100 χρόνια Mazda: Από τους φελλούς στα αυτοκίνητα (+video)

Τη συμπλήρωση 100 ετών ιστορίας γιορτάζει φέτος η Mazda. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Τους περιστροφικούς της κινητήρες; Το λατρεμένο Miata; Η χρονιά είναι αφιερωμένη σε αυτή την επέτειο, με την ιαπωνική φίρμα να κάνει τον δικό της απολογισμό και να «χαράσσει» το μέλλον της.

Η ιστορία της Mazda ξεκινά το 1920. Βέβαια τότε ούτε Mazda λεγόταν, ούτε αυτοκίνητα κατασκεύαζε. Στα «εφηβικά» της χρόνια δραστηριοποιήθηκε στην παραγωγή φελλών και λίγο αργότερα μεταπήδησε στον τομέα των εργαλειομηχανών. Το πρώτο της όχημα ήταν ένα τρίκυκλο, το οποίο ονομαζόταν Mazda-Go και πέρασε στην παραγωγή το 1931. Επόμενος σταθμός στην ιστορία της ήταν το R360 εν έτει 1960, το πρώτο αυτοκίνητο με τέσσερις θέσεις και κινητήρα μόλις 356 κ.εκ.

Mazda MX-5 Coupe: Το αυτοκίνητο που δεν έγινε ποτέ… (+video)

Επτά χρόνια αργότερα, όλα τα βλέμματα στράφηκαν στους Ιάπωνες, με την παραγωγή του πρώτου περιστροφικού κινητήρα μαζικής παραγωγής. Μάλιστα, το ενδιαφέρον για τους wankel κινητήρες έγινε ακόμα πιο έντονο το 1991. Εκείνη τη χρονιά, η Mazda έγινε η πρώτη ασιατική αυτοκινητοβιομηχανία που κέρδισε αγώνα στο Mans. Μάλιστα, το αγωνιστικό 787B παραμένει μέχρι σήμερα το μοναδικό όχημα που κατέκτησε τέτοιου είδους αγώνα χωρίς εμβολοφόρο κινητήρα. Το όνομα της έχει ταυτιστεί πλέον με τους wankel, αφού συνολικά έχει πουλήσει σχεδόν δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα με περιστροφικό μοτέρ.

Από το 1984 και μετά, η εταιρεία συνεχίζει να καινοτομεί με την ονομασία Mazda Motor Corporation. Μία πενταετία αργότερα παρουσίασε το αγαπημένο MX-5 και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Αυτή η επίδοση το καθιστά ως το δημοφιλέστερο διθέσιο στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Mazda MX-30: Το πρώτο ηλεκτρικό Mazda μαζικής παραγωγής!

Κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, με τους Ιάπωνες να εντυπωσιάζουν τους πάντες με τον επαναστατικό Skyactiv-X, τον πρώτο βενζινοκινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση. Ταυτόχρονα, κλείνουν το μάτι και στο μέλλον, μιας και πρόσφατα παρουσίασαν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV. Ονομάζεται MX-30 και αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να καινοτομεί και τα επόμενα χρόνια.

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video που ετοίμασε η Mazda για τα 100ά της γενέθλια!

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;