Το… λάθος που μπορεί να σου κοστίσει δεκάδες ευρώ στα διόδια

Το φόρτωμα του αυτοκινήτου για το ταξίδι στο χωριό ή για τις καλοκαιρινές διακοπές κρύβει ένα λάθος που μπορεί να κοστίσει ακριβά στα διόδια... Δες πως να μην την πατήσεις.

Η χρέωση στα διόδια έχει διάφορες κατηγορίες και αυτό είναι κάτι που προφανώς το γνωρίζουν οι περισσότεροι οδηγοί. Αυτό που αρκετοί δεν γνωρίζουν όμως, είναι πως το ύψος ενός οχήματος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο ως προς την κατηγοριοποίησή του (και οι άξονες βέβαια). Και το ύψος είναι κάτι που μεταβάλλεται, αν για παράδειγμα προσθέσουμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μας με σχάρα ή βάση ποδηλάτων κλπ.

Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί πολύ εύκολα να ξεπεράσουμε τα 2,20 μ. σε ύψος, ειδικά αν έχουμε SUV, κάτι που θα θέσει αυτομάτως το όχημά μας από την κατηγορία 2 στην κατηγορία 3. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Από 3,30 ευρώ στα διόδια Αφιδνών θα πληρώσουμε 8,30 ευρώ! Από 1,40 ευρώ στα Διόδια Μαλακάσας, θα πληρώσουμε 3,60 ευρώ. Στα διόδια Τραγάνας από 3,85 ευρώ θα πληρώσουμε 9,70. Όσον αφορά στα διόδια της Αττικής Οδού (εδώ το όριο είναι στα 2,7 μ. ύψος), από 2,80 ευρώ θα πληρώσουμε 7,10 ευρώ!

Για το λόγο αυτό επικοινωνήσαμε λοιπόν με την Αττική Οδό για να δούμε τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός για να αποφύγει την άδικη αυτή χρέωση, λόγω φορτίου στην οροφή. Φανταστείτε να πληρώνετε πολλαπλάσια χρήματα μόνο και μόνο για ένα ποδήλατο, τοποθετημένο σε όρθια θέση, σε ειδική βάση στην οροφή του αυτοκινήτου σας.

Η απάντηση που είχαμε στο ερώτημά μας ήταν πως “θα πρέπει να γίνεται η διέλευση από λωρίδα με εισπράκτορα. Ακολουθώντας αυτήν την οδηγία εξασφαλίζουμε την ορθή κατηγοριοποίηση του οχήματός μας χωρίς να προσμετράτε στο συνολικό ύψος του οχήματός μας το μεταβλητό ύψος / φορτίο που επηρεάζει και αλλάζει την κατηγοριοποίηση του και αυξάνει αντίστοιχα τη χρέωση του αντιτίμου, κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί σε μια ηλεκτρονική συναλλαγή όπου ένα μηχάνημα δεν μπορεί να κάνει αυτό το διαχωρισμό. Για το λόγο αυτό οι εισπράκτορες δέχονται και όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές ως τρόπο πληρωμής και το αντίτιμο της κάθε συναλλαγής αφαιρείται κανονικά από το υπόλοιπο του συνδρομητικού λογαριασμού”.

Άρα, αν έχουμε φορτίο στην οροφή και ξεπερνάμε τα 2,20 μ. σε ύψος ή τα 2,7 μ. στην Αττική Οδό, τότε πρέπει να περάσουμε από λωρίδα με εισπράκτορα για να εξασφαλίσουμε πως δεν θα χρεωθούμε με παραπάνω κόστος, κάτι που θα γίνει αν επιχειρήσουμε πέρασμα με e-pass, καθώς οι αισθητήρες θα μετρήσουν αυξημένο ύψος οχήματος και εκεί δεν υπάρχει υπάλληλος για να δει τι πραγματικά συμβαίνει…

Δείτε πιο κάτω και την σχετική οδηγία που έχει ανακοινώσει για αυτό το λόγο η Αττική Οδός.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;