Ρύθμιση θέσης οδήγησης: Κάθεσαι άνετα… κάθεσαι σωστά;

Είναι θέμα ασφάλειας! Ακολουθείστε τα παρακάτω, απλά βήματα ώστε να είστε σίγουροι πως η θέση οδήγησης έχει ρυθμιστεί σωστά...

Ποιο είναι το πρώτο σας μέλημα όταν ρυθμίζετε τη θέση οδήγησης στο αυτοκίνητό σας; Αν απαντάτε «η μέγιστη άνεση», δυστυχώς έχετε άδικο! Ο τρόπος με τον οποίο καθόμαστε στο κάθισμα είναι ύψιστης σημασίας, συνεπώς θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα. Εννοείται ότι μερικές από τις συμβουλές που θα διαβάσετε ισχύουν και για τον συνοδηγό.

Προσκέφαλα: Η τεράστια σημασία τους στην ασφάλεια μας (+video)

Ξεκινάμε από τη σημαντικότερη συμβουλή που σχετίζεται με την κλίση της πλάτης του καθίσματος. Είναι σύνηθες φαινόμενο να κάθετε κανείς σε «ξαπλωμένη» θέση, γεγονός που είναι επικίνδυνο για τρεις λόγους. Χειροτερεύει την ορατότητα, δυσχεραίνει τον έλεγχο του τιμονιού και το σημαντικότερο, μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό λόγω της ζώνης ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπτωση σύγκρουσης η πίεση της ζώνης δε θα ασκηθεί στην κλείδα, αλλά στον λαιμό, αφού το σώμα θα «γλιστρήσει». Μάλιστα, ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να επέλθει ακόμα και τραυματισμός.

Όσον αφορά στα πόδια, πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένα την ώρα που ο οδηγός πατάει τέρμα το πεντάλ του συμπλέκτη. Είναι σημαντικό να μην γίνεται πλήρης έκταση του γονάτου, προκειμένου η κίνηση να γίνεται άνετα. Για τα χέρια, οι αγκώνες πρέπει να είναι αρκετά λυγισμένοι, σχεδόν να σχηματίζουν ορθή γωνία και οι παλάμες να ακουμπούν το τιμόνι στις θέσεις 9 και 3 (ώρα με δείκτες, όπως μάθαμε και στις σχολές οδηγών). Έτσι, προσφέρεται μέγιστη ελευθερία για ελιγμούς.

Η σωστή θέση οδήγησης ολοκληρώνεται με τη ρύθμιση του προσκέφαλου, το οποίο θα προσφέρει την μέγιστη ασφάλεια όταν κορυφή του βρίσκεται στην κορυφή του κεφαλιού. Τέλος, η απόσταση από την οροφή της καμπίνας πρέπει να απέχει από το κεφάλι μία απόσταση που θα αγγίζει τουλάχιστον μία σφιγμένη γροθιά. Αυτό γίνεται για να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα ζημιάς στην σπονδυλική στήλη σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;