Σε ποια χώρα θέλουν έξτρα λωρίδες μόνο για δίκυκλα;

μαλαισία λωρίδες μοτοσυκλέτες
Την δημιουργία περισσότερων λωρίδων για μηχανοκίνητα δίκυκλα στους ήδη υπάρχοντες δρόμους εξετάζουν στη Μαλαισία ως μέτρο μείωσης των τροχαίων.

Η Μαλαισία είναι μια από τις μεγαλύτερες χώρες στον κόσμο αναφορικά με την αγορά αλλά και την παραγωγή δικύκλων, ενώ κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις και στην χρήση τους από τον ντόπιο πληθυσμό με 16 εκατ. δίκυκλα στους δρόμους. Κατέχει παράλληλα και έναν ιδιαίτερα υψηλό δείκτη θνησιμότητας από τροχαία αφού στους δρόμους της σκοτώνονται καθημερινά κατά μέσο όρο 18 άνθρωποι εκ των οποίων οι περισσότεροι από τους μισούς είναι δικυκλιστές. Στο δίκτυο της υπάρχουν ήδη δρόμοι αποκλειστικά για δίκυκλα και η διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα επιτρέπεται με ανάλογη ορατή σήμανση και στο δρόμο.

Και ενώ στην Ελλάδα ακόμη συζητάμε για το αν πρέπει ή όχι να επιτρέπεται η διήθηση ενώ ξέρουμε πως η οριοθέτηση είναι ο… σωστός δρόμος (όπως αναφέρει με στοιχεία και ο Θανάσης Χούντρας σε σχετικό άρθρο του), στη Μαλαισία θέλουν να προσθέσουν επιπλέον λωρίδες για να μειώσουν τα ατυχήματα.

Αυτή τη φορά το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας της Μαλαισίας δεν προτείνει τη δημιουργία λωρίδων που να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους δικυκλιστές αλλά τη χρήση της ΛΕΑ ως έξτρα λωρίδας γι αυτούς σε περιοχές με αυξημένη συμφόρηση στους δρόμους. Προτείνει παράλληλα την δημιουργία τους αρχικά σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία αλλά και σε εκείνες που παρατηρείται υψηλό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα με τη λωρίδα ρίχνεται στο τραπέζι και η πρόταση για μέγιστο όριο ταχύτητας στα 70 χλμ./ώρα για μοτοσυκλέτες χαμηλής ιπποδύναμης, ένα όριο που θα ελέγχεται πιο εύκολα από τις Αρχές με τη δημιουργία μιας τέτοιας λωρίδας.

Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας που κατέχει και αυτή μια σημαντική και λίγο γνωστή πρωτιά αφού διαθέτει τις περισσότερες μοτοσυκλέτες ανά 1.000 κατοίκους από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης με την παρουσία δικύκλων στα μεγάλα αστικά κέντρα να βοηθά σημαντικά, μεταξύ άλλων, στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και των εκπεμπόμενων ρύπων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;