Διαπρεπείς Έλληνες: Γιώργος Καλογερόπουλος

Οι συμπατριώτες μας αφήνουν το στίγμα τους σε κάθε τομέα της αυτοκίνησης. Ένας εξ αυτών είναι ο Γιώργος Καλογερόπουλος, μηχανικός στην αγωνιστική ομάδα της Andretti, που συμμετέχει στο Πρωτάθλημα της Formula E.

Έχοντας σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Ξάνθης και εξειδικευθεί στο Motorsport Engineering μέσω δύο μεταπτυχιακών, ο Γιώργος είναι σήμερα από τους πιο έμπειρους μηχανικούς σε ένα από τα πιο προηγμένα, σε τεχνολογικό επίπεδο, πρωταθλήματα. Καθώς η Formula E αποτελεί θεσμό παγκόσμιας εμβέλειας με ραγδαία ανάπτυξη, η παρουσία ενός Έλληνα εκεί, αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία να τον “ανακρίνουμε”!

Η αγάπη μου για το μηχανοκίνητο αθλητισμό με βοήθησε να καταλάβω τις προκλήσεις στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου, την κοινή προσπάθεια που απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους και τις απαιτήσεις για συνεχή εξέλιξη σε όλα τα μέρη του.

Οι σπουδές με βοήθησαν ώστε να μην αντιμετωπίσω περιορισμούς στο ξεκίνημα της καριέρας μου, καθώς είχα τα απαραίτητα εφόδια να αντεπεξέλθω σε κάθε πρόκληση. Ειδικά οι προπτυχιακές μου σπουδές ήταν ιδανικές για ένα πρωτάθλημα όπως η Formula E, καθώς σε μία ομάδα χωρίς μεγάλο budget όπως η Andretti, οι ευθύνες και τα καθήκοντα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα του μονοθεσίου. Φυσικά αυτό μετατρέπεται σε πλεονέκτημα, καθώς προσφέρει  μεγάλη εμπειρία σε  μικρό χρονικό διάστημα.

Στην Andretti εργάζομαι ως Software & Controls Engineer. Στα καθήκοντά μου είναι η ανάπτυξη στρατηγικών και συστημάτων ελέγχου των μονοθεσίων, η μετατροπή τους σε κώδικα λογισμικού και ο τελικός έλεγχος της λειτουργικότητας των εφαρμογών. Παράλληλα, φροντίζω για την σωστή ενσωμάτωση όλων των υποσυστημάτων του οχήματος και την αντιμετώπιση σφαλμάτων. Κατά την διάρκεια των αγώνων ασχολούμαι κυρίως με την  παραμετροποίηση των συστημάτων ελέγχου για μέγιστη απόδοση, και με τη σωστή λειτουργία ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών.

H μεγαλύτερη πρόκληση για τους μηχανικούς στην Formula E είναι η ανάγκη της ανάμιξης του ταχύτερου γύρου με όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Σε ηλεκτροκίνητα οχήματα που η αποδοτικότητα ξεπερνάει το 90%, οι διαφορές κρίνονται στις λεπτομέρειες.  Οι ημέρες που αυτοσκοπός ενός αγωνιστικού οχήματος ήταν η απόλυτη ταχύτητα νομίζω πως έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και αυτό αποδεικνύεται από τους περιορισμούς σε καύσιμο (ή ενέργεια σε μία ευρύτερη απόδοση του όρου) που τίθενται σε όλα τα μεγάλα πρωταθλήματα όπως Formula 1, Formula E κλπ.

Η αυτοκίνηση κινείται προς την ηλεκτροκίνηση λόγω των διαρκώς αυξανόμενων δυνατοτήτων των ηλεκτρικών κινητήρων, της αυξανόμενης χωρητικότητας των μέσων αποθήκευσης ενέργειας και της ευρύτερης αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων από εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Όσο προχωράει η ανάπτυξη της χωρητικότητας των μπαταριών και η μείωση του βάρους τους, οι δυνατότητες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα ξεπεράσουν κάθε προσδοκία. Η Formula E νομίζω πως θα είναι καταλυτική σε αυτό, επιταχύνοντας πολύ την εξέλιξη τους

Η αυτοκίνηση και οι αγώνες το 2030 θα περιλαμβάνουν κάποια μορφή υβριδικών ή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πιθανώς να υπάρχουν αγώνες με αυτόνομα, ή μία μίξη αυτόνομων και κατευθυνόμενων από ανθρώπους, οχήματα, όπως το Roborace. Τέλος, αναμένω ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να εισέλθει πιο δυναμικά σε ένα ευρύτερο κοινό με πρωταθλήματα εικονικής πραγματικότητας και, πιθανώς, πρωταθλήματα όπου οι καλύτεροι εικονικοί οδηγοί θα ανταγωνίζονται επαγγελματίες οδηγούς με τηλεκατευθυνόμενα οχήματα.

Team: MS & AD Andretti| Car: ATEC-03| | Photographer: Dan Bathie| Event: Santiago ePrix| Circuit: Parque Forestal Ciudad De Santiago| Location: Santiago| Series: FIA Formula E| Season: 2017-2018| Country: Chile|

Who is who: Ο Γιώργος Καλογερόπουλος γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα. Αρχικά, σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Ξάνθης. Έπειτα, έκανε δύο μεταπτυχιακά με αντικείμενο τους αγώνες αυτοκινήτου, σπουδάζοντας Automotive & Motorsport Engineering στο Πανεπιστήμιο Brunel του Λονδίνου και Advanced Motorsport Engineering στο Πανεπιστήμιο του Cranfield, επίσης στην Αγγλία. Ξεκίνησε την εργασιακή του σταδιοδρομία στο νεότευκτο, τότε, Πρωτάθλημα της Formula E με ηλεκτρικά μονοθέσια, από την ομάδα του παλιού Ιταλού οδηγού Jarno Trulli, προτού μεταπηδήσει το 2015 στην ομάδα της Andretti για τον ίδιο θεσμό. Από τότε, ακολουθεί όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, έχοντας μέχρι το 2015 τον ρόλο του data engineer, ενώ από το 2016 έως και σήμερα είναι Software & Controls Engineer.

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;