Cisitalia 202 SMM: Το άγγιγμα του θεού

Χάρη σε ένα ρεσιτάλ οδήγησης από τον βιρτουόζο Tazio Nuvolari, η χειροποίητη, περιορισμένης παραγωγής Cisitalia 202 SMM κέρδισε τη θέση της ανάμεσα στους θρύλους της αυτοκίνησης.

Η έκφραση «φονέας γιγάντων» είναι υπερβολικά κλισέ για να ταιριάξει με την Cisitalia 202 SMM – όσο κι εάν της ταιριάζει. Είναι όμως ο πλήρης προσδιορισμός του μοντέλου με το όνομα «Nuvolari» που απαγορεύει οποιαδήποτε υπερβολή. Κι αυτό διότι, με αυτό το αυτοκινητάκι, έχοντας ήδη χτυπηθεί βάναυσα από τη μοίρα και από την μακροχρόνια κακοποίηση του εαυτού του στους αγώνες, ο Tazio Nuvolari τερμάτισε δεύτερος στο Mille Miglia του 1947. Για το τι ακριβώς σήμαινε το να έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην πρώτη μεταπολεμική διοργάνωση του θρυλικού αγώνα, ο ιδανικός για να το αποτυπώσει είναι ο νικητής, ο Clemente Biondetti: «Δεν κέρδισα εγώ την κούρσα, εγώ απλώς τερμάτισα πρώτος. Αυτός που δικαιούται και αξίζει τη νίκη είναι ο Nuvolari, ο πιο μεγάλος οδηγός αγώνων του κόσμου».

Η Cisitalia (Consorzio Industriale Sportive Italia) ήταν μία μικρή βιοτεχνία, η οποία γεννήθηκε από το πάθος για την ταχύτητα ενός εύπορου υφασματοβιομήχανου. Χρησιμοποιούσε εξαρτήματα από τα αυτοκίνητα της Fiat, όμως ο Piero Dusio, όπως λεγόταν ο επιχειρηματίας, είχε προσλάβει μερικούς εξαιρετικά ταλαντούχους τεχνικούς προκειμένου να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: Να κερδίσει το Mille Miglia ο ίδιος, με ένα αυτοκίνητο δικής του παραγωγής. Το Cisitalia 202 SMM (Spider Mille Miglia) ήταν ένας μικρός «Δαυίδ», με κινητήρα μόλις 1.100 κ.εκ., ισχύος 60 ίππων, λόγω όμως της ελαφράς κατασκευής του από αλουμίνιο, το συνολικό του βάρος δεν ξεπερνούσε τα 760 κιλά.

Ο Dusio αποφάσισε να δώσει το λιγότερο ισχυρό από τα τέσσερα αυτοκίνητά του στον Tazio Nuvolari, ο οποίος ήταν τσακισμένος από τον χαμό του γιου του, το άσθμα που τον ταλαιπωρούσε και τελικά θα τον έστελνε στον άλλο κόσμο, ενώ δεν ήταν, βέβαια και στην πρώτη του νιότη. Επιπλέον σε μεγάλο μέρος του αγώνα έβρεχε καταρρακτωδώς και τα ηλεκτρικά της μικρής Cisitalia υπέφεραν από ρευματισμούς. Παρ’ όλα αυτά, απέναντι σε έναν πανίσχυρο ανταγωνισμό, ο δαίμονας Nuvolari έκανε τα συνήθη μαγικά του και βρέθηκε ακόμη και να οδηγεί την κούρσα. Όμως ακόμη και η δεύτερη θέση την οποίαν τελικά κατέκτησε, ήταν αρκετή για να προκαλέσει απέραντη ενοχή στον Dusio για το ότι υποτίμησε τον «Ιπτάμενο Μαντοβανό». Σαν απόπειρα εξιλέωσης, η 202 SMM βαφτίστηκε «Nuvolari», σαν αιώνιος φόρος τιμής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;