Χειροκίνητο σασμάν χωρίς πεντάλ συμπλέκτη γίνεται; Η Hyundai λέει ναι!

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων χωρίς την ύπαρξη πεντάλ συμπλέκτη; Γνωρίστε το σασμάν iMT της Hyundai...

Μεγάλη μερίδα των οδηγών παραμένει πιστή στο μηχανικό κιβώτιο λόγω της απολαυστικής διαδικασίας αλλαγής ταχύτητας. Βέβαια, χάνει όλα τα πλεονεκτήματα του αυτόματου σασμάν. Η Hyundai φαίνεται ότι βρήκε τη χρυσή τομή και την ονομάζει iMT.

Τεχνικό: Τι είναι το αυτόματο κιβώτιο CVT και πως λειτουργεί; (+video)

Πρόκειται για μία υλοποίηση, που έχει βρει εφαρμογή και στο παρελθόν και από άλλες εταιρείες αλλά χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Το κιβώτιο αυτό η Hyundai το ονομάζει iMT (intelligent Manual Transmission) και θα το δούμε για πρώτη φορά να «συνεργάζεται» με τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης T-GDi της κορεάτικης φίρμας.

Το παράδοξο στο συγκεκριμένο είδος κιβωτίου είναι ότι έχει έναν τυπικό λεβιέ έξι σχέσεων, όπως αυτούς που συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο με μηχανικό σασμάν, αλλά θα απουσιάζει το πεντάλ του συμπλέκτη. Πώς θα γίνεται, όμως, η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη; Η Hyundai λέει ότι θα υπάρχει ένας ενεργοποιητής που θα δίνει εντολή σε υδραυλικό μηχανισμό για την κίνηση του συμπλέκτη.

Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; (+video)

Κάπου εδώ τίθεται ένα ακόμα ερώτημα. Πώς θα «αντιλαμβάνεται» ο ενεργοποιητής ότι ο οδηγός θα αλλάξει ταχύτητα; Η Hyundai δε δίνει λεπτομερειακή περιγραφή, αλλά αναφέρει πως το κιβώτιο εξοπλίζεται με έναν «αισθητήρα πρόθεσης», ο οποίος μόλις θα αντιλαμβάνεται κίνηση του επιλογέα ταχυτήτων θα δίνει την εντολή στον ενεργοποιητή για να λειτουργήσει ο υδραυλικός μηχανισμός. Έτσι θα είναι σε θέση να προβλέπει, αλλά και να ανιχνεύει πότε θα γίνει η αλλαγή σχέσης. Αν τώρα αυτό το συνδυάσει και με rev matching, τότε ίσως έχει μεγαλύτερη επιτυχία από ότι στο παρελθόν η δική της εκδοχή. Αναμένουμε, λοιπόν, ώστε να δούμε σύντομα τη λειτουργία του στην πράξη και πως θα είναι σε αίσθηση. Εξάλλου η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πολύ πλέον και ίσως της δίνει την δυνατότητα για καλύτερη εφαρμογή του συγκεκριμένου τύπου κιβωτίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;