Abarth Monoposto 1000: Η Πριγκίπισσα Σκορπιός

Ένα μοναδικό όχημα με το σήμα της Abarth, για έναν μοναδικό σκοπό: το Monoposto 1000 του 1960 κατασκευάστηκε με στόχο την κατάρριψη ρεκόρ. Το ότι απέκτησε το χαϊδευτικό «Πριγκίπισσα», μάλλον μαρτυρά ότι δεν τα πήγε κι άσχημα.

Οι συνειρμοί που προκαλεί το όνομα Abarth παραπέμπουν είτε σε Autobianchi είτε σε 500αράκι. Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν φέρνουν στον νου, ακόμη και για τους… αρχαιολόγους της αυτοκίνησης, οχήματα φτιαγμένα ειδικά για την κατάρριψη ρεκόρ ταχύτητας. Κι όμως, το Abarth 1000 Monoposto Da Record φτιάχτηκε ακριβώς για να διαψεύσει όσους είχαν ταυτίσει την εταιρεία βελτιώσεων που ίδρυσε ο Karl Abarth το 1949 με τους μικρούς διαβόλους της Fiat και των υπόλοιπων μελών του gruppo.

Πιθανόν κάποιος βλάσφημος να το αποκαλούσε «ασημί πεϊνιρλί» ή «ασημένια παντόφλα», οι Ιταλοί όμως δεν θα συμφωνούσαν καθόλου. Εξού και του απέδωσαν τιμές βασιλικές, βαφτίζοντάς το «La Principessa» (Η Πριγκίπισσα). Αναμφίβολα, το Monoposto 1000 του 1960 άξιζε έναν τόσο κολακευτικό τίτλο, καθώς είχε αποδείξει την αξία του στην πίστα των ρεκόρ ταχύτητας. Με τον αέρα να γλιστρά πάνω από το γλυπτό του αμάξωμα, το οποίο είχε σμιλέψει ο πασίγνωστος οίκος Pininfarina στο Τορίνο, το Abarth Monoposto 1000 κατέρριψε οκτώ παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία G, δηλαδή για οχήματα με κινητήρες 750-1.100 κ.εκ. Ο Karl ή Carlo Abarth είχε εμπιστευτεί το πρωτότυπο μονοθέσιό του στα στιβαρά χέρια του Ιταλού Umberto Maglioli. Αυτός ήταν και ο τελευταίος από τους πιλότους της Abarth, οπότε πήρε την καρό σημαία ύστερα από 72 ώρες με μέση ωριαία ταχυτήτα 186,867 χλμ./ώρα, καλύπτοντας συνολικά απόσταση 13.441,498 χιλιομέτρων, φυσικά γυρίζοντας στο οβάλ σιρκουί της Μόντσα.

Το Monoposto 1000 Da Record με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα του και τους μόλις 108 ίππους ήταν κομψό και αεροδυναμικό, όχι όμως και πανίσχυρο. Θα έλεγε κανείς ότι με το άβαφό του αμάξωμα «έβγαζε τη γλώσσα» στους Γερμανούς και τα ανίκητα Ασημένια Βέλη τους. Αλλά μια κυρία, μια αληθινή ευγενής όπως η Πριγκίπισσα, ακόμη και αυτό το έκανε με στιλ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;