Oικογένεια Panini: Αυτοκόλλητα, παρμεζάνα και Maserati…

Panini Museum
Όταν ξεκίνησε να γράφεται το κείμενο είχε σκοπό να παρουσιάσει την εμβληματική Maserati Α6GSC/53 Berlinetta. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, λοξοδρομήσαμε...

Ξεκίνησα να γράφω αυτό το άρθρο με αφορμή την εμβληματική Maserati A6GSC/53 Berlinetta, η οποία σχεδιάστηκε από τον οίκο Pininfarina και κατασκευάστηκε σε μόλις τέσσερα αντίτυπα, εκ των οποίων διασώζονται πλέον μόνο δύο γνήσια και που όλα τους έμελλε να έχουν μια ιδιαίτερη ιστορία. Το ένα λοιπόν εκ των δύο που σώζονται ακριβώς όπως κατασκευάστηκαν, ανήκει στην οικογένεια Panini και εκτίθεται στο ιδιωτικό μουσείο Umberto Panini Motor Museum, που εδρεύει στη Modena της Ιταλίας.

Στα πλαίσια λοιπόν της έρευνας για τη σπάνια Berlinetta, με τη μεγάλη τρίαινα να φιγουράρει στη γρίλια του ψυγείου της, ήρθα σε επαφή με τα έργα και τις ημέρες της οικογένειας Panini. Η οικογένεια είναι ανά τον κόσμο γνωστή για τον εκδοτικό της οίκο με τις συλλογές από αυτοκόλλητα, τα περίφημα “χαρτάκια” που αγοράζαμε από τα περίπτερα όταν ήμασταν παιδιά και τα κολλούσαμε σε άλμπουμ, τα ανταλλάσσαμε στο σχολείο και αν καταφέρναμε να συμπληρώσουμε το άλμπουμ, τότε παίρναμε μέρος σε κληρώσεις για πλούσια δώρα.

Πέραν όμως των stickers, η οικογένεια Panini έχει και άλλες δραστηριότητες που ερεθίζουν όλες τις αισθήσεις και απαιτούν μάλιστα πολύ μεράκι, το οποίο κατέχουν οι Panini. Η μία εξ’ αυτών είναι η τυροκομία, καθώς ο Umberto Panini, όταν επέστρεψε στη Modena, από τη Βενεζουέλα που είχε φύγει μετανάστης, αγόρασε μία μικρή έκταση γης και μερικές αγελάδες και ξεκίνησε ένα τυροκομείο, στο οποίο παρασκεύαζε αυθεντική παρμεζάνα, η οποία έφερε τον απαιτητικό τίτλο “Parmigiano Reggiano“. Μέσα στη συγκεκριμένη αγροτική έκταση υπάρχει ένα κτήριο στο οποίο εδρεύει το ιδιωτικό μουσείο οχημάτων της οικογένειας, το οποίο πολλές φορές αποκαλείται ως μουσείο της Maserati και όχι άδικα όπως θα δούμε παρακάτω.

Η ιστορία ξεκινά με την εξαγορά της Maserati από τον όμιλο Fiat το 1993, η οποία ως τότε ήταν ιδιοκτησίας DeTomaso. Ωστόσο η εξαγορά περιλάμβανε τα πάντα εκτός από τη συλλογή που εκτίθεντο στο τότε μουσείο της Maserati, που βρισκόταν επίσης στη Modena. Όταν η DeTomaso το 1996 ζήτησε από τη Fiat να της επιστρέψει τη συλλογή, εκείνη δεν μπορούσε παρά να δεχθεί την επιστροφή των 19 αυτοκινήτων, τα οποία η DeTomaso σκόπευε να βγάλει σε πλειστηριασμό στο Λονδίνο, σε συνεργασία με τον οίκο Brooks. Στο άκουσμα της είδησης η τοπική κοινωνία της Modena, ολόκληρη η Ιταλία, αλλά και οι απανταχού φίλοι της Maserati αναστατώθηκαν. Το μουσείο Maserati εκτός από τουριστική ατραξιόν, ήταν και ένα σήμα κατατεθέν για την περιοχή. Το ζήτημα έφτασε μέχρι το Δήμαρχο της Modena και τον Υπουργό Πολιτισμού της Ιταλίας, ενώ τελικά τη λύση έδωσε ο Umberto Panini, ο οποίος αγόρασε ολόκληρη τη συλλογή από την DeTomaso και έτσι η δημοπρασία ακυρώθηκε και η συλλογή παρέμεινε στη Modena και μεταφέρθηκε στις νέες εγκαταστάσεις της, εντός του αγροκτήματος της οικογένειας Panini.

Στο Umberto Panini Motor Museum εκτίθενται σήμερα περισσότερα από 40 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 25 είναι Maserati και τα υπόλοιπα είναι Fiat, Lancia και Alfa Romeo. Η παλαιότερη Maserati είναι του 1934, ενώ οι νεότερες βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην παραγωγή και πωλούνται.

Μεταξύ των Maserati υπάρχουν μερικές άκρως σπάνιες όπως η 6CM του 1934, η Tipo 61 που αποκαλείται και “Botticelli Birdcage” λόγω του εσωτερικού της, η 250F του 1957 που έτρεχε την ίδια χρονιά στη Formula 1, η μοναδική 420 El Dorado του 1958, η Tipo 63 του 1961 και η A6GSC/53. Το αυτοκίνητο για το οποίο ξεκίνησε να γράφεται το κείμενο αυτό και του οποίου το αφιέρωμα θα μας απασχολήσει την επόμενη φορά.

Ως τότε μείνετε συντονισμένοι!

*Οι φωτογραφίες προέρχονται από τον επίσημο ιστότοπο του Μουσείου Panini

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;