Alfa Romeo 158/159 «Alfetta»: Μονοθέσιο… θρύλος!

Η Alfa Romeo 158/159 Alfetta κατάφερε να κερδίσει όλα τα Γκραν Πρι και αυτός είναι ένας από τους λόγους που την καθιστούν ένα θρυλικό αυτοκίνητο!

Το αυτονόητο, όταν μιλάμε για τα πιο επιτυχημένα μονοθέσια όλων των εποχών, είναι να αναδυθούν εικόνες από τη δεκαετία του ’80, του ’90 και των πρώτων χρόνων των ’00s. Σχήματα όπως η McLarenHonda MP4/4 (στην οποία έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο μας εδώ), η WilliamsRenault FW14, η Ferrari F2004 κ.ά. έγραψαν ιστορία, επειδή κονιορτοποίησαν τον ανταγωνισμό και σάρωσαν πρωταθλήματα.

Ωστόσο, ανάμεσα στα αυτοκίνητα – θρύλους της Formula 1 στέκει σε περίοπτη θέση – και μάλιστα κατευθείαν από τη γένεση του παγκόσμιου πρωταθλήματος οδηγών – η εκπληκτική Alfa Romeo 158/159 «Alfetta». Κατά τη διετία 1950-51 συμμετείχε σε 54 Grand Prix και αναδείχθηκε θριαμβεύτρια στα 47 εξ αυτών – και μάλλον δεν χρειάζεται να ειπωθεί κάτι περισσότερο. Ιδιαίτερα δε στο παρθενικό πρωτάθλημα της F1, το 1950, η Alfetta κέρδισε σε όλους τους αγώνες της σεζόν (με την εξαίρεση της Ινδιανάπολης, η οποία περιλαμβανόταν μεν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά υπό ένα ιδιόμορφο καθεστώς).

Στην πραγματικότητα η υπέροχη 158 ήταν ένα από τα αριστουργήματα του «μάγου» της μηχανολογίας Gioacchino Colombo. Και, βέβαια, ήταν προπολεμική: κατασκευάστηκε το 1937 και με τις επιδόσεις της εντυπωσίαζε 13 ολόκληρα χρόνια αργότερα, όταν κλήθηκε να επιδείξει τα αγέραστα προσόντα της αφού τελείωσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος.

Ο ρυθμός εξέλιξης των αυτοκινήτων της εποχής δεν ήταν, φυσικά, ταχύς, καθώς οι ομάδες και τα εργοστάσια προσπαθούσαν να συνέλθουν από την περιπέτεια του μεγάλου πολέμου. Παρόλα αυτά, η Alfetta 158/159 έγραφε τη δική της εποποιία, με τον υπερτροφοδοτούμενο, οκτακύλινδρο εν σειρά κινητήρα του 1,5 λίτρου, ο οποίος ξεκίνησε από τους 200 ίππους περίπου και έφτασε στους άνω των 300.

Μονταρισμένο σε ένα πρωτόγονο σασί και με συνολικό βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 800 κιλά, το ιταλικό μοτέρ έστρωσε τον δρόμο του θριάμβου για την Alfetta αλλά και για τιτάνιες μορφές, όπως ο Nino Farina και ο JuanManuel Fangio.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;