Κλασσικά ερωτήματα: “Ταχύτητα” ή “νεκρά” στην κατηφόρα και γιατί;

Γνωρίζετε ποια είναι η σωστή τακτική σε μία κατηφόρα; Να επιλέγουμε την κατάλληλη ταχύτητα ή νεκρά; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη!

Προσεγγίζοντας μία κατηφόρα, ο κάθε οδηγός αυτοκινήτου που εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων εφαρμόζει τη δική του μέθοδο. Θα δείτε πολλούς να επιλέγουν “νεκρά” νομίζοντας ότι συμβάλλουν στην οικονομική οδήγηση, ενώ άλλους να κινούνται με την κατάλληλη σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί την ταχύτητά του (να φρενάρει με τον κινητήρα όσο χρειάζεται).

Διαβάστε επίσης: “Ταχύτητα” ή “νεκρά” στο κιβώτιο όταν παρκάρουμε το αυτοκίνητο; 

Σωστή μέθοδος είναι ξεκάθαρα η δεύτερη, δηλαδή επιλέγουμε τη σωστή σχέση συναρτήσει της ταχύτητας του αυτοκινήτου μας την δεδομένη στιγμή. Οι λόγοι που πρέπει να γίνεται κάτι τέτοιο είναι σαφείς. Αρχικά η άποψη ότι η κύλιση με “νεκρά” συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, τις περισσότερες φορές είναι εσφαλμένη.

Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο κινείται ελεύθερα στην κατηφόρα με “νεκρά” καταναλώνει καύσιμο για να διατηρηθεί στο ρελαντί. Σε αυτοκίνητα όπου ο υπολογιστής ταξιδιού απεικονίζει τη στιγμιαία κατανάλωση, θα παρατηρήσετε στον μετρητή να αναγράφεται περίπου 0,5-1 λίτρο ανά ώρα.

Αντίθετα, με επιλεγμένη ταχύτητα και μηδενικό φορτίο στην κατηφόρα, ο κινητήρας μπαίνει σε φάση «fuel cut off» και δεν ψεκάζεται καύσιμο (οι κινητήρες πλέον διακόπτουν την παροχή καυσίμου σε τέτοιες περιπτώσεις). Σε κάποιες περιπτώσεις, η κινητική ενέργεια που θα κερδίσει το αυτοκίνητο κυλώντας ελεύθερο (χωρίς το «φρενάρισμα» του κινητήρα), ίσως να συμφέρει οικονομικά. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να απεμπλακεί το κιβώτιο. Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα.

Διαβάστε επίσης: Οδήγηση με αναμμένο λαμπάκι καυσίμου. Δημιουργεί βλάβη;

Όπως γνωρίζετε, με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, ο κινητήρας «φρενάρει» μειώνοντας με ήπιο τρόπο την ταχύτητα. Έτσι, σε κατηφόρες με έντονη κλίση, το σύστημα πέδησης αποκτά έναν «σύμμαχο». Συνεπώς, ελαττώνεται η φθορά στα τακάκια και ταυτόχρονα μειώνεται ο κίνδυνος υπερθέρμανσης των φρένων από την έντονη καταπόνηση.

Τέλος, η διατήρηση της επιλεγμένης σχέσης αντί για “νεκρά” είναι και ζήτημα ασφάλειας. Χωρίς “ταχύτητα” το αυτοκίνητο αφήνεται να κυλήσει ακυβέρνητο αποκλειστικά με το βάρος του. Σε έκτακτη περίπτωση δεν θα προλάβετε να επιταχύνετε άμεσα το όχημα αν χρειαστεί.

Συνεπώς, πέρα από την οικονομία ή τη μείωση της φθοράς στα φρένα, τίθεται και θέμα ασφάλειας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;