Κ.Ο.Κ.: Δύο πινακίδες με ιδιαίτερο σχήμα και η σημαντική λεπτομέρειά τους

Αλήθεια, εσύ γνωρίζεις την διαφορά ανάμεσα στις δύο πινακίδες κυκλοφορίας; Πάμε να δούμε τι πρέπει να κάνουμε όταν την δούμε και τι λέει ο Κ.Ο.Κ.

Στο “traction.gr” έχουμε ξεκινήσει μία σειρά θεμάτων από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αφορμή για αυτό αποτέλεσε το γεγονός πως υπέπεσε στην αντίληψή μας, ότι πολλοί οδηγοί εκεί έξω χρειάζονται… φρεσκάρισμα γνώσεων. Και αυτό γιατί κάπου, κάπως, κάποτε διάβασαν τα… σήματα, πέρασαν στις εξετάσεις και από τότε μέχρι σήμερα πάνε… πολλά χρόνια και οι γνώσεις τους έχουν ξεθωριάσει.

Δείτε επίσης: Πως δουλεύουν τα ταμπούρα στο αυτοκίνητο

Καλό είναι λοιπόν όλοι μας να φρεσκάρουμε λίγο τις γνώσεις μας, ξεκινώντας με αυτές τις δύο πινακίδες ρυθμιστικής κυκλοφορίας. Στην αριστερή πλευρά της εικόνας έχουμε ένα τρίγωνο με κόκκινο περίγραμμα και κίτρινο εσωτερικό. Στην δεξιά πλευρά έχουμε το γνωστό σε όλους μας STOP.

Και στις δύο περιπτώσεις λοιπόν έχουμε να κάνουμε με δύο πινακίδες που σημαίνει πως αν κάποια από αυτήν δούμε στον δρόμο μας θα πρέπει υποχρεωτικά να παραχωρήσουμε προτεραιότητα, στα οχήματα που κινούνται από στην άλλη οδό. Ποια είναι όμως η βασική διαφορά τους;

Η βασική διαφορά λοιπόν είναι πως στο τρίγωνο με την κορυφή προς τα κάτω έχουμε υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας, ενώ στο STOP έχουμε υποχρεωτική διακοπή πορείας. Στην πρώτη περίπτωση δηλαδή απλώς παραχωρούμε προτεραιότητα, ενώ στην δεύτερη πρέπει να σταματήσουμε εντελώς το όχημά μας. Μάλιστα, τα δύο αυτά σήματα έχουν “μοναδικό” σχήμα στον Κ.Ο.Κ. και αυτό συμβαίνει γιατί πρέπει να μπορούν να τα ξεχωρίζουν και οι οδηγοί που τα αντικρίζουν από το πίσω μέρος τους (καθώς βρίσκονται σε άλλη οδό, από αυτήν που είναι τοποθετημένα).

Ας δούμε όμως ακριβώς πως περιγράφεται από τον Κ.Ο.Κ. η ενέργεια που πρέπει να κάνουμε με κάθε σήμα ξεχωριστά.

Τρίγωνο: Υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας. Η πινακίδα αυτή σημαίνει οτι στον κόμβο προ του οποίου τοποθετούνται, οι οδηγοί πρέπει να παραχωρούν την προτεραιότητα στα οχήματα, τα οποία κινούνται στην άλλη οδό

STOP: Υποχρεωτική διακοπή πορείας. Η πινακίδα αυτή που τοποθετείται πριν από κόμβο σημαίνει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος πριν από την είσοδο στον κόμβο και παραχώρηση προτεραιότητας στα οχήματα τα οποία κινούνται στην οδό προς την οποία πλησιάζει. Η αυτή πινακίδα που τοποθετείται σε άλλα σημεία πλην κόμβου, σημαίνει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος στη θέση της πινακίδας και μη εκ νέου εκκίνηση μέχρις ότου βεβαιωθεί ο οδηγός του ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;