Συνέντευξη: Ο Ott Tanak μιλάει στο traction.gr!

Με αφορμή την παρουσία της Toyota Gazoo Racing WRT για δοκιμές στη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον πρωτοπόρο του φετινού WRC, Ott Tanak!

Μπορεί το Ράλι Ακρόπολις να μη βρίσκεται στο πρόγραμμα του WRC από το 2014, ωστόσο οι ειδικές διαδρομές της χώρας μας παραμένουν σημείο αναφοράς. Διόλου τυχαία, σχεδόν όλες οι εργοστασιακές ομάδες έχουν περάσει από τα μέρη μας, για δοκιμές εξέλιξης των αυτοκινήτων τους.

Η Toyota Gazoo Racing WRT βρέθηκε στη χώρα μας, για μια σειρά δοκιμών ενόψει του Ράλι Τουρκίας. Όπως κάθε φορά τα τελευταία χρόνια, τις δοκιμές (Pre Event Testing – PET) διοργάνωσε στην εντέλεια ο Λώρης Μελετόπουλος “ΕΛ ΕΜ”, με την έμπειρη ομάδα του.

Το www.traction.gr βρέθηκε στην αγαπημένη ειδική διαδρομή Βωξίτες, για μια πολύ σύντομη συζήτηση με τον πρωτοπόρο του WRC, Ott Tanak. Καθώς ο Εσθονός οδηγός έκανε το μεσημεριανό του διάλειμμα, ο χρόνος μας μαζί του δεν ήταν πολύς, ωστόσο κάθε κουβέντα με κορυφαίους οδηγούς του WRC, έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Πώς προετοιμάζεται ο Ott Tanak για το επερχόμενο Ράλι Τουρκίας και ποια θα είναι η στρατηγική του έως το τέλος της χρονιάς; Διαβάστε αυτά και αρκετά ακόμη ενδιαφέροντα, στη μίνι συνέντευξη που ακολουθεί!

traction.gr: Επιστροφή στην Ελλάδα μετά από 6 χρόνια, για δοκιμές ενόψει του Ράλι Τουρκίας. Σε ποιους τομείς του αυτοκινήτου εστιάζετε τις δοκιμές σας;
Ott Tanak: Το Pre Event Testing (PET) περιλαμβάνει πάντοτε δοκιμές σε κάθε επιμέρους σημείο του αυτοκινήτου, όπως κινητήρα ή αναρτήσεις. Κάνουμε δοκιμές αγώνα ενόψει της Τουρκίας, οπότε προετοιμαζόμαστε ως συνήθως, χωρίς να εστιάζουμε κάπου συγκεκριμένα.

traction.gr: Η νίκη πέρυσι στην Τουρκία, προέκυψε μετά από μια στρατηγική “ασφαλείας”, όπου στόχος ήταν η αποφυγή λαθών. Πιστεύετε πως αυτό θα συμβεί και φέτος, ή σχεδιάζετε να κινηθείτε περισσότερο flat out;
Ott Tanak: Καταρχάς να τονίσω ότι πέρυσι κινήθηκα πραγματικά flat out στην Τουρκία. Απλά δεν είχαμε την απαιτούμενη ταχύτητα για να ανταγωνιστούμε τους αντιπάλους μας. Πιέζαμε πολύ, αλλά δε μπορούσαμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Φέτος, ελπίζω να έχουμε καλύτερη απόδοση και να βρεθούμε πιο κοντά στην κορυφή.

traction.gr: Ποιος είναι ο τομέας-κλειδί για να έχει ένας οδηγός το καλύτερο αυτοκίνητο στην Τουρκία;
Ott Tanak: Όπως πάντα, χρειάζεται λίγο από όλα. Δεν μπορείς να έχεις το τέλειο στο ένα, χωρίς να λειτουργεί καλά και το άλλο. Κατά συνέπεια, η εστίασή μας δεν είναι τόσο εξειδικευμένη, καθώς όλα πρέπει να λειτουργήσουν καλά, σε αλληλεπίδραση μεταξύ τους, είτε πρόκειται για τον κινητήρα είτε για τις αναρτήσεις.

traction.gr: Προηγείστε στο πρωτάθλημα, γεγονός διαφορετικό από ότι είχατε συνηθίσει, καθώς πρέπει να διαχειριστείτε και όχι να κυνηγήσετε. Θα αλλάξετε τη στρατηγική σας στους τελευταίους 5 αγώνες;
Ott Tanak: Η διαφορά είναι ακόμη πολύ μικρή, καθώς οι 3 πρώτοι οδηγοί (σ.σ. Tanak, Ogier, Neuville) βρισκόμαστε πολύ κοντά. Απομένουν 5 αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος και κατά συνέπεια, πολλοί ακόμη βαθμοί που πρέπει να κατακτηθούν. Για αυτό το λόγο, δεν μπορούμε να κατεβάσουμε το ρυθμό μας, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε…

traction.gr: Ο κόσμος των αγώνων ράλι αναμένει την απόφασή σου για την επόμενη χρονιά. Πότε θα αποφασίσεις για την ομάδα που θα βρίσκεσαι το 2020;
Ott Tanak: Θα ήθελα να αποφασίσω σήμερα, όμως αυτά τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα. Υπάρχουν πολλές συζητήσεις προκειμένου να υπογραφεί το συμβόλαιο. Φυσικά βρισκόμαστε σε συζητήσεις και όπως είπα, θα ήθελα να αποφασίσω άμεσα. Ωστόσο η κατάσταση δεν είναι τόσο απλή…

traction.gr: Θα σου άρεσε να δεις το Ακρόπολις ξανά πίσω στο WRC;
Ott Tanak: Ναι, ασφαλώς. Πέρασα ωραία εδώ. Το Ράλι Ακρόπολις είναι σαφώς ένας από τους ιστορικούς αγώνες, οπότε θα ήταν καλό να επιστρέψει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;