Αυτή ήταν η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa Romeo!

Alfa Romeo Alfasud
Ήταν το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Alfa Romeo όπου η μετάδοση κίνησης πέρασε από τον πίσω στον εμπρός άξονα. Πάμε να το γνωρίσουμε!

Μπορεί στην σύγχρονη ιστορία της Alfa Romeo να συναντάμε αρκετά προσθιοκίνητα μοντέλα, αλλά στο παρελθόν η ιταλική εταιρεία ταυτίστηκε με την κίνηση στον πίσω άξονα και τις αρετές της. Πότε, όμως, αποκαλύφθηκε το πρώτο μοντέλο της με κίνηση εμπρός και ποιο ήταν αυτό;

AlfaSud: Η Alfa του νότου που… χώρισε την Ιταλία στα δύο, κλείνει τα 50!

Όλα ξεκίνησαν προς τα τέλη της δεκαετίας του ’60, όταν τα υψηλόβαθμα στελέχη της Alfa Romeo εντόπισαν υψηλή ζήτηση σε φθηνότερα μοντέλα. Έτσι, θέλησαν να δημιουργήσουν ένα προσιτό, προσθιοκίνητο μοντέλο. Για τις ανάγκες της παραγωγής δημιουργήθηκε ένα ολοκαίνουριο εργοστάσιο στο Pomigliano d’Arco της Νότιας Ιταλίας και την σχεδίαση ανέλαβε ο Giorgetto Giugiaro. Οι εγκαταστάσεις ήταν έτοιμες το 1968 και το αυτοκίνητο έπρεπε να βγει στην παραγωγή το 1971.

Η πρώτη προσθιοκίνητη Ιταλίδα ονομάστηκε Alfa Romeo Alfasud και παρουσιάστηκε επίσημα το 1971 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο. Αρχικά, ήταν διαθέσιμη με κινητήρα 63 ίππων και διακρίθηκε άμεσα για το χαμηλό κέντρο βάρους και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με το αμάξωμα να ζυγίζει μόλις 830 κιλά. Προσφέρθηκε σε πολλά είδη αμαξώματος, όπως sedan, τρίθυρο αλλά και πεντάθυρο hatchback, ενώ αργότερα υπήρξε και η “sportive” coupe έκδοση.

Λίγο αργότερα, εν έτει 1976 κυκλοφόρησε η Alfa Romeo Alfasud Sprint, μία έκδοση που βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα, αλλά είχε σαφώς πιο σπορ χαρακτήρα. Κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ένας κινητήρα χωρητικότητας 1.286 κ.εκ., ο οποίος έφτασε στους 75 ίππους, ενώ λίγα χρόνια μετά ήρθε ένας χωρητικότητας 1.490 κ.εκ. με 85 ίππους.

Η παραγωγή της AlfaSud ξεκίνησε το 1971 και μέχρι το 1989 που ολοκληρώθηκε είχαν παραχθεί συνολικά 893.719 μονάδες και από τις τρεις γενιές, συμπεριλαμβανομένων όλων των διαφορετικών εκδοχών τους. Η Alfa Romeo διέκοψε την παραγωγή τόσο της AlfaSud, όσο και της Alfa 33 και τις αντικατέστησε με τη νέα γενιά Alfa 33 Nuova το 1990.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;