Ελλάδα: 37% αύξηση των κρατικών εσόδων από τον ΦΠΑ στα καύσιμα κίνησης, μετά την εισβολή στην Ουκρανία

πρατήριο καυσίμων
Η αύξηση στην τιμή της βενζίνης γεμίζει τα ταμεία του κράτους. Πάμε να δούμε τι ισχύει τελικά, πόσα λεφτά εισπράττει το κράτος και τι ακριβώς πληρώνουμε για κάθε λίτρο.

Το τελευταίου διάστημα πολύ κουβέντα γίνεται σχετικά με τις τιμές των καυσίμων στην χώρα μας και προφανώς όχι άδικα. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες με την πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρώπη, ενώ το ίδιο ισχύει και για το πετρέλαιο. Μάλιστα, οι συγκρίσεις με την γειτονική Βουλγαρία είναι χαοτικές, ενώ ακόμη και με την Κύπρο οι τιμές καυσίμων έχουν μεγάλη διαφορά. Προφανώς αυτό οφείλεται στην φορολογική πολιτική που έχει ακολουθήσει η χώρα μας, όσον αφορά στα καύσιμα. Το κόστος καυσίμου είναι κατά πολύ μικρότερο από τους φόρους και τους δασμούς! Και μην περιμένετε να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα. Το έχουν δηλώσει εξάλλου διάφορα στελέχη της κυβέρνησης κατά καιρούς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Γιατί; Γιατί είναι ο εύκολος τρόπος να γεμίζουν χρήμα οι φοροδεξαμενές του κράτους. Πάμε να δούμε λοιπόν τι ισχύει και τι εισπράττει το κράτος από τα καύσιμα.

Σύμφωνα με στοιχεία που έφερε στην δημοσιότητα η εφημερίδα “ΝΕΑ” το 2021 από ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή εισπράχθηκαν επιπλέον έσοδα 321 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020 ενώ σε σχέση με τον στόχο οι εισπράξεις ήταν περισσότερες κατά 63 εκατ. ευρώ. Επίσης από τον ΕΦΚ κατανάλωσης στα ενεργειακά προϊόντα εισπράχθηκαν επιπλέον έσοδα 112 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020, αλλά και σε σχέση με τον στόχο που είχε τεθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού τον Ιανουάριο του 2022 οι εισπράξεις από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή είναι αυξημένες κατά 75 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021 και κατά 10 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον στόχο που είχε τεθεί για τον πρώτο μήνα του 2022. Τα έσοδα από τον ΕΦΚ στα ενεργειακά προϊόντα είναι αυξημένα κατά 54 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.

Μάλιστα, η αύξηση των εσόδων από τον ΦΠΑ στα καύσιμα κίνησης κατά το διάστημα της 23ης Φεβρουαρίου (μία ημέρα πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία) μέχρι σήμερα είναι της τάξης του 37%. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης από τα 1,887 ευρώ το λίτρο εκτινάχθηκε στα 2,082 ευρώ το λίτρο.

Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση, όπως εξήγησε και με ανάρτησή του στα δίκτυα κοινωνικής ενημέρωσης ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, δεν θα προχωρήσει στη μείωση του ΦΠΑ και του ΕΦΚ των καυσίμων κίνησης καθώς οι συγκεκριμένοι έμμεσοι φόροι αποτελούν το 33% των συνολικών εσόδων ΦΠΑ και περίπου το 12% των συνολικών ετήσιων εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού (περίπου 6 δισ. ευρώ): «Παρεμβαίνοντας μόνο στους έμμεσους φόρους δημιουργείται σημαντική τρύπα στα δημόσια έσοδα που θα πρέπει να καλυφθεί από αλλού με πρόσθετη φορολογία. Επιπλέον, ως οριζόντιο μέτρο θα ωφελήσει περισσότερο τους πλουσιότερους που καταναλώνουν περισσότερη βενζίνη από τους φτωχότερους για τους οποίους η διαφορά θα είναι οριακή» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Άκης Σκέρτσος.

Από την άλλη, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε παλαιότερη ανακοίνωση ο ΣΕΕΠΕ «Το μεγάλο πρόβλημα στην τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει η υψηλή φορολογία. Ο Έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι για κάθε 10 ευρώ που καταβάλλει για βενζίνη τα 6,5 ευρώ (δηλαδή το 65%) είναι φόροι και δασμοί, ενώ μόνο τα 0,6 ευρώ (το 6%) αντιστοιχεί συνολικά στο μικτό περιθώριο των Εταιριών Εμπορίας, των πρατηριούχων και της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Πως διαμορφώνονται οι τιμές στα καύσιμα στην χώρα μας – Οι τιμές περιλαμβάνουν

• Τον ειδικό φόρο κατανάλωσης σε σταθερό ποσό (ανά 1.000 λίτρα): βενζίνη 700 ευρώ, πετρέλαιο κίνησης 410 ευρώ, πετρέλαιο θέρμανσης 280 ευρώ, υγραέριο κίνησης 430 ευρώ, υγραέριο οικιακό 60 ευρώ, υγραέριο βιομηχανίας 120 ευρώ

• ΦΠΑ 24%

• ΔΕΤΕ 0,05%

• Ειδική εισφορά 1,2% (του ν. 3054/2002)

• Τέλος ΡΑΕ 0,20 ευρώ/λίτρο

Αν τώρα βάλουμε σε όλα τα παραπάνω και τα κόστη που έχουν τα πρατήρια καυσίμων (μεταφορά, λειτουργικά έξοδα, εκτελωνισμός, απoθήκευση κλπ.) τότε καταλαβαίνετε πως το περιθώριο κέρδους των πρατηρίων καυσίμων δεν είναι μεγάλο, όπως αναφέρει και ο ΣΕΕΠΕ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;