10+1 συνήθειες που φθείρουν το αυτοκίνητό μας

Όλοι μας έχουμε κακές συνήθειες... Άλλες φορές τις ξέρουμε και άλλες όχι. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τον τρόπο που οδηγούμε. Ας δούμε όμως ποιες είναι οι κακές συνήθειες που φθείρουν το αυτοκίνητό μας.

Δεν έχει να κάνει με το αν είμαστε καλοί οδηγοί ή όχι. Ούτε με το αν τηρούμε ευλαβικά τον Κ.Ο.Κ. Οι κακές συνήθειες πίσω από το τιμόνι δεν μας κάνουν κακούς οδηγούς απαραίτητα, φθείρουν όμως το αυτοκίνητό μας και αυξάνουν έτσι το κόστος χρήσης του. Πολλοί φυσικά το κάνουν εις γνώση τους αδιαφορώντας για το κακό που προκαλείται στο αυτοκίνητό τους. Άλλοι πάλι δεν γνωρίζουν καν πως αυτό που κάνουν προκαλεί κακό στο αυτοκίνητό τους. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές οι κακές συνήθειες για να τις κόψουμε και να μειώσουμε έτσι τη φθορά στο αυτοκίνητό μας.

  1. Παρατεταμένο φρενάρισμα στην κατηφόρα: Όταν το αυτοκίνητό μας βρίσκεται σε κατωφέρεια, καλό είναι να μην φρενάρουμε παρατεταμένα. Με τον τρόπο αυτό αυξάνουμε την φθορά στα τακάκια των φρένων αλλά και στο δισκόφρενο, ενώ ενδέχεται να προκαλέσουμε και υπερθέρμανση στα παραπάνω υλικά, όπερ σημαίνει μειωμένη απόδοση. Καλό είναι αντί να πηγαίνουμε φρεναριστά… να βάζουμε μία μικρότερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι να μας φρενάρει ο κινητήρας.
  2. Ξεκουράζουμε το χέρι στον λεβιέ ταχυτήτων: Το κάνουμε πολλοί. Είναι αλήθεια… Αφήνουμε το χέρι μας επάνω στον επιλογέα των ταχυτήτων. Μπορεί ο… δάσκαλος να μας είπε να έχουμε και τα δύο χέρια στο τιμόνι, αλλά τελικά μάλλον βολεύει το ένα χέρι στον επιλογέα, σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας. Αυτό όμως δεν είναι καλό για το κιβώτιο ταχυτήτων και αυξάνει την φθορά του, αφού άθελά μας ασκούμε πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου.
  3. Επιτάχυνση με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο: Είναι λάθος να επιταχύνουμε με το γκάζι στο πάτωμα, από χαμηλές στροφές και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το να έχουμε λίγα χλμ./ώρα και να επιταχύνουμε με τέταρτη ή πέμπτη σχέση στο κιβώτιο βάζει μεγαλύτερο φορτίο στον κινητήρα και τον καταπονεί. Καλό είναι να επιλέγουμε μία μικρότερη σχέση στο κιβώτιο, πριν αποφασίσουμε να επιταχύνουμε.
  4. Υπερφόρτωση του αυτοκινήτου: Μεγάλο λάθος να υπερφορτώνουμε το αυτοκίνητό μας. Εκτός του ότι μπορεί να έχει επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του και επομένως στην ασφάλεια τόσο τη δική μας όσο και των άλλων χρηστών του δρόμου, αυξάνουμε δραματικά την κατανάλωσή του αλλά και τη φθορά που προκαλείται στην ανάρτησή του, στα φρένα του και στην μετάδοση.
  5. Βάζουμε όπισθεν πριν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο: Κάποιοι… βιαστικοί το κάνουν και αυτό. Μην επιλέγετε όπισθεν στο κιβώτιο ενώ το αυτοκίνητο κινείται προς τα εμπρός, ακόμη και με ελάχιστη ταχύτητα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στη μετάδοση και μάλιστα μεγάλου κόστους.
  6. Αδιαφορία για τις ενδεικτικές λυχνίες: Μην αφήνετε το εγχειρίδιο στο ντουλαπάκι ή στο σπίτι. Ανατρέξτε σε αυτό και φροντίστε να γνωρίζετε τι σημαίνει το κάθε λαμπάκι. Και αν κάποιο ανάψει, μην αδιαφορείτε ή παραμελείτε μία ένδειξη στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν αρκετά… λαμπάκια και κάτι σημαίνει το κάθε ένα από αυτά. Όταν λοιπόν δείτε κάτι προσπαθήστε να το αντιμετωπίσετε το συντομότερο δυνατό.
  7. Κρύος κινητήρας: Μην ανεβάζετε τις σ.α.λ. του κινητήρα, όταν αυτός είναι ακόμη κρύος. Περιμένετε μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία στο σωστό σημείο. Έτσι θα δώσετε την ευκαιρία στο λιπαντικό να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία και να προστατέψει τον κινητήρα σας.
  8. Αργοπορημένο φρενάρισμα: Πολλοί έχουν τη συνήθεια να φρενάρουν την τελευταία στιγμή. Αυτό εκτός από ενοχλητικό για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες είναι και κακό για το αυτοκίνητο. Τόσο οι δισκόπλακες όσο και τα τακάκια, καλούνται να φέρουν σε πέρας πιο δύσκολο έργο από αυτό που θα είχαν αν ο οδηγός φρέναρε νωρίτερα. Σε γενικές γραμμές, η ηρεμία πίσω από το τιμόνι είναι καλύτερη και για το αυτοκίνητο και για τον οδηγό του.
  9. Το πόδι στον συμπλέκτη: Η χειρότερη και πιο… συνηθισμένη κακή συνήθεια ανάμεσα στους οδηγούς είναι να αφήνουν το πόδι τους επάνω στον συμπλέκτη, όταν δεν τον χρησιμοποιούν. Τον χρησιμοποιούν ουσιαστικά σαν foot rest. Αυτό όμως φθείρει τα μέρη του συμπλέκτη.
  10. Ταχύτητα στο φανάρι: Κάποιοι οδηγοί δεν βάζουν “νεκρά” στο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμη και όταν το αυτοκίνητό τους είναι πλήρως ακινητοποιημένο. Λάθος. Μην το κάνετε.

10+1 Λακκούβες και σαμαράκια: Σύμφωνα με μελέτες το 35% περίπου των αυτοκινήτων παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα στην διάρκεια της ζωής του το οποίο οφείλεται σε λακκούβες ή σαμαράκια. Καλό θα είναι λοιπόν να προσπαθούμε, πάντοτε με ασφάλεια, να αποφεύγουμε λακκούβες και σαμαράκια (όπου είναι εφικτό) ή τουλάχιστον να μειώνουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;