Όταν Opel και Lotus έγραψαν από κοινού ιστορία!

33 χρόνια πριν, η Lotus πήρε ένα Opel και το μετέτρεψε σε ένα από τα ταχύτερα τετράπορτα της εποχής. Γνωρίστε το πισωκίνητο Lotus Omega...

Ένα από τα γρηγορότερα τετράπορτα οικογενειακά της δεκαετίας του ’90 είναι το Lotus Omega. Όπως υποδηλώνει και το όνομά του αποτέλεσε αποτέλεσμα της συνεργασίας των Opel και Lotus. Ας θυμηθούμε αυτό το ξεχωριστό αυτοκίνητο!

Όλα ξεκίνησαν το 1990, όταν η βρετανική Lotus πήρε την κορυφαία έκδοση του Opel Omega και αποφάσισε να πειραματιστεί μαζί του. Οι αλλαγές ξεκίνησαν με βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης. Τοποθετήθηκε ένα νέο bodykit, με αλλαγμένους προφυλακτήρες, μεγάλους αεραγωγούς και μία διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος.

Κάτω από το καπό βρισκόταν σαν βάση ο τρίλιτρος κινητήρας που συναντούσαμε στην έκδοση GSi. Οι μηχανικοί της Lotus, όμως, υπερκύβισαν το 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ, με την χωρητικότητα να φτάνει στα 3,6 λίτρα. Ταυτόχρονα, άλλαξαν σχεδόν όλα τα «ζωτικά» μέρη, τοποθετώντας εκτός των άλλων σφυρήλατες μπιέλες και έμβολα της Mahle. Η υπόθεση-κινητήρας ολοκληρώθηκε με δύο τούρμπο T-25 της Garret και η ιπποδύναμη αυξήθηκε στους 377 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 568 Nm.

Οι αναβαθμίσεις συνεχίστηκαν με το σύστημα μετάδοσης, όπου τοποθετήθηκε ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο από Chevrolet Corvette. Οι τροποποιήσεις σε μηχανικό επίπεδο ολοκληρώθηκαν με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Κάπως έτσι, το ισχυρό Opel Omega μετατράπηκε στο απόλυτο πισωκίνητο τετράπορτο.

Τα φρένα της AP Racing, σε συνδυασμό με την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση και την ήδη υπάρχουσα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, δημιούργησαν ένα εντυπωσιακό σύνολο. Οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 5,1 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 285 χλμ/ώρα. Αυτή η επίδοση έστειλε τότε το Lotus Omega στη δεύτερη θέση των ταχύτερων τετράπορτων, πίσω από την Alpina B10 Bi-Turbo.

Συνολικά κατασκευάστηκε σε μόλις 950 αντίτυπα, με την παραγωγή να ξεκινά το 1990 και να ολοκληρώνεται το 1992.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;