Δεν φαίνεται αλλά… κάνει την διαφορά στα αυτοκίνητα!

Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν...

Στο παρελθόν είχαμε ασχοληθεί με την εμπρός ανάρτηση των αυτοκινήτων και, πιο συγκεκριμένα, με τα γόνατα MacPherson που αποτελούν και την δημοφιλέστερη επιλογή για την εμπρός ανάρτηση. Αυτή τη φορά, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με την πίσω ανάρτηση.

Τεχνικό: Πώς λειτουργούν τα αμορτισέρ; (+video)

Οι δημοφιλέστερες υλοποιήσεις για το σύστημα ανάρτησης του πίσω άξονα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ξεκινάμε με τον ημιάκαμπτο άξονα, ο οποίος απαντάται σχεδόν σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα.

Πρόκειται για ένα σύστημα ημιανεξάρτητης ανάρτησης διότι η κίνηση του ενός τροχού επηρεάζει και τον άλλο τροχό του ίδιου άξονα. Βασικότερο δομικό μέρος της συγκεκριμένης ανάρτησης είναι η δοκός που ενώνει τους βραχίονες των δύο τροχών. Τα ελαστικά μέρη δίνουν τη δυνατότητα μίας μικρής σχετικής κίνησης, αλλά σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν υφίσταται ανεξάρτητη κίνηση μεταξύ των τροχών.

Πάμε την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία απαντάται στα πιο ακριβά αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα στα μεγάλα SUV και sedan. Σε αυτή την περίπτωση, ο κάθε ένας από τους πίσω τροχούς εδράζεται στο αμάξωμα με τους δικούς του βραχίονες (συνήθως πέντε στον αριθμό). Η κίνηση του ενός τροχού γίνεται πλέον εντελώς ανεξάρτητη από την κίνηση του άλλου.

Στην περίπτωση του ημιάκαμπτου άξονα, το όφελος έγκειται στο χαμηλό κόστος κατασκευής και τις μειωμένες ανάγκες σε χωροταξικό επίπεδο. Αυτοί είναι οι δύο κυριότεροι λόγοι που τον συναντάμε κυρίως στα αυτοκίνητα πόλης και στα μεσαία οικογενειακά. Η συμπεριφορά του αμαξώματος, βέβαια, είναι υποδεέστερη από αυτή της ακριβότερης ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων.

Η βασικότερη διαφορά που ενδεχομένως θα παρατηρήσει ο οδηγός σε ένα αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα είναι το “ελάφρωμα” του πίσω άξονα σε κάποια ανωμαλία του οδοστρώματος επάνω στη στροφή αλλά και η απόσβεση των εγκάρσιων ανωμαλιών του οδοστρώματος (ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά πιο ξερά και απότομα, περνώντας πιο έντονο κραδασμό στην καμπίνα). Από την άλλη πλευρά, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση άνεσης και στιβαρότητας. Με το ανάλογο οικονομικό τίμημα ασφαλώς…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;