Evo AWD Big Bud +: Με κίνησης σε όλους τους τροχούς [2020]

Μόνο στο άκουσμα EVO AWD έρχεται στον νου καμένο λάστιχο και ήχος που σκάει στην πλαγιά του βουνού και επιστρέφει. Στην περίπτωση του Evo AWD Big Bud + τα πράγματα είναι πιο απλά και πιο ήσυχα.

Η Easy Motion είναι μια δραστήρια εταιρεία που μεταξύ των συμβατικών, για το ευρύ κοινό, ποδηλάτων που παράγει, κάθε τόσο δημιουργεί και κάτι πρωτοποριακό. Το τελευταίο της επίτευγμα ήταν η μετατροπή του Big Bud fat tire ηλεκτρικού ποδηλάτου της σε δικίνητο.

Η κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι κάτι αρκετά διαδεδομένο σε αυτοκίνητα. Ωστόσο στις μοτοσυκλέτες, παρότι έχουν εμφανιστεί αρκετά πρωτότυπα, ιστορικά ελάχιστα μοντέλα έχουν βγει στην παραγωγή.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα ποδήλατα, καθώς σπάνια έχει εμφανιστεί κάποιο δικίνητο, με το ιδιαίτερο Evo AWD Big Bud + να ξεχωρίζει. Εκείνο όμως μετέφερε την κίνηση με μηχανικό τρόπο στον εμπρός τροχό και το κόστος του ήταν απαγορευτικό, φτάνοντας τα 10.000 δολάρια.

Η Evo AWD Big Bud + έκανε κάτι πολύ πιο απλό όσο και λειτουργικό. Η μετατροπή είναι εξαιρετικά απλή ως ιδέα, αφού το μόνο που χρειάστηκε ήταν η προσθήκη ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στην πλήμνη – του εμπρός τροχού αυτή τη φορά. Με ηλεκτροκινητήρα 350 watt στον πίσω τροχό και 250 watt στον εμπρός τροχό, η συνολική ισχύς ανέρχεται στα εντυπωσιακά 0,6 Kw.

Η μετατροπή δεν απαιτεί μεγάλες παρεμβάσεις στο ποδήλατο, με μόνο μειονέκτημα την αύξηση του βάρους, αλλά με σημαντικά πλεονεκτήματα στη χρήση. Ειδικά όταν το έδαφος είναι γλιστερό η κίνηση και στους δύο τροχούς προσφέρει αισθητά καλύτερη πρόσφυση.

Το σύστημα έχει τέσσερις επιλογές κίνησης. Μπορεί να κινηθεί με κίνηση αποκλειστικά με τον πίσω ή τον εμπρός κινητήρα, να χρησιμοποιεί την επιλογή AWD όπου και οι δύο κινητήρες δίνουν ώθηση ή να μπει στο ECO mode όπου η παροχή δύναμης είναι λιγότερη με στόχο την αύξηση της αυτονομίας.

Στο ECO έχουμε κίνηση μόνο στον πίσω τροχό και επιλεκτικά και στον εμπρός κατά τη διάρκεια της χρήσης. Η αυτονομία μπορεί να φτάσει στο εντυπωσιακό νούμερο – για ποδήλατο – των 100 χιλιομέτρων, με συνετή οδήγηση/χρήση των ηλεκτροκινητήρων.

Σε κάθε περίπτωση η φόρτιση διαρκεί δύο ώρες για να φτάσει στο 80%, ενώ σε τρεις ώρες οι μπαταρίες έχουν φορτίσει στο 100%. Εάν το ποδήλατο δεν χρησιμοποιείται, η φόρτιση πέφτει σε «χειμερία νάρκη» δίνοντας ένα 10% συντηρώντας τις μπαταρίες.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός σασμάν Acera της Shimano και τα δισκόφρενα είναι Tektro Auriga. Τα χαρακτηριστικά χοντρά ελαστικά είναι τεσσάρων ιντσών σε στεφάνια 26 ιντσών, όπως και στου συμβατικού Big Bud μοντέλου της Easy Motion. Το βάρος είναι εύλογα σχετικά υψηλό (δύο ηλεκτροκινητήρες, μεγάλη χωρητικότητα μπαταρίας) και φτάνει τα 28,6 κιλά.

Η κίνηση AWD – σε όλους τους τροχούς – ενδείκνυται σαφώς σε ποδήλατα με προορισμό όπως τα fat tire ποδήλατα. Λάσπες, χιόνι, γλιστερό έδαφος, άμμος και συνθήκες που προβληματίζουν τα κοινά ποδήλατα, αποτελούν το κυρίως γεύμα του Evo AWD.

Η τιμή του, περίπου στα 2.900 ευρώ, ακούγεται πολύ λογική για ένα ποδήλατο με τόσα χαρίσματα και προφανώς θα βοηθήσει τη διάδοση τόσο του Evo AWD όσο και των ποδηλάτων με «κίνηση σε όλους τους τροχούς»…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την πρεμιέρα του επί ελληνικού εδάφους πραγματοποίησε το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία σχεδιασμένη για 1.000.000 χλμ. Ας δούμε περισσότερα για αυτό, τιμές και εξοπλισμό....
Εντυπωσιακή μείωση έφεραν τα ηλεκτρικά λεωφορεία στον ΟΑΣΘ! Δείτε το τεράστιο ποσό που εξοικονομήθηκε λόγω με της μετάβασης......
Η smart άλλαξε εποχή και εμείς δοκιμάζουμε το κορυφαίο της μοντέλο με 428 ίππους, τετρακίνηση και 0-100 σε μόλις 3,7 δλ. Και όλα αυτά με...
Ο λόγος για την βασική έκδοση της αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes EQB 250, με τους 190 ίππους και την αξιοζήλευτη κατανάλωση. Πάμε να την γνωρίσουμε αναλυτικά!...
Όταν ο Γουλανδρής αγόρασε την Enfield και το όραμά του για ηλεκτρικό αυτοκίνητο Made in Greece ξεκίνησε να παίρνει σάρκα και οστά στην Σύρο!...
Σε νέα πληρωμή δικαιούχων στο "Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙI" προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πόσα εκατομμύρια δόθηκαν......