Renault Clio Williams: Ο “στριφτερός” Γάλλος που έγραψε ιστορία (+video)

Renault Clio Williams
Απόδειξη ότι η έννοια "fun to drive" είναι υπαρκτή και στα προσθιοκίνητα. Ώρα να θυμηθούμε το Renault Clio Williams, η αλλιώς... τον "στριφτερό" Γάλλο!

Για πολλούς λάτρεις της γαλλικής εταιρείας έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα στην ιστορία της. Το Renault Clio Williams παραμένει μέχρι σήμερα ευσεβής πόθος για κάθε γνήσιο “petrolhead” και ανά τακτά χρονικά διαστήματα ένα από τα λίγα αντίτυπα που κυκλοφόρησαν αλλάζει χέρια έναντι κάποιου αξιοσέβαστου ποσού, όπως για παράδειγμα αυτό που θα δείτε πατώντας εδώ.

Renault 5 Turbo 3: Ο σύγχρονος “απόγονος” ενός θρύλου

Αυτή τη φορά θα δούμε ένα εκπληκτικό αφιέρωμα στον “στριφτερό” Γάλλο από το κανάλι του “Davide Cironi”. Πριν από αυτό, όμως, ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα το συγκεκριμένο μοντέλο. Η παραγωγή του Renault Clio Williams ξεκίνησε το 1993 και περιορίστηκε στα μόλις 3.800 αντίτυπα, όλα βαμμένα με το εικονιζόμενο χρώμα με κωδικό «449 Sports Blue» και χρυσές ζάντες της Speedline.

Αφορμή για τη δημιουργία του ήταν η νίκης της Renault-Williams στο πρωτάθλημα του 1992, τόσο σε πρωτάθλημα κατασκευαστών, όσο και οδηγών με τον Nigel Mansell. Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε ολοκληρωτικά από το τμήμα Renault Sport και χρησιμοποιήθηκε ταυτόχρονα ως homologation special για το Group A.

Πέρα από την ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, το Renault Clio Williams φέρει βελτιώσεις και σε άλλους τομείς από την Renault Sport, όπως για παράδειγμα την ανάρτηση και το υποπλαίσιο. Βέβαια, τεράστια έμφαση δόθηκε στην ολική μεταμόρφωση του ήδη υπάρχοντος κινητήρα με την κωδική ονομασία 16S. Ο εν λόγω κινητήρας υπερκυβίστηκε από τα 1.800 στα 1.998 κ.εκ., απέκτησε νέο στροφαλοφόρο άξονα και εισαγωγή-εξαγωγή. Επιπλέον, τοποθετήθηκε άλλη κυλινδροκεφαλή, με 16 βαλβίδες που έπαιρναν κίνηση από πιο «άγριους» εκκεντροφόρους. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων.

Το αποτέλεσμα ήταν 147 ίπποι και 175 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., που επέτρεπαν επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8 δλ. για το αμάξωμα βάρους μόλις 990 κιλών και τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα.

ΥΓ.: Το video είναι στην ιταλική γλώσσα, αλλά είναι διαθέσιμοι αγγλικοί υπότιτλοι!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;