Χρήσιμα: Γιατί τα σεντάν δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα;

Μπορεί να έχετε παρατηρήσει πως τα περισσότερα sedan μοντέλα δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Ας δούμε γιατί συμβαίνει.

Μπορεί να έχει απασχολήσει κάποιους από εσάς, όπως και εμένα, το “γιατί τα sedan δεν έχουν υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ;”. Και μπορεί να μην ισχύει για όλα τα sedan μοντέλα (υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις είναι η αλήθεια), είναι όμως μία πραγματικότητα για την συντριπτική πλειοψηφία τους.

Τι ισχύει όμως; Γιατί τελικά οι εταιρείες επιλέγουν να μην εξοπλίζουν τα sedan αλλά και τα coupe μοντέλα τους με πίσω υαλοκαθαριστήρα, από την στιγμή που τα αντίστοιχα hatchback τον έχουν ως στάνταρ;

Διαβάστε επίσης: Να γιατί όλες οι Porsche έχουν αριστερά τον διακόπτη μίζας

Ψάχνοντας αλλά και ρωτώντας ανθρώπους εταιρειών, σε διάφορες παρουσιάσεις αυτοκινήτων, κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει ένας μόνο λόγος που τα sedan και τα coupe δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα.

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα λοιπόν έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του αμαξώματος και κατ’ επέκταση την αεροδυναμική αλλά και την χρησιμότητα του υαλοκαθαριστήρα σε τέτοιου είδους αμαξώματα.

Έρευνα: Πως και γιατί επιλέγουμε νέο αυτοκίνητο

Ο επιπλέον όγκος που έχουν τα sedan στο πίσω μέρος, προστατεύει το πίσω παρμπρίζ από το “σπρέι” που προκαλούν οι τροχοί όταν βρέχει, αλλά και από την βρωμιά γενικότερα που έρχεται από στροβιλισμούς του αέρα (αυτό συμβαίνει στην περίπτωση των hatchback που συνήθως έχουν και πιο κάθετα τοποθετημένο πίσω παρπμπρίζ), ενώ η αεροδυναμική των sedan συνήθως λειτουργεί με τέτοιο τρόπο που ο αέρας καθαρίζει ελαφρώς την επιφάνεια του πίσω παρμπρίζ, σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Ακόμη ένας λόγος είναι πως στα sedan το πίσω καπό ανοίγει και το παρμπρίζ μένει σταθερό (σε αντίθεση με τα hatchback). Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ανοίγει χωρίς εμπόδια το καπό του πορτπμπαγκάζ. Σε κάποια μοντέλα η ύπαρξη υαλοκαθαριστήρα θα εμπόδιζε το άνοιγμα του πίσω καπό. Εξάλλου και ο σχεδιασμός του παρμπρίζ είναι τέτοιος που σε κάποιες περιπτώσεις θα απαιτούσε δύο υαλοκαθαριστήρες (όπως στο εμπρός παρμπρίζ).

Τέλος, είναι θέμα αισθητικής. Τα περισσότερα τμήματα σχεδιασμού των εταιριών αυτοκινήτου δεν είναι διαθέσιμα να θυσιάσουν την εμφάνιση ενός sedan ή ενός coupe αυτοκινήτου για την χρηστικότητα που θα προσφέρει ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, έστω και αν αρκετές φορές, όσοι οδηγούμε sedan θα θέλαμε να υπάρχει για να έχουμε ένα πιο καθαρό παρμπρίζ (κυρίως όταν κάνουμε όπισθεν).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

“Έλα… Γιώργη”: Δείτε που βρίσκεται η πιο… viral στροφή της Ελλάδας!

Έχουν περάσει 14 χρόνια από την στιγμή που το video "Έλα Γιώργη" ανέβηκε στο youtube και έγινε viral ανάμεσα στους θιασώτες της γρήγορης οδήγησης και...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

kolosourtis

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)