβαίνεις πόσο σημαντικοί είναι οι άνθρωποι γύρω σου, καθώς και το μεράκι και το πάθος που έχουν για αυτή τη δουλειά.

– Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι άμεσα συνδεδεμένες με την εργασία μου. Σε όλους τους τομείς υπάρχει εξέλιξη, το μέγεθος της οποίας αντιπροσωπεύεται πλήρως στους αγώνες, λόγω ανταγωνισμού. Καθώς ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο έχει μεγάλο εύρος εξέλιξης, η πρόκληση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη.

– Το μεγαλύτερο όφελος από την εργασία μου στο εξωτερικό είναι η ομαδικότητα. Σε όλες τις ομάδες που έχω εργαστεί, όλοι παίζουμε το ρόλο μας και έχουμε μερίδιο στο τελικό αποτέλεσμα…

– Τo 2025 φαντάζομαι τον εαυτό μου τυχερό, όπως σήμερα! Προς το παρόν, τρέχω…

Who is who: Ο Στέφανος Θεοχάρης γεννήθηκε το 1986 στην Αθήνα. Σπούδασε Motorsport Engineering στο Swansea της Ουαλίας. Από το 2011 εργάζεται στο συγκεκριμένο τομέα, έχοντας συνεργαστεί με μεγάλες ομάδες όπως η Prodrive και η Toyota Gazoo Racing WRC. Σήμερα, είναι Rally Engineer στην Subaru USA.

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;