22 χρόνια από το πρώτο αυτοκίνητο με πέντε αστέρια στο Euro NCAP (+video)

Euro NCAP crash test πέντε αστέρια 2001
Φέτος συμπληρώνονται 21 χρόνια από τότε που ο Euro NCAP έδωσε για πρώτη φορά στην ιστορία του πέντε αστέρια σε ένα αυτοκίνητο. Ποιο όμως ήταν αυτό;

Τα πέντε αστέρια είναι η διάκριση που κυνηγούν όλοι οι κατασκευαστές στις αξιολογήσεις ασφάλειας του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP στις μέρες μας, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο τους.

Και ενώ σήμερα τα μοντέλα που αποσπούν την υψηλότερη και άκρως ποθητή αξιολόγηση με πέντε αστέρια από τον Euro NCAP είναι πολλά κάθε χρόνο, παρά τα όλο και αυστηρότερα στάνταρ που θέτει ο οργανισμός, τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά πριν από 25 χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Ε.Ε.-θανατηφόρα τροχαία: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στη μείωση τους

Ο Euro NCAP ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των πρώτων δοκιμών του στην ιστορία του το 1997 φέρνοντας τα πάνω-κάτω. Το κοινό υποδέχτηκε αυτά τα πρωτόγνωρα για εκείνη την εποχή στοιχεία με μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ ο ανεξάρτητος οργανισμός δέχτηκε σφοδρή κριτική από τους κατασκευαστές για τις δοκιμές που πραγματοποιούσε και τον τρόπο αξιολόγησης: τα κριτήρια ήταν τόσο υψηλά που κανένα αυτοκίνητο εκείνης της εποχής δεν μπορούσε να πιάσει τότε τα τέσσερα αστέρια στην αξιολόγηση του.

Βέβαια μετά την κριτική από τους κατασκευαστές ήρθαν και τα πρώτα αποτελέσματα στην πράξη με τα μοντέλα να βελτιώνεται αισθητά αναφορικά με την παθητική τους ασφάλεια μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Οι οδηγοί έδιναν πλέον τεράστια σημασία σε αυτά και κανένας από τους κατασκευαστές δεν ήθελε να μείνει πίσω σε αυτή την “κούρσα” ασφάλειας.

Διαβάστε επίσης: Κάθεσαι άνετα… κάθεσαι σωστά; Δες πώς πρέπει να ρυθμίσεις τη θέση οδήγησης

Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Ιούνιο του 2001, ήρθε και το πρώτο ορόσημο στην ιστορία των αξιολογήσεων του Euro NCAP, αλλά και στην εξέλιξη της παθητικής ασφάλειας των τεσσάρων τροχών, με τη Renault και το Laguna να είναι ο πρώτος κατασκευαστής και μοντέλο αντίστοιχα που αποσπούν διάκριση πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού.

Η αρχή είχε γίνει για την γαλλική εταιρία που κατάφερε με την πεντάστερη αξιολόγηση του Laguna να ανέβει πολύ ψηλά στη συνείδηση του κοινού στον τομέα της ασφάλειας ένα χαρακτηριστικό που ακολουθεί τα μοντέλα της μέχρι και σήμερα.

Δείτε πώς συμπεριφέρθηκε το γαλλικό μοντέλο στο video ντοκουμέντο του Euro NCAP που ακολουθεί.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;