Abarth 1000 SP: Η αναβίωση ενός θρυλικού ονόματος είναι γεγονός

Abarth 1000 SP
Η Abarth παρουσίασε αυτό που θα μπορούσε ίσως να είναι η σύγχρονη εκδοχή του 1000 SP, ενός μοντέλου με σημαντικές αγωνιστικές επιτυχίες.

Το πρώτο Abarth 1000 SP κατάφερε με τις αγωνιστικές του επιτυχίες να μεγαλώσει τη φήμη της μικρής ιταλικής εταιρίας σε όλη την Ευρώπη στα μέσα της 10ετίας του ’60. Ακριβώς 55 χρόνια μετά το αυθεντικό η Abarth μας παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο που αναβιώνει το όνομα 1000 SP.

Σύμφωνα με τους Ιταλούς πρόκειται για μια μοναδική δημιουργία που δεν θα δει το φως ούτε σε περιορισμένη παραγωγή. Ωστόσο επαναφέρει στο προσκήνιο για την Abarth την ιδέα “για την παραγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου…”

Διαβάστε επίσης: Τιμές ανανεωμένων Abarth 595 στην Ελλάδα

Το αυθεντικό Abarth 1000 SP (Sports Prototipo) παρουσιάστηκε από τον Carlo Abarth το 1966 με στόχο την συμμετοχή στους αγώνες της εποχής βάσει τον κανονισμών Group 4 της FIA. Ήταν το πρώτο spider μοντέλο ευρείας παραγωγής της Abarth με κινητήρα στο κέντρο . Το μοτέρ ήταν υγρόψυκτο με χωρητικότητα μόλις ένα λίτρο, βασιζόταν σε εκείνο του Fiat 600 και απέδιδε 105 ίππους και 112 Nm ροπής.

Μπορεί η ισχύς να ακούγεται μικρή για αγωνιστικό, το μοτέρ όμως είχε να κινήσει μόλις 480 κιλά βάρους. Ήταν δημιουργία του τεχνικού διευθυντή της Abarth, Mario Colucci, που εργαζόταν πριν στην Alfa Romeo και είχε συνεργαστεί με τον Abarth πάνω σε ένα παρόμοιο project στα μέσα της 10ετίας του ’50, την Alfa Romeo Abarth 1000. Έπειτα από την ολοκλήρωση του εν λόγω project ο Abarth τον προσέλαβε.

Highlight στην αγωνιστική καριέρα του Abarth 1000 SP ήταν η νίκη στην κατηγορία του αλλά και η τρίτη θέση γενικής που κατέκτησε στον αγώνα των 500 χλμ. του Nurburgring το 1996, έχοντας παράλληλα πολλές επιτυχίες σε αναβάσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Το ένα και μοναδικό νέο Abarth 1000 SP βασίζεται στην Alfa Romeo 4C με τη σχεδίαση του να είναι σαφώς επηρεασμένη από το αυθεντικό, ειδικά στο πίσω μέρος. Πέρα από τη δουλειά που έχει γίνει στο αμάξωμα, η Abarth δεν αναφέρει αλλαγές στα μηχανικά μέρη με το εν σειρά 4κύλινδρομ μοτέρ των 1..742 κ.εκ. να αποδίδει “έως 240 ίππους” και το ανθρακονημάτινο πλαίσιο να παραμένει.

Λέτε να δούμε νέο σπορ μοντέλο από την Abarth;

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;