Αυτό είναι το πιο… έντονα κοινωνικό – λαογραφικό σπορ

Αναρωτιέμαι αν μπορεί να υπάρξει στις ημέρες μας άλλο τόσο έντονα κοινωνικό - λαογραφικό σπορ όσο τα ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Κι αυτό γιατί είναι πλέον η μόνη μορφή αγώνων που μπαίνει στις ενδοχώρες και μας μεταφέρει καθημερινές σκηνές από τη ζωή των ανθρώπων που διαβιούν σε αυτές.

Κάτι που δεν μπορούμε να συναντήσουμε σε αγώνες πίστας, γιατί εκεί έχουμε συντεταγμένους θεατές, εν είδει θεάτρου ή κινηματογράφου. Βλέπεις πολύχρωμο πλήθος, αλλά δεν το ζεις σε ώρα κοινωνικής δράσης. Δεν βλέπεις τις συνήθειές του, το πώς τρώνε, πού δουλεύουν, πώς διασκεδάζουν…

Τα ράλι, ακόμα και στη σημερινή συρρικνωμένη μορφή τους, αυτό το προσφέρουν απόλυτα!

Κρατήσαμε αυτή την εικόνα από το ράλι Χιλής, που για πρώτη φορά μπήκε στο καλεντάρι του WRC. Ένας αυτόχθων αγρότης ή κτηνοτρόφος, στο νότιο μέρος της χώρας, όπου και διεξήχθη ο αγώνας με κέντρο την πόλη Concepcion, χρησιμοποιεί ένα μέρος μιας Ειδικής Διαδρομής ώρες πριν περάσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, πηγαίνοντας προφανώς στα χωράφια ή τις στάνες του με μία βοϊδάμαξα. Μία εικόνα που για να βρούμε παρόμοια εμείς εδώ, στην πολιτισμένη Δύση, πρέπει να ανατρέξουμε σε βιβλία των δεκαετιών του πολέμου…

Ανατρέχοντας στην εγκυκλοπαιδική προσέγγιση, διαβάζουμε ότι το σημαντικότερο μέσο μεταφοράς στη νεότερη εποχή ήταν η άμαξα, την οποία έσερναν ζώα, βόδια, άλογα, μουλάρια ή γάιδαροι. Οι άμαξες αυτές ήταν είτε δίτροχες είτε τετράτροχες.

Στα – ελληνικά – χωριά ήταν το μοναδικό μέσο για μεταφορές ανθρώπων, εμπορευμάτων ή διαφόρων αντικειμένων. Η βοϊδάμαξα ή «αραμπάς», όπως συνηθίζουμε να την αποκαλούμε στη χώρα μας, ήταν δίτροχη ή αργότερα και τετράτροχη.

Διέθετε ξύλινους συμπαγείς τροχούς και σιδερένια ενισχυτική στεφάνη, ή – πιο μετά – σιδερένιους τροχούς για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Όταν η βιομηχανική επανάσταση έφερε στην εύκολη χρήση νέα εξελιγμένα εξαρτήματα στους τροχούς αυτούς τοποθετήθηκαν ρουλεμάν, και κάπως έτσι έγινε πιο ανθρώπινη η ζωή των αγωγιατών, αλλά και εκείνη των ζωντανών που κουβάλαγαν αγόγγυστα τεράστια φορτία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;