Νέα Octavia: Φυσικό αέριο, βενζίνη ή πετρέλαιο; Η Kosmocar-Skoda έχει την απάντηση

Έφτασε στην χώρα μας η νέα Skoda Octavia G-TEC, με διπλό καύσιμο βενζίνη και φυσικό αέριο. Πάμε να δούμε πόσο κοστίζει και να μάθουμε τα πάντα για αυτήν.

Η οικογένεια της νέας Skoda Octavia εμπλουτίζεται με την έκδοση φυσικού αερίου (CNG) η οποία φέρει την διακριτική ονομασία G-TEC και είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην Ελλάδα.

Δείτε επίσης: Η μεγάλη μάχη – Βενζίνη, Diesel ή ηλεκτρικό;

Η Skoda Octavia G-TEC χρησιμοποιεί ως βάση έναν ειδικά εξελιγμένο κινητήρα 1.5 TSI, που στην έκδοση G-TEC αποδίδει 131 ίππους. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, λειτουργεί με την αρχή του κύκλου Miller, που επιτρέπει πιο γρήγορο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τη μικρότερη εισροή αέρα, συνεπώς και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η συμπίεση για την περίσταση είναι 12,5:1, υψηλότατη για κινητήρα με υπερπλήρωση, με προφανή οφέλη στο βαθμό απόδοσης.

Το turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας πτερυγώσεως, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που επιτρέπει την ταχύτερη απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Η νέα Skoda Octavia G-TEC λειτουργεί κατά κανόνα με φυσικό αέριο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο μεταβαίνει στη λειτουργία βενζίνης, εντελώς αυτόματα, σε τρεις περιπτώσεις. Στην πρώτη, όταν η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου είναι κάτω από 11 bar. Στη δεύτερη, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς και στην τρίτη, αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό με φυσικό αέριο, όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα χρειάζεται λίγα λεπτά (λιγότερα από 5, συνήθως) για να αξιολογήσει την ποιότητα του φυσικού αερίου με το οποίο μόλις ανεφοδιάστηκε.

Ουσιαστικά, η μόνη διαφορά της Skoda Octavia G-TEC από τις υπόλοιπες εκδόσεις είναι οι δεξαμενές φυσικού αερίου, στο πίσω μέρος του αμαξώματος, κάτω από το χώρο αποσκευών. Μπορούν να αποθηκεύσουν 17,33 κιλά καυσίμου σε τυπική πίεση 200 bar (οι δεξαμενές έχουν ελεγχθεί επιτυχώς στο εργοστάσιο ακόμα και σε πλήρωση με πίεση 300 bar). Με πλήρως γεμάτες δεξαμενές, η μέγιστη αυτονομία αποκλειστικά με φυσικό αέριο είναι 500 χιλιόμετρα. Συμπληρωματικά, το αυτοκίνητο διαθέτει και ρεζερβουάρ βενζίνης χωρητικότητας 9 λίτρων, ποσότητα που του εξασφαλίζει πρόσθετη αυτονομία 190 χιλιομέτρων, αυξάνοντας τη συνδυασμένη αυτονομία στα 690 χιλιόμετρα (σύμφωνα πάντα με τις επίσημες μετρήσεις).

Περιβαλλοντικά, η καύση του φυσικού αερίου έχει ως αποτέλεσμα 25% λιγότερους ρύπους CO2 από την αντίστοιχη της βενζίνης, ενώ τα NOx είναι σημαντικά χαμηλότερα καθώς και οι επιμέρους εκπομπές μικροσωματιδίων.

Η ύπαρξη των πρόσθετων δεξαμενών έχει επιφέρει μία μείωση περίπου 25% στο χώρο αποσκευών. Συγκεκριμένα, ο χώρος αποσκευών της Skoda Octavia G-TEC είναι 455 λίτρα (έως 1.410 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Grand Coupe και 495 λίτρα (έως 1.560 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων ριγμένες) για την έκδοση Sportswagon. Οι αντίστοιχες τιμές για τις άλλες εκδόσεις της Octavia είναι 600 λίτρα για την Grand Coupe και 640 λίτρα για την Sportswagon.

Όσον αφορά το εσωτερικό της τώρα, εκεί δεν συναντάμε κάποια ιδιαίτερη αλλαγή παρά μόνο στον πίνακα οργάνων. Συγκεκριμένα, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, έχει υπάρξει διαμόρφωση ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης καυσίμου.

Και αφού γνωρίσαμε αναλυτικά τη νέα Skoda Octavia με φυσικό αέριο, πάμε τώρα στο… διά ταύτα. Να δούμε δηλαδή πως είναι από κόστος καυσίμου σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.

Και εδώ λοιπόν, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η ελληνική αντιπροσωπεία, έχουμε και το βασικό προτέρημα του αυτοκινήτου. Ο λόγος για το χαμηλό κόστος κίνησης. Η κατανάλωση σε κύκλο WLTP λοιπόν κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 κιλά CNG/100 χιλιόμετρα. Με τις τρέχουσες τιμές του φυσικού αερίου, αυτό μεταφράζεται σε κόστος που ξεκινάει κάτω από τα 3 ευρώ και φτάνει έως τα 3,8 ευρώ/100 χιλιόμετρα. Ενδεικτικά, ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τη διαφορά κόστους χρήσης (συνυπολογίζονται το κόστος καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας) της νέας Skoda Octavia G-TEC, σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel.

OCTAVIA Grand Coupe G-TEC TDI TSI
1.5 131 PS 2.0 116 PS 1.0 110 PS
Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. (€) 2,92 4 7
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€) 85 84 105
Κόστος 5ετίας (75.000 χλμ.) (€) 2.612 3.457 5.472
Διαφορά σε σχέση με G-TEC 24% 52%

Πάμε όμως να δούμε και τις τιμές της Skoda Octavia με φυσικό αέριο.

ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ
OCTAVIA GRAND COUPE G-TEC
AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7 24.900€
STYLE 1.5 TGI 131 PS DSG7 27.500€
OCTAVIA SPORTSWAGON G-TEC
AMBITION 1.5 TGI 131 PS DSG7 26.200€

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;