Διαπρεπείς Έλληνες: Αντώνης Σκαρδάσης

Μπορεί στη χώρα μας η τεχνολογική έρευνα να μην είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη, ωστόσο υπάρχουν συμπατριώτες μας που διακρίνονται με τη δουλειά τους στο εξωτερικό.

Ένας από αυτούς είναι ο Αντώνης Σκαρδάσης, ο οποίος αφού σπούδασε μηχανικός αυτοματισμού στον Πειραιά, άνοιξε τα φτερά του για την Αγγλία. Εκεί, αρχικά έκανε μεταπτυχιακό στη ρομποτική και εργάζεται πια στην αγγλική Street Drone, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη λογισμικού για αυτόνομα οχήματα. Καθώς η τεχνολογία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς, άνθρωποι σαν τον Αντώνη θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τις εξελίξεις στο παρόν, καθώς και στο εγγύς μέλλον…

– Το ενδιαφέρον μου για την τεχνολογία και ειδικά για τη ρομποτική, ξεκίνησε από μικρή ηλικία τρέφοντας μεγάλο ενδιαφέρον για την πληροφορική και το πώς να αυτοματοποιήσω τα πάντα γύρω μου.

– Όταν σπούδαζα αυτοματισμό στο Τ.Ε.Ι. Πειραιά (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), δημιουργήσαμε μια ομάδα η οποία κατέκτησε το 1ο βραβείο ρομποτικής στο Athens Digital Week οπότε και το τμήμα πήρε δημοσιότητα. Τότε έλαβα υποτροφία ως επισκέπτης ερευνητής σε ένα από τα πιο φημισμένα πανεπιστήμια στο τομέα της τεχνολογίας (Cranfield, Αγγλία) σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου. Αρχικά, ασχολήθηκα με την τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) και στη συνέχεια έκανα μεταπτυχιακό στο πανεπιστήμιο του Sheffield πάνω σε ‘Computational Intelligence & Robotics’.

– Από το 2018, εργάζομαι ως Lead Engineer στην StreetDrone. Είμαι υπεύθυνος για τη στρατηγική της εταιρείας στον τομέα των ρομποτικών οχημάτων και για την ομάδα που ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη και γενικότερα με το λογισμικό αυτόνομων οχημάτων. Επιπλέον, είμαι μέλος παγκόσμιων επιτροπών σε οργανισμούς και συνεργίες που σκοπό έχουν την άρτια και ασφαλή ανάπτυξη συστημάτων για αυτόνομα οχήματα.

– Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence) στα αυτοκίνητα ήταν αναμενόμενη, καθώς ήδη εφαρμόζεται σε αεροπλάνα και λεωφορεία. Στο εγγύς μέλλον (2-3 χρόνια) θα δούμε τα πρώτα δειλά βήματα στο χώρο με ρομποτικά οχήματα που θα μπορούμε να καλούμε απλά μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό μας εξυπηρετώντας κάθε είδους διανομή (επιβατικό κοινό, ταχυδρομείο, εμπορεύματα) υπό προδιαγεγραμμένες πάντα συνθήκες.

– Η πραγματοποίηση της ολοκληρωτικής και πλήρους αυτόνομης αυτοκίνησης υπό οποιαδήποτε συνθήκη απέχει όμως αρκετά, όσο και αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρίες υψηλής τεχνολογίας επιμένουν ότι αυτό θα συμβεί στα επόμενα 2-3 χρόνια. Η υπάρχουσα τεχνολογία δεν είναι καθόλου ώριμη για κάτι τέτοιο.

– Η ανάγκη για ανάπτυξη της αυτόνομης αυτοκίνησης δημιουργήθηκε από τις μελέτες που δείχνουν πως ο υπ’ αριθμόν ένα παράγοντας ατυχημάτων είναι ο άνθρωπος. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μειώνει το ρίσκο απώλειας ανθρώπινης ζωής σε δυσχερή περιβάλλοντα όπως ορυχεία και πυρηνικά εργοστάσια, ειδικά μετά από ατυχήματα. Η τεχνολογία αυτή θα συμβάλει στην ανεύρεση ποιοτικότερων θέσεων εργασίας για τους εργαζόμενους αυτών των εταιρειών.

– Το 2030 θα κινούμαστε σίγουρα με οχήματα χωρίς καθόλου τιμόνι και θα έχουν πολύ διαφορετικό σχεδιασμό και μορφή από αυτή που έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα… έχετε διαβάσει το βιβλίο ‘Από Τη Γη Στη Σελήνη’ του Ιούλιου Βερν;

Who is who
Ο Αντώνης Σκαρδάσης γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Μηχανικός Αυτοματισμού στο ΤΕΙ Πειραιά (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και το 2013, έκανε μεταπτυχιακό σε “Computational Intelligence & Robotics” στο Πανεπιστήμιο του Sheffield, στην Αγγλία. Το 2015 συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Έρευνας Προηγμένης Ρομποτικής του Manchester, ενώ από το 2016 έως το 2018 εργάστηκε στο Concept Center της αμερικανικής εταιρείας Hyster-Yale, με στόχο την ανάπτυξη ρομποτικών περονοφόρων οχημάτων (forklift trucks). Από το 2018, είναι Lead Software Engineer στην αγγλική StreetDrone, που έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων και της σχετικής τεχνολογίας.

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;