AC Aceca: Σπάνιο, καθαρόαιμο, ήθελε να είναι… Ferrari!

H AC Aceca υπήρξε ένα πρωτοποριακό, ιδιαίτερο και σπάνιο χειροποίητο βρετανικό κουπέ. Ωστόσο, οι ομοιότητές της με Ferrari και Aston Martin μετριάζουν τη γοητεία της

Η AC Cars ανήκει στις ιστορικές, μικρές και ανεξάρτητες «βιοτεχνίες» αυτοκινήτων, του είδους που προσδιόρισε το προφίλ της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδόν για έναν ολόκληρο αιώνα.

Το ότι η AC (Auto Carriers Ltd όπως ήταν η πλήρης ονομασία της όταν ιδρύθηκε, το 1901) θα ακολουθούσε τη μοίρα δεκάδων άλλων εργοστασίων του κλάδου, ήταν αναπότρεπτο: Διαρκή οικονομικά προβλήματα, πτωχεύσεις, αναστάσεις, πωλήσεις κ.ο.κ. Ίσως, μάλιστα, η AC να είχε ξεχαστεί εντελώς εάν δεν είχε υπάρξει η φοβερή και τρομερή AC Cobra, ένα από τα πιο συναρπαστικά ανοιχτά, διθέσια σπόρτστερ όλων των εποχών.

Χρειάστηκε βεβαίως να μεσολαβήσει ο Αμερικανός οδηγός αγώνων και σχεδιαστής αυτοκινήτων Carroll Shelby, ο οποίος, με το πάθος του για ωμή ιπποδύναμη, οραματίστηκε και κατασκεύασε την περιβόητη Cobra. Έστω κι έτσι όμως, η AC επιβεβαίωσε τη φήμη της ως διαπρεπής κατασκευάστρια σπορτίφ αυτοκινήτων.

Ένα από αυτά ήταν η AC Aceca, ένα κουπέ μεγάλου τουρισμού, που κατασκευαζόταν κατά το διάστημα 1954-1963. Η παραγωγή σταμάτησε στον αριθμό 321 – εξ ου και η σπανιότητα της Aceca, ενός μοντέλου που υπήρξε μόλις το δεύτερο στην ιστορία σε σχήμα πρώιμου χάτσμπακ, καθώς εν μέρει αντέγραψε την Aston Martin DB2/4 του 1953.

Επ’ αυτού πάντως, οι περισσότεροι τείνουν να πιστεύουν ότι οι σχεδιαστές της AC απλώς «δανείστηκαν» ιδέες από τον οίκο Pininfarina και την ανεπανάληπτη Ferrari Barchetta. Εν πάση περιπτώσει, η AC Aceca ήταν εφοδιασμένη με έναν δίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, κατασκευής είτε της AC είτε της Bristol. Η απόδοση κυμαινόταν μεταξύ 90 και 125 ίππων και η οδηγική εμπειρία ήταν εθιστική, καθώς η Aceca είχε κατανομή μαζών 50/50, ήταν πανάλαφρη λόγω πλαισίου αλλά και του, κατά το πλείστον, αλουμινένιου αμαξώματος. Με άλλα λόγια, η Aceca φτιάχτηκε για να μείνει αξέχαστη – ακόμη και ξεχασμένη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;