Έρευνα: Οι λακκούβες κάνουν κακό και στο περιβάλλον!

λακκούβες
Ένα οδικό δίκτυο κακής ποιότητας είναι επικίνδυνο και καταστροφικό για το αυτοκίνητο. Νέα έρευνα, όμως, δείχνει ότι είναι και αντιοικολογικό.

Ένα οδόστρωμα με λακκούβες, πέρα από την ανάρτηση, επηρεάζει αρνητικά και την κατανάλωση του αυτοκινήτου, μιας και ο οδηγός καλείται να ελαττώνει ταχύτητα και να επιταχύνει ξανά προκειμένου να προστατέψει το αυτοκίνητό του.

Δείτε επίσης: Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητό μας όταν πέφτουμε σε λακκούβες και περνάμε από σαμαράκια

Μία νέα μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου τονίζοντας ότι ένα κακό οδόστρωμα, εκτός των άλλων, είναι και αντιοικολογικό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ισπανική Ένωση Οδικών Μεταφορών (AEC) και για να καταλήξει σε ασφαλές συμπέρασμα, χρησιμοποιήθηκαν αυτοκίνητα που διένυσαν απόσταση 46 χιλιομέτρων σε τέσσερα διαφορετικά είδη οδοστρώματος κατηγοριοποιημένα ως εξής: πολύ κακό, κακό, κανονικό και πολύ καλό.

Διαβάστε για τη νέα τεχνολογία μικροκυμάτων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, με το «πολύ κακό» να αυξάνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 9% και το «κακό» κατά 5% σε σχέση με το «κανονικό» οδόστρωμα. Αντίθετα, η άριστη ποιότητα της ασφάλτου είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 3,5% σε σχέση με ένα τυπικό οδόστρωμα.

Για να γίνει πιο κατανοητό το συμπέρασμα της μελέτης, οι ερευνητές ξεκαθαρίζουν ότι αν ήταν εφικτό να αποκατασταθεί το μισό οδικό δίκτυο της Ισπανίας, θα εξοικονομούνταν 1.600.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα. Αυτή η ποσότητα ισοδυναμεί με τις εκπομπές ρύπων του συνόλου των οχημάτων που κινούνται στην ισπανική πρωτεύουσα για περίπου 8 μήνες. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, όμως, στην περίπτωση της Ισπανίας απαιτείται να δαπανηθεί ένα ποσό της τάξης των 330 εκατομμυρίων ευρώ ετησίων για περίπου δέκα χρόνια.

Έχουμε λοιπόν αυξημένη κατανάλωση, σοβαρή φθορά στα εξαρτήματα της μη αναρτώμενης μάζας του οχήματος (ζάντες, ελαστικά, αμορτισέρ), κίνδυνο ατυχήματος λόγω απότομων ελιγμών, ενώ στη λίστα προστίθενται πλέον και οι αυξημένες εκπομπές ρύπων.

Μπορεί η έρευνα να μας έρχεται από την Ισπανία, αλλά καλό θα είναι να μελετηθεί και στη χώρα μας όπου το οδικό δίκτυο βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση. Το πρόβλημα είναι σοβαρό και ζητείται λύση άμεσα!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;