Honda CRX: Όταν το VTEC μας συστήθηκε για τα καλά… (+video)

Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό...

Ο τίτλος του κειμένου ακούγεται σαν τίτλος παραμυθιού, αλλά είναι γεγονός πως το Honda CRX θα μπορούσε να ήταν μία όμορφη ιστορία που πολλοί λάτρεις της ιαπωνικής φίρμας θα ήθελαν να ξανά διαβάσουν.

Διαβάστε επίσης: Το video/αφιέρωμα της Honda για τα 30 γενέθλια του Honda NSX

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του ’80, όταν οι Ιάπωνες αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα “παιχνιδιάρικο” αυτοκίνητο που θα βασίζεται στο επιτυχημένο Civic. “Civic Renessaince eXperimental”, δηλαδή ένα ανεγεννησιακό πείραμα βασισμένο στο Civic. Αυτό ακριβώς ήταν το Honda CRX και έτσι προέκυψε το όνομά του.

Βασικά του στοιχεία ήταν το τρίπορτο αμάξωμα, το ιδιαίτερα κοντό μεταξόνιο και το χαμηλό βάρος. Αρχικά διατέθηκε σε πιο “γήινες” εκδόσεις, αλλά όταν η Honda αποφάσισε να ενσωματώσει στους κινητήρες παραγωγής της την τεχνολογία VTEC, το CRX μετατράπηκε σε ένα αυτοκίνητο που προσέφερε αμέτρητες οδηγικές συγκινήσεις.

Η πρώτη γενιά δεν ενθουσίασε σε καμία περίπτωση όσο η δεύτερη, η οποία ήρθε προς το τέλος της δεκαετίας του ’80. Το Honda CRX βελτιώθηκε σε κάθε τομέα και αναβαθμίστηκε ιδιαίτερα η οδηγική του συμπεριφορά. Βέβαια, αυτό που το χαρακτήρισε ήταν η ενσωμάτωση του κινητήρα με τεχνολογία VTEC στην κορυφαία έκδοση των 150 ίππων.

Ο λόγος για τον πολύστροφο κινητήρα χωρητικότητας 1.595 κ.εκ. με την κωδική ονομασία B16A. Οι διπλοί εκκεντροφόροι με μεταβλητό χρονισμό “άνοιξαν” το δρόμο της λαμπρής πορεία της τεχνολογίας VTEC και χάρισαν στο Honda CRX τιμές όπως τα 7,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα. Ας το θυμηθούμε μέσα από αυτό το “old school” video-αφιέρωμα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;