Targa Florio: Το “Isle of Man” της αυτοκίνησης (+video)

Ένας από τους πιο γοητευτικούς και ταυτόχρονα πιο απαιτητικούς αγώνες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ας θυμηθούμε το "Targa Florio"...

Αν ρωτήσετε έναν φίλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού ποιος είναι ο πιο “τρελός” και επικίνδυνος αγώνας του κόσμου, η απάντηση που θα λάβετε κατά 99% είναι το Isle of Man. Υπήρχε και ένας αγώνας αυτοκινήτου, όμως, με παρόμοια χαρακτηριστικά. Ονομάζεται “Targa Florio” και αξίζει να τον γνωρίζουμε.

Ferrari 512 M: Μια ιστορία που δε γράφτηκε…

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1906, όταν ο κόμης “Vincenzo Florio” αποφάσισε να δημιουργήσει έναν απαιτητικό αγώνα αντοχής στην περιοχή της Σικελίας. Ο πρώτος αγώνας που πραγματοποιήθηκε είχε μήκος 92 μιλίων, δηλαδή σχεδόν 150 χιλιόμετρα. Ήταν τόσο δύσκολος που το 99% των συμμετεχόντων δεν έβλεπε ποτέ την καρό σημαία. Οι αναβάσεις σε κορυφές με βραχώδεις πλαγιές και τα περάσματα μέσα από μαντριά ήταν μερικά από τα σημαντικότερα εμπόδια των πληρωμάτων (ένας οδηγός και ένας μηχανικός).

Μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, η διαδρομή μειώθηκε στα 67 μίλια (108 χλμ). Τα εμπόδια, όμως, παρέμειναν ως έχουν με τη μέση ταχύτητα του νικητή να περιορίζεται στα μόλις 72 χλμ./ώρα. Η σημαντικότερη στιγμή στην ιστορία του “Targa Florio” ήταν τη δεκαετία του ’50, όταν για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής. Έτσι, μοναδικά αγωνιστικά όπως το Ford GT40 κλήθηκαν να διασχίσουν την απαιτητική διαδρομή.

Τελικά, λόγω επικινδυνότητας, το “Targa Florio” αφαιρέθηκε από το πρωτάθλημα με εντολή της CSI, κάτι αντίστοιχο με τη FIA του σήμερα. Τα μηχανοκίνητα “τέρατα” των αγώνων αντοχής ήταν κατασκευασμένα για αγώνες στη Monza και το Le Mans. Πέρα από επικίνδυνο, λόγω κυρίως της θέσης των θεατών, ήταν και αδύνατο να “επιβιώσουν” σε τέτοιο είδους διαδρομές.

Ακολουθεί ένα video με όμορφα πλάνα από τον αγώνα του 1973. Πρωταγωνιστούν Ferrari 312PB, Alfa Romeo 33TT12, Porsche 911 RSR, Lancia Stratos και άλλοι θρύλοι από το παρελθόν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;