Roborace: Κόντρες ρομπότ

Η αυτόνομη οδήγηση είναι το μεγάλο στοίχημα για το σήμερα-αύριο της αυτοκίνησης. Και πλανάται πλάνη τεραστία όποιος πιστεύει ότι τα μηχανοκίνητα σπορ έχουν ανοσία στην επέλαση των «αυτόματων πιλότων».

Πριν από περίπου 25 χρόνια, όταν η Formula 1 περνούσε τη φάση της ηλεκτρονικής υστερίας με τα συστήματα ενεργητικής ανάρτησης, κ.λπ., κάποια από τις μεγάλες βρετανικές ομάδες έκανε μια πρωτότυπη δοκιμή: άφησε τον οδηγό στα πιτ και έβγαλε το αυτοκίνητο στην πίστα. Το μονοθέσιο, χάρη στην τηλεκατεύθυνση, κινήθηκε με ασφάλεια και σε πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό. Μόνο που οι άνθρωποι της ομάδας τρόμαξαν από αυτό που είχαν οι ίδιοι κατορθώσει. Και εγκατέλειψαν αμέσως την ιδέα των αγώνων χωρίς ανθρώπινα χέρια στο τιμόνι.

Κανείς δεν ξέρει τι λένε σήμερα για το Roborace εκείνοι οι τεχνικοί που πειραματίστηκαν με το τηλεκατευθυνόμενο μονοθέσιο. Τι λένε, δηλαδή, για τους αγώνες μεταξύ αυτοκινήτων-ρομπότ, αγωνιστικών που δεν είναι καν τηλεκατευθυνόμενα, αλλά πλήρως ελεγχόμενα από την αυτόνομη βούληση του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν κρατιέται πλέον και εισβάλλει παντού, από τις οικιακές συσκευές έως τους μηχανοκίνητους αγώνες.

Το Roborace βασίζεται σε μια πολύ απλή ιδέα: Ένα πρωτάθλημα στο οποίο οι ομάδες που συμμετέχουν θα είναι υποχρεωμένες να αναπτύσσουν τα δικά τους λειτουργικά συστήματα για την αυτόνομη οδήγηση, παρ’ όλο που το όχημα, το Robocar, στα μηχανικά του μέρη θα είναι ενιαίο για όλους. Με εμφάνιση από το απώτερο μέλλον και βάρος 1.000 κιλά, το Robocar θα προωθείται με τη δύναμη τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων 300 kW έκαστος. Προκειμένου να κινείται σε ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα με ακρίβεια και ασφάλεια, το Robocar είναι εφοδιασμένο με 5 αισθητήρες LiDar (Light Detection And Ranging), 2 ραντάρ, 18 αισθητήρες υπερήχων, 6 κάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης και πολλά άλλα.

Στους απαισιόδοξους και σε όσους αποστρέφονται την ιδέα ενός μέλλοντος όπου οι αγώνες ταχύτητας θα γίνονται με τους άνεργους οδηγούς στην εξέδρα, οι διοργανωτές του Roborace προσπαθούν να είναι καθησυχαστικοί. Το επιχείρημά τους είναι ότι τα ρομπότ δεν θα υποκαταστήσουν τον άνθρωπο, αλλά το αντίθετο. Αποδεικνύοντας ότι οι μηχανές μπορούν να κάνουν πράγματα που κανένας άνθρωπος δεν θα τολμούσε, τα ρομπότ θα γίνουν οι καλύτεροι προπονητές των πιλότων νέας γενιάς, βελτιώνοντας το είδος των οδηγών αγώνων. Αυτά όμως μέχρι να θυμώσουν και να εξεγερθούν τα ρομπότ με την Τεχνητή – αλλά όχι απαραιτήτως φιλική – Νοημοσύνη τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;