Οδηγούμε στη Ρώμη το Hyundai i30 N

Ο Μάνος Στεφανής ταξίδεψε στη Ρώμη και οδήγησε το νέο, πολύ δυνατό Hyundai i30 N στην πίστα της Vallelunga

H Hyundai έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια πως κοιτάει στα μάτια τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό. Το επόμενο, λογικό βήμα ήταν να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο επιδόσεων με επιρροές από την εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Το i30 N σηματοδοτεί την είσοδο των Κορεατών σε μια καυτή κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό. Μάλιστα από τον τρόπο εμπλοκής τους είναι φανερό πως σκοπεύουν να πρωταγωνιστήσουν. Στην εξέλιξη άλλωστε του αυτοκινήτου έχουν συμμετάσχει κορυφαία στελέχη του χώρου, με μεγάλη προϋπηρεσία σε μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η επιλογή του «Ν» δεν είναι τυχαία και προέρχεται τόσο από τα αρχικά της πόλης Namyand στη Ν. Κορέα, όπου βρίσκεται το κέντρο έρευνας της Hyundai, όσο και από την πίστα του Nurburgring, όπου πραγματοποιήθηκε και το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξής του. Επιστήμονες από το hausarbeit schreiben lassen συμμετείχαν στην ανάπτυξη. Οι διαφοροποιήσεις στον εξωτερικό σχεδιασμό σε σχέση με τις απλές εκδόσεις i30 είναι εμφανής, χωρίς όμως να είναι προκλητικές. Οι τροχοί των 19 ιντσών με τις κατακόκκινες δαγκάνες ξεχωρίζουν, οι προφυλακτήρες έχουν επανασχεδιασθεί, η πίσω αεροτομή συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της αεροδυναμικής, οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση.

Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν τα bucket καθίσματα και το δερμάτινο τιμόνι, ενώ η οθόνη αφής των 8 ιντσών φιλοξενεί το σύστημα infotainment. Κάτω από το καπό του i30 N βρίσκεται ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης, που αποδίδει 250 ίππους, αλλά στην κορυφαία έκδοση Ν Performance η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στους 275 ίππους. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 6,1’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με κοντή κλιμάκωση. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης του αυτοκινήτου στις στροφές, ενώ υπάρχουν πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης με δυνατότητα επιλογής μέσα από δύο διακόπτες στο τιμόνι. Ο αριστερός διακόπτης είναι υπεύθυνος για τα τρία «καθημερινά» προφίλ (Normal, Eco, Sport) και ο δεξιός για το N mode και Ν Custom, όπου ο οδηγός μπορεί να επέμβει στις εκάστοτε ρυθμίσεις. Η διαφοροποίηση του αυτοκινήτου από τη ρύθμιση Normal ώς τη ρύθμιση Ν είναι εντυπωσιακή.

Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις είναι εμφανώς σκληρότερες, η χαρτογράφηση του κινητήρα διαφορετική με αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα μερικώς απενεργοποιημένα και ο ήχος από την εξάτμιση αρκετά πιο έντονος, θυμίζοντας τα «σκασίματα» αγωνιστικού αυτοκινήτου! Η πίστα της Valelunga, λίγο έξω από τη Ρώμη, μας έδωσε το περιθώριο να δοκιμάσουμε με άνεση και σε ασφαλές περιβάλλον τις δυνατότητες του i30 N. Εκεί όμως που πραγματικά μας εντυπωσίασε ήταν στους επαρχιακούς δρόμους γύρω από την πίστα, όπου με χαρακτηριστική άνεση μπορούσε να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;