Η Audi θυμάται τον μεγάλο Hannu Mikkola

Ο Hannu Mikkola δεν είναι πια ανάμεσα μας και η Audi θυμάται τον μεγάλο Φιλανδό τον βασικό συνεργάτη της στην επιτυχία και την εξέλιξη των αγωνιστικών Audi Quattro.
Hannu Mikkola Audi

Ο Hannu Mikkola, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι του 1983 είναι η τελευταία μεγάλη απώλεια για τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό. O Φινλανδός έφυγε από τη ζωή στις 26 Φεβρουαρίου σε ηλικία 78 ετών από καρκίνο.

Ας δούμε τι μας λέει η Audi για τον γηραιότερο παγκόσμιο πρωταθλητή στην ιστορία του θεσμού (ένα ρεκόρ που κρατάει μέχρι σήμερα) που ήταν και ένας από τους βασικούς συντελεστές της αγωνιστικής επιτυχίας των Audi Quattro του θρυλικού Group B.

“Ο παγκόσμιος μηχανοκίνητος αθλητισμός και η Audi θρηνούν την απώλεια μίας πολύ σημαντικής προσωπικότητας, του Φινλανδού Χάνου Μίκολα, ο οποίος απεβίωσε σε ηλικία 78 ετών. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι του 1983, στο τιμόνι του Audi Quattro, θα μείνει στην ιστορία πέρα από το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και τις επιτυχίες του, για τη συμβολή του στην κυριαρχία του quattro, αρχικά στη διεθνή Motorsport σκηνή, πριν αυτό καταστεί συνώνυμο της κορυφαίας τετρακίνησης και της γεμάτης αυτοπεποίθηση και σιγουριά οδήγησης σε κάθε γλιστερή επιφάνεια. Δεν είναι υπερβολή, ότι η παγκόσμια αυτοκίνηση οφείλει πολλά στον «Ιπτάμενο Φινλανδό»!

Το οξύμωρο της συμβολής του Μίκολα στην εξέλιξη και επιτυχία του quattro είναι ότι πριν το 1983 και τον παγκόσμιο τίτλο, ο Φινλανδός είχε γίνει διάσημος και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής για την πολύ γρήγορη οδήγησή του με το πλάι, με την οποία ξεσήκωνε τα πλήθη στο πέρασμά του. Όλα όμως ξεκίνησαν να αλλάζουν από το 1980, όταν η Audi επέλεξε τον Μίκολα για να «στηρίξει» πάνω του το project quattro, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις εξελικτικές του ικανότητες, κάτι για το οποίο στην πορεία δικαιώθηκε.

Οι επιτυχίες ήρθαν γρήγορα, με τον Μίκολα να ξεχνάει την αγαπημένη του πλαγιολίσθηση και να επιδεικνύει την αξία της τετρακίνησης. Προηγήθηκε στο τιμόνι ενός Audi Quattro στο εναρκτήριο ράλι του 1981, στο Μόντε-Κάρλο, πριν εγκαταλείψει από ατύχημα. Κέρδισε τον επόμενο αγώνα, το Ράλι Σουηδίας και την ίδια χρονιά και το RAC, αλλά το 1981 – όπως και το 1982 – αποδείχθηκαν τελικά χρονιές εξέλιξης και τελειοποίησης του quattro. Βέβαια, ας σημειωθεί ότι το 1982, με συνδυασμό των νικών που πέτυχαν με Audi Quattro ο Χάνου Μίκολα και η team-mate του Μισέλ Μουτόν, η Audi κέρδισε το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο θρίαμβος για τον Μίκολα ήρθε την επόμενη χρονιά, όταν με συνοδηγό τον Άρνε Χέρτζ, στο τιμόνι του Audi Quattro, με τέσσερις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι, σε ηλικία 41 ετών – μέχρι σήμερα κατέχει το ρεκόρ του γηραιότερου που κατακτά τον τίτλο! Την επόμενη χρονιά, η επιτυχία ήταν καθολική για την Audi, αφού κατέκτησε τους παγκόσμιους τίτλους τόσο στους οδηγούς (με τον Στιγκ Μπλόκμβιστ αυτήν τη φορά) όσο και στους κατασκευαστές, με τον Μίκολα να συνεισφέρει τα μέγιστα, με μία νίκη, τέσσερις δεύτερες και τρεις τρίτες θέσεις, σε σύνολο εννέα εμφανίσεων!

Με 18 συνολικά νίκες σε ράλι του παγκόσμιου πρωταθλήματος, ο Μίκολα ουσιαστικά αποσύρθηκε το 1993, αν και σποραδικά έκανε κάποιες εμφανίσεις, κυρίως σε επετειακούς αγώνες. Το 2011 έγινε δεκτός στο Rally Hall of Fame, μία ακόμα αναγνώριση της μεγάλης συμβολής του στο Motorsport.

To 2020 σηματοδότησε τα 40 χρόνια ιστορίας του quattro, με την αξία, την επιτυχία και τις τεχνικές λεπτομέρειες του συστήματος να έχουν αναλυθεί πολλάκις σε αντίστοιχα με αυτό κείμενα, την προηγούμενη χρονιά. Οι γραμμές που προηγήθηκαν, δεν εστίασαν στο quattro αλλά στη συμβολή του Χάνου Μίκολα σε αυτήν την τεχνολογική καινοτομία και είναι αφιερωμένες στη μνήμη του.”

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με 272 ίππους και 119 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία, η plug-in υβριδική έκδοση του νέου Audi Q3 είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα....
Αλματώδης ήταν η αύξηση στις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο για τον όμιλο της Volkswagen το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς....
H Audi αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI) σε κρίσιμους τομείς, για την πλήρη αξιοποίηση του δυναμικού της αλλά και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών...
Το πρώτο μεταπολεμικό Audi έκανε εμφανίστηκε το 1965 και αυτό ήταν το μοντέλο που έθεσε τα θεμέλια για τη σύγχρονη εποχή της γερμανικής εταιρείας....
Η Toyota Gazoo Racing ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept! Ένα αγωνιστικό με κινητήρα υδρογόνου......
Το παιχνίδια εν κινήσει έρχονται στα μοντέλα αυτής της γερμανικής εταιρείας που ενσωματώνει την πλατφόρμα AirConsole στα infotainment συστήματα τους....