Jaguar R1: Όμορφη καταστροφή

Το ντεμπούτο της Jaguar στη σύγχρονη εποχή της Formula 1 έγινε με την πανέμορφη R1 και τους καλύτερους δυνατούς οιωνούς. Αλλά και με τα πλέον απογοητευτικά αποτελέσματα

Εάν διοργανώνονταν ποτέ καλλιστεία αποτυχημένων μονοθεσίων, το πρώτο αυτοκίνητο της Jaguar, το «παρθενικό» όπως θα τολμούσαν να το βαπτίσουν όσοι έχουν τάση προς τη γλαφυρότητα, πιθανώς να έπαιρνε το στέμμα. Στ’ αλήθεια επρόκειτο για μια αγωνιστική καλλονή – με τα δεδομένα της εποχής, φυσικά. Ένα μονοθέσιο το οποίο κολακευόταν στον υπέρτατο βαθμό από το υπέροχο, βαθύ πράσινο, χρώμα του.

Ωστόσο, η R1 όπως και όλες οι Jaguar που τη διαδέχτηκαν, έμειναν στην ιστορία των Grand Prix σαν τα σκάφη ενός οδυνηρού ναυαγίου. Με τη R1 η Jaguar έκανε μεγαλοπρεπή είσοδο στη Formula 1 για τη σεζόν του 2000, αφήνοντας να δημιουργηθούν υπέρμετρα μεγάλες προσδοκίες.

Η «πράσινη Ferrari» όπως ναρκισσιστικά αποκαλούσαν οι άνθρωποι της ομάδας το αυτοκίνητο, θα είχε την τιμή να οδηγείται από τον Eddie Irvine. Έχοντας φτάσει σχεδόν έως την κατάκτηση του τίτλου το 1999 (όταν ο Michael Schumacher είχε σπάσει το πόδι του), ο Βορειοϊρλανδός κόμπαζε ότι είναι ο «δεύτερος καλύτερος πιλότος στον κόσμο». Και με αυτή την οίηση έπεισε τους υπεύθυνους της Ford ότι ήταν ο ιδανικός για να γίνει ο Νο.1 οδηγός της Jaguar.

Υπενθυμίζεται ότι η Jaguar, εκείνη την περίοδο, ήταν η λουξ μάρκα της Ford και η εμπλοκή στη Formula 1 ήταν κανόνας για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρά τις τυμπανοκρουσίες πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος, η R1 αποδείχθηκε ένα αργό και δύστροπο μονοθέσιο, με εγγενή προβλήματα σχεδόν σε κάθε επιμέρους τομέα του.

Παρά τις προσπάθειες που κατέβαλε για να τη βελτιώσει ο πολύπειρος τεχνικός διευθυντής της Jaguar Racing, Gary Anderson, το πρώτο αυτό μονοθέσιο απλώς λειτούργησε σαν προάγγελος για το μέλλον συνολικά του εγχειρήματος. Μέσα σε πέντε χρόνια η Ford θα είχε πουλήσει τη Jaguar στη Red Bull και θα είχε αποχωρήσει κακήν – κακώς από τη Formula 1.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;